Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

aztec skrev 2015-12-29 14:57:05 följande:
    Tror du måste finna dig i att du måste vara hemma, sluta försöka tänka på jobb och vad det har betydelse för dem. Måste se efter dig själv först. Jag tänkte som du förra grav och slutade med, som jag kanske nämnt innan, med att jag satt på en köksstol i en vecka (sov tom där) för jag hade så ont! Ville dö typ. Men det hjälpte inte förens jag insåg att jag var tvungen att vila och lyssna på min kropp. Lärde mig också att jag Aldrig vill hamna där igen. Så denna grav vilar jag när jag känner av det, för DET GÅR INTE ÖVER för att du jobbar hela passet, eller fixar det här och det där och det där...

Du ska klara av hela graviditeten och som sagt så kommer det inte bli bättre. :( lider med dig
    Du har nog rätt,får tala med mannen när jag kommer hem se vad vi kommer framtill för lösning. Handlar ju även om ekonomi liksom. Vet inte hur jag skall lösa allt som är...just nu vill jag bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet och gråta,typ.., :(
  • Nystjärna
    aztec skrev 2015-12-30 15:03:55 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Tack för att du frågar. Det har väl gått sådär. Vart lite stressad de sista på jobbet igår,så tror jag hade 2 sammandragningar som kändes lite. Hade så ont när jag kom hem,men vart så trött så somnade som en lite gris. Så ändå lyckats sova inatt. Men idag har jag riktigt ont och tårarna har till och med kommit vissa gånger idag. Ändå har jag i stort sett bara suttit still eller legat ner men ändå gör det så vansinnigt ont så vet inte vad jag skall göra. Vaggar eller typ går typ haltande fram då just höger höften är värst och ryggen,känner av ljumskarna och över blygdbenet med men kommer och gå lite mer under dagen men värst på kvällen och när höften bråkar till ordentligt för mig :( Får gå extrem sakta. Så ja det går väl inte jättebra. Vet inte vad jag skall göra faktiskt. Har ju fått övningar utav sjukgymnasten men kan inte göra dem då de gör alldeles för ont,får ju ont av att bara vila så. :( Men får väl försöka göra de ändå. Tog ju värktabletter igår men ingen större effekt,så inte tagit några idag. Vill inte ta för mycket värktabletter heller eller så. Och när de knappt gör något nytta heller. Men ledig idag och imorgon iallafall. Så skall jag jobba några timmar på fredag,sen ledig i 4 dagar. Imorgon får vi gäster så får försöka vila de jag kan och så. Men inte mycket som blir gjort här idag och mycket mannen får hämta och serva mig och dottern med. Men inte så mycket mer och göra,glad att han är hemma och kan hjälpa mig och även ta promenaderna med hunden.
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-12-31 19:28:18 följande:

Vill önska er ett gott nytt år. För oss va de inte en sån bra start på nyårsdagen. Är inlagd på förlossningen och öppen 2 cm. Allt pga bakteriell vaginos. Fått dropp som ska hämma värkarna och antibiotika. Blir ett konstigt nyår. Hoppas att bebbe stannar hos mamma en stund till.

Min blogg - www.natalina.se
    Håller alla tummar och tår att bebis stannar inne och gosar till sig i mammas mage ett par veckor till. Stor Kram till dig och ta hand om dig!! <3
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2016-01-01 11:21:36 följande:

Tack. Vi får åka till Uppsala strax. Tappen är förkortad med en cm sen igår. Är så ledsen och orolig. Är trots allt bara vecka 25+1

Tänkt på dig sen jag läste igår natt. Förstår att du är ledsen och orolig. Men bra att åka till Uppsala. Det är bättre och ta det säkra före det osäkra och läkarna där är duktiga och de kan så mycket idag. Finns här som stöd och tänker massor på dig!! <3 Jag hoppas bebis bara är lite väl busig just nu,men att han/hon faktiskt kommer på att det är väldigt varmt och gosigt inne i mammas mage,så att de är bra och klokt att stanna inne ett par veckor till. Jättestor KRAM till dig!! <3
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2016-01-01 21:03:20 följande:

Bebis kommer komma inom ett par dagar. Är så pass öppen och de är inte bra att skvalpa runt i en infektion.

Förstår att du är mycket tankar och känslor för dig nu. Men du skall se att allt kommer gå bra. Massa tankar och styrkekramar till dig och bebis <3 Hoppas du kan få lite vila så du har lite ork efter denna långa dag. Kramar <3
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2016-01-02 12:56:02 följande:

Vattnet sipprar nu.. är så rädd. Bebis är så liten ännu. ..

Förstår att du är rädd!! Men vi är många som tänker på dig och bebis och hoppas <3 Läste din blogg förut!! Är så imponerad över att du ändå är så stark i allting som händer!! Hoppas verkligen att allt gå bra för dig och bebis!! <3 Tänker massa på dig och bebis!! Alla tankar,styrka och kramar till er <3
  • Nystjärna

God kväll allihopa!

Undrar hur alla har det här inne och hur ni mår? Känt att jag tänkt mycket på hur alla i gruppen har de senaste dagarna. Framförallt har mycket tankar gått till Snowybaby <3 Jag hoppas allt är bra med henne och bebis och att bebis stannar i magen så länge som möjligt. Så länge han/hon mår bra av det.
    Jag hoppas allt är bra med er andra. Många kramar till er alla <3

• Nystjärna

Här har det varit bra. Dock märkt smått att illamående är tillbaka lite. Så måste äta ofta nu för att hålla de kontrollerat och ta mina lergigan än. Men kan inte äta lika mycket varje gång längre. Sen har bebis börjat trycka en del ut på höger sidan och även ibland upp mot höger revben. Vissa dagar är bebis helvild och ibland lite lugnare men känner ändå bebisen varje dag,så mysigt <3 :) Känner mig glad och så över graviditeten och kan njuta. Trots foglossning som är hemsk. Jobbar iallafall veckan som kommer och så får vi se sen. Har ju väldigt ont och svårt att gå och vända mig i sängen men varit välbehövligt med ledighet för känns lite bättre ändå även om jag har ont och så ibland. Besök till sjukgymnasten på fredag,se vad hon säger. Sen de där med att vara trött igen kan jag skriva upp på,sover nästan alltid middag med dottern om jag kan. Hihi. För ofta måste man upp på toa x antal gånger på natten och svårt att somna om efter det men så de är. Imorgon går jag in i vecka 27 ( 26+0). Nu skall jag bara slappa och mysa med familjen ikväll :) <3

Trevlig kväll alla

• Nystjärna

Jag har också börjat läsa hennes blogg. Och är imponerad över hur stark och öppen du är Snowbaby. Att du orkar dela med dig!! Stor kram till dig och lycka till!! <3 <3

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)