Nystjärna skrev 2016-01-20 11:39:41 följande:
Ne du är absolut inte ensam. Jag har haft sammandragningar och som svag mensvärk ett tag. Skall därför imorgon till läkaren för att kolla så inte tappen eller så är påverkad. Dock igår tyckte jag att jag hade lite mer mensvärk som jag kände av men samtidigt ont i fogarna så har svårt och bedöma vad det är som gör ont. Men haft inatt och imorse så det gjort ont framtill i blygdbenet och fram fogen och känts som det dragit och tryckt lite nere lite typ. Svårt och förklara. Men känner inte så just nu men däremot känner jag av som mensvärk som är lite mer än de första veckorna jag kände den. Men magen känns inte hård iallafall. Kan de vara förvärkar? Samtidigt så kände jag inte bebisen lika mycket igår kväll tyckte jag. Men känt den och känt lite inatt och tidig morgon,men inte som vanligt. Känt att den tryckt lite och upp mot höger revben men inga direkta sparkar eller puffar så känner mig lite orolig nu :( Bm kollade ju i fredags och så tyckte hon inte bebis låg långt nere eller så det lilla hon kände. Men vet inte vad jag skall tänka,inte varit så orolig den graviditeten men känns som det kommer smygandes nu och det känns sådär. Var redan nervös för imorgon. :( Är ju bara i vecka 28+2.
Jag har inte känt lillan så mycket idag efter jag kände mensvärken. Har ju även nu fått problem med fogarna så som du säger är de svårt att tolka. Men just nu känner jag inget förutom orolig i magen (som innan magsjuka ni vet), så hoppas de är någe tillfälligt. Är orolig att liten ligger i säte också, känner bara sparkar neråt och de i sig är en oro.
Funderar på att ringa BM och rådfråga iaf.