God kväll allihopa :)
Denna dagen började inte bra kan jag säga,vart en stressig morgon som resulterade i att jag var tvungen att springa till bussen,vilket INTE var bra för mina fogar,så kan säga att min kropp har ONT idag. Men var tvungen att hinna med bussen,men detta resulterade också till att jag kräktes upp hela min frukost. Bara tacksam över att jag hann av bussen. Så dagen startade inte alls bra men men.
Var iallafall på besök hos bm idag. Vilket var så skönt,kunna få se hur allt var och få prata av mig lite om mina tankar och funderingar. Riktigt skönt. Bm förstod och såg att jag verkligen hade ont av min foglossning, kan ju inte gå med kryckorna nu när jag skulle köra vagnen med dottern och när jag sprang till bussen sträckte jag mig nog i ljumsken med så inte bra. Bm sa att nästa gång så skall jag inte springa eller stressa för att ta mig dit utan det löser sig alltid om jag blir sen.
Alla mina värden var riktigt bra, bra blodtryck och bra hb som hade gått upp,så räcker med järntablett var 3 dag. Riktigt skönt. Har nu gått upp 9 kg totalt sen inskrivnings vikten,vilket känns okej men kommer nog gå upp mer nu i slutet, vilket innebär att jag kommer gå upp mer denna gången än vad jag gjorde med min dotter. Hade hoppats på att bara gå upp 10 kg,max 12 men vi får se det löser sig alltid. Bebis låg med huvudet ner just nu men gick att flytta runt honom/ henne :) Sf-måttet låg på 30 så bra tillväxt mått sa hon, ligger precis lite över mellersta kurvan,sist var måttet lite mer men helt okej tillväxt. Bebis rumpa trycker upp under höger revben precis som jag trodde. :) bebis hjärtljud var snitt på 124-125,någon gång uppe på 136. När jag läste i papperna sen så var detta de lägsta den varit så vart orolig,men bm var inte orolig så säkert helt okej. :) Misstänker mer och mer pojk,då deras hjärtljud sägs vara lägre och för mig att dottern hade högre :) Hon sa att min smärta har nog varit både foglossning,men även förverkar och sammandragningar och upplever jag de värre eller ökande,så skulle jag höra av mig,då läkaren som jag var hos sist hade skrivit att hon ville göra en titt till på mig om det blir mer. Detta känns så bra. :) Så allting var så bra och kändes bra :) Nästa besök om 3 veckor sen tätare :) Fått alla tider nu fram till bf.
Pratade även lite om bm trodde jag skulle gå över tiden då detta är något som jag är orolig för,pga min smärta mm. Men hon trodde absolut inte att jag kommer göra det, sen som hon sa kan hon inte ge några graniter eller så vilket jag med förstår. Men eftersom min mamma aldrig gick över tiden med något av mina syskon, hon gick över några timmar med min ena bror,så kan inte riktigt räkna det. Annars fått på bf eller tidigare. Jag själv är född 4 veckor förtidigt och min dotter födde jag 10 dagar innan bf. Så sa till bm att jag har svårt och tänka om och tänka att jag skall gå över tiden,vilket hon kunde förstå. Sa att jag är så inställd på bf datumet,då sa hon att längre än så tror hon inte att jag kommer att gå så bra tanke. Så hoppas hon har rätt, vill verkligen inte gå över. Kanske blir en påsk bebis till och med :p hihi :)
Men en fråga ni som vet kön vad ligger er bebis hjärtljud på? Av ren nyfikenhet :) Jag hoppas så att jag bara har snart max 7 veckor kvar,orkar inte med denna smärta och längtar såå efter bebis nu!! <3 :) Vecka 31+ 4 idag så är ändå lite kvar. Ja är väl som alla säger,bara och kämpa på.