BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Har nu i snart 1 h haft mensvärk i rygg och mage, långt ner. Dem kommer och går med tre minuters mellanrum men är bara 20 SEK långa typ.. Något att oroa sig för??
Har nu i snart 1 h haft mensvärk i rygg och mage, långt ner. Dem kommer och går med tre minuters mellanrum men är bara 20 SEK långa typ.. Något att oroa sig för??
Nu är det min tur att gnälla. Har ont i fogarna och har halsbränna och sura uppstötningar. Det enda mannen klagar på är att jag inte ställer upp på sex. Gahahaaaa, jag har ont och kämpar med att försöka hålla lite ordning här hemma. Sammtidigt har jag två grabbar att se efter. Börjar vli less på det här och är "bara" 28+1. Började nästan gråta när jag såg disken i köket förut. Den är som tur va borta nu, men det fick jag ta själv. Trött och less!
Kom hem från sjukhuset för någon timme sedan, hade vår undersökning på bebisens hjärta idag och det var oförändrat.
Då beslutades det ganska direkt att det blir ett snitt imorgon. Så vi ska tillbaka imorgon bitti kl 7.00 och sen troligtvis göra snittet först på morgonen.
Även om det pratas om det smått i två veckor så kändes det ändå som en liten chock. Imorgon är han här! Känner mig helt slut i kroppen och huvudet nu när beslutet väl är taget, spänt mig i 2v och nu kan jag inte göra så mycket mer..
Nervös och spänd inför imorgon. Men vi får träffa vår lillkille :) 35+0 imorgon.
Vilken hemsk morgon. Efter att ha fått sova i 4 h vaknar barnen 05 imorse och de har varit bråk hela morgonen. Hyss på hyss på hyss. Har behövt säga till säkert tio gånger varje timme och de känns, sammandragningar och sjukt spänd mage. Nu är dem påväg till fsk och maken satt igång maten innan han åkte så nu är de vila som gäller!
Nere på nytt tiotal idag, 79 dagar kvar.
Lycka till aztec idag!!
Vad skönt att det gick bra idag aztec! Detta gör det ju mer verkligt att det snart också är vår tur att gå en liten bebis:) jag hoppas att medicinerna hjälper nu som läkarna ger honom!
Roligt att läsa om era planerade förlossningar. Jag ligger lite i valet o kvalet att köra epidural. Om förlossningen blir som min första kan jag utan problem klara mig utan någonting alls igen. Blir förlossningen som min andra kommer jag definitivt inte vilja plåga mig själv igen som jag gjorde sist, bara för att ha "det sååå natuuurligt som möjligt". En sak är alla fall säker, jag kommer inte våga skriva under på något innan jag väl ligger där. Senast propsade barnmorskorna på att jag faktiskt ville ha naturlig förlossning och därför fick jag ingen bedövning. Helt hemskt! Men jag vill må som vanligt och vara med under hela förlossningen..Jag är rädd att det blir som för dig, saltig. Vill inte förlora känsel i benen, hu så otäckt! Åh svårt det där när man inte vet alls hur det kommer bli.
Jag vet inte om det bara är jag som har känt det, men med tvåan och trean har det under slutet känts som en kniv körs upp i underlivet ibland när bebisen sparkar och rör huvudet i bäckengången. Gör fruktansvärt ont :O Känner någon av er igen detta?
En annan fundering jag har... Har er mjölkproduktion kommit igång än? Min kom igång relativt tidigt med både ettan och tvåan, runt vecka 20-25. Nu kommer det bara nån ynka droppe när jag klämmer och trycker. Börjar bli lite fundersam på om jag måste hjälpa produktionen lite på traven..
8.28 imorse kom han med kejsarsnitt ;) 46cm och 3036g!
Han togs direkt till neo intensiven där han ligger kvar än pga hjärtat (som de inte lyckades "fixa" idag så de gör ett nytt försök imorgon FM) men jag har fått ligga där nere med honom hela dagen så känns ändå bra! Hudkontakt!
Hela processen gick mycket bättre än vad jag trodde, smärtan är inget mot vad jag trodde så överlag känner jag att det varit en positiv upplevelse. Även om jag föredragit en vaginal förlossning igen ;)
Har ätit middag nyss så nu väntar vi på bm som ska hjälpa mig upp och sen in i duschen :) imorgon får jag träffa honom igen <3
Måste fråga er här inne vad ni tror och om ni har varit med om detta de senaste. Minns så dåligt ifrån graviditeten med dottern. Men jag har mått hemskt idag. Haft så fruktansvärt ont i mina fogar idag och tårarna har runnit en hel del,även haft extremt ont i ryggen. Fick ta 2 alvedon vid 5 för gjorde så ont. Vet inte om fogarna blev så mycket bättre men ryggen. Har även haft lite mensvärk och sammandragningar. Men sen på kvällen kommer sammandragningar och jag fick även lite ont/värk i magen inte hemsk men så det kändes och kände mig öm i magen ett bra tag. Kom och gick lite men släppt nu iallafall skönt nog. Vad tror ni var det förvärkar eller annat? Kommer inte ihåg hur förvärkarna kändes. Hur känner ni av era? Sammandragningarna känns ju tydlighet när magen blir alldeles sten hård men de gör oftast inte ont. Haft ont av det någon gång men inte idag. Sen hade dottern en stund innan råkat knäa mig ganska hårt i magen när hon skulle upp i soffan. Så varit så mycket tankar och känslor idag. Jag orkar verkligen inte ha ont mer av foglossningen,så trött och less på det :'(
Hoppas ni andra haft en bra dag och får en trevlig kväll