Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Här ligger man och kollar på "one born every minute" och njuter. Tacka vet jag TLC! (Ja jag borde sova haha)

• Pauliina

Här sitter jag och läser mina förlossningsjournaler och så plingar de till i telefon. Godkänd sjukskrivning från FK! Hur lycklig?

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-02-25 14:28:18 följande:

Har pratat med min bm. Det hon och läkaren kommit framtill är att jag skall ringa sjukgymnast för att göra akupunktur fast jag tycker det känns jobbigt och även testa att ta panodil och en tablett som heter panocod. Ta dessa på kvällen så jag kan sova. Någon som har erfarenheter av de? Jag tycker inte det känns bra alls :'( Är väldigt emot tabletter och just så starka och framförallt när jag är gravid. Men finns inget annat så vet inte vad jag skall göra. Läst lite om tabletten och gillar det bara ännu mindre. Men samtidigt sa min bm att de är ingen fara och man får de inte lätt och påverkar inte bebisen men känns ändå inte alls bra. :'( Men hon sa att jag kan inte ha det såhär,utan måste sova så jag klarar dagarna och sista veckorna bättre. Men en remiss för igångsättning är inte att tänka på nu. Ville inte ha ut bebis nu men nu vet jag inte har länge jag skall gå och ha ont eller ev äta tabletterna som jag inte vill ha. :( Har ju 7 långa veckor kvar... :'( Bara hoppas att bebis vill komma ut om senast 7 veckor. Jag vet inte alls vad jag skall göra... :'(

Lite respektlöst om du frågar mig att "tvinga" dig prova akupunktur när du inte vill. Och alvedon, vart ska de hjälpa? Känner samma sak om tabletter som du, vill helst inte ta men tack vare en halv citodon igår kväll lyckades jag sova en hel natt. Inte fy skam men de kommer inte hända varje kväll! Tänker på dig!
  • Pauliina

Vilken underbar läkare jag fick!! Tappen va 3 cm (vilket va normalt för omföderskor) och hade väl inte öppnat mig så farligt. Fick bricanyl utskrivet för att ta vid behov. Och till vår förtjusning fick vi ett ultraljud för att tjejen efter oss satt med ctg. Vår dotter är sååå fin! Han visade ansiktet och jag längtar så till vi får träffa henne, hon har min näsa och makens läppar.

Ska strax lägga mig med remsa och ta blodtrycket. Urinet visar +1 så även blodtryck ska tas och så ska jag lämna urinprov till BM på måndag. Just nu känner jag sådan lycka, och att de faktiskt är en tjej som första ul visa :)

• Pauliina
    FLovesA skrev 2016-02-27 13:14:50 följande:

Hej allihopa:)

Idag är jag så trött, så jag och dottern har en lugn pysseldag (framför tvn, så jag kan ligga i soffan) mannen jobbar några timmar till.

Igår köpte jag äntligen en ny Skötväska. Blev en grå skiphop, deras klassiska/vanliga modell. Sen fick jag äntligen tag i Purelan i den normalstora tuben, har bara sett pyttesmå tuber överallt. Även förlossningsbindor är nu inköpta. Även om jag nog ska försöka "ta med mig" några extra från BB och även de där nättrosorna, som ser hemska ut men som är fantastiskt sköna;)

Ska packa väskorna nu i helgen, så jag kan pricka av det. Och göra nytt försök att ta ned skötbord från vinden. Bara ca 3 veckor kvar nu ju, eller 4 kanske är mer korrekt i och för sig. Men det går galet fort. Vill ha klart allt nu innan!

Trevlig helg allihopa.

Jag vill så gärna börja packa väskan men går bara in i V 33+0 imorgon. Och så kollade jag igenom vad jag har till lillan och till min förskräckelse fanns inte mycket i 56/62. Så imorgon ska de shoppas bodys, pyjamas, strumpor och bekväma plagg till mig till den första tiden. Snart mars hörrni!

Ha en skön vårdag (solen skiner här)
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-02-28 08:32:37 följande:

Vad packar ni? Någon som vill dela med sig av sin lista? Är osäker på om jag har kommit ihåg allt! :)

Strumpor
    Body 2 st
    Pyjamas
    Napp
    Napphållare
    Filt
    Mössa
    Gosedjur
    Tossor
    Hårband
    Dregglis
    Kräkhandduk
    iPad

Egna trosor
    Amningsbh
    Leggins
    Slapp tröja
    Morgonrock
    Tofflor
    Voltaren
    Amningsinlägg

Jag tror jag fått med allt. De som fattas är ju hygien men de ska packas sist. Och så lägga in ljudböcker min make fixat (50 shades of grey. Nästan de jag längtar mest efter).

Tycker själv inte man behöver så mycket med, bebisen har alltid legat nära hud mot hud så länge vi varit där :)
  • Pauliina
    saraaj skrev 2016-02-28 11:23:23 följande:

Är det någon som haft havandeskapsförgiftning tidigare? Är första barnet för mig och har har haft lite ont i huvudet nu i 2 dagar, och de "glittrade" framför ögonen när jag gick upp imorse, och tror jag samlat på mig vätska på någon dag då jag kände att skorna va trånga igår.. är i v35+1, mitt blodtryck har varit jätte bra under hela graviditeten, ska till min bm imorgon så tänkte be henne kolla urinet, eller måste jag åka in till förlossningen idag redan? Vet ju inte om de är något..

Då är vi i exakt samma sits. Imorse när jag vaknade så va jag "normal". Efter 3 min började händer och fötter och svälla. Huvudvärk/migrän har jag haft i en vecka och urinen visade +1 i fredags (vilket inte behöver betyda något) och blodtrycket va okej. Som tur är ska jag träffa BM imorgon och lämna morgonurin.
  • Pauliina
    saraaj skrev 2016-02-28 16:44:19 följande:
    Så du väntar till imorgon ? Vet inte om jag måste ringa förlossningen för kan inte komma på jag känt något sen i morse.. så måste kanske ringa och prata med dom :(
    Ringde och prata med förlossningen men eftersom jag har BM imorgon och mådde "okej" kunde jag vänta till imorgon.
  • Pauliina

Besök hos BM gick bra idag. 119/88 på blodtrycket, undertrycker va på gränsen. Pratade om kommande månad och vi kom överens om att i V 37+0 ska vi börja göra hinnsvepning. Är medveten om att de inte alltid funkar men sa att de hjälper mig att psykiskt komma framåt. Att ha delmål är viktigt för mig just nu. Så runt 29/3 görs första, en månad kvar.

Så i mars har jag lite att se fram emot, bland annat frisörbesök, fixa fransar, invigning av en salong och så fyller jag år. Kanske klarar av denna månad också :)

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-02-29 19:05:39 följande:

Här är det en ganska tung dag idag :( Jag hade en bättre natt än natten mellan lördag och söndag,då jag sov fruktansvärt lite och hade väldigt ont men men. Inatt så visst hade jag lite ont och jobbigt och svårt och ont när jag vända mig och springa upp på toaletten men ändå helt okej och sov gott när jag väl sov. Har varit en lugn dag idag ändå. Varit på läkarbesök med dottern,tog en mysig fika ihop hela familje tillsammans med min mamma och sen än väldigt snabb handling. Så inte ansträngt mig idag så,varit otroligt skönt att mannen varit hemma idag,så tacksam över det. Då jag har så fruktansvärt ont i ryggen och fogarna idag så vet inte vad jag skall göra :'( Legat på sängen en stund, men hjälpte inte mycket. Ändå skrikit till av smärta och tårarna kom i mellan åt. Känner mig bara mer och mer ledsen,nere och känslig. Kände aldrig så med dottern,visst var orolig mycket mer när jag var gravid med henne men inte såhär nedstämd. Känns som jag blir det bara oftare. Börjat små oroa mig för saker nu med. Just nu känns det bara som jag vill få allting överstökat,jag orkar inte mer. Samtidigt känns det så hemskt och elakt och säga så. Älskar ändå och vara gravid på det sättet att jag älskar magen och få känna sparkar och rörelser och allt där inne och mysa med magen. Men jag är så trött och less på att gå och ha ont nu!! Jag vill verkligen inte ha ont mer nu!! Jag vill slippa ha ont, jag vill vara glad och bli "normal" igen. Jag vill så gärna har våran bebis nu,längtar så fruktansvärt mycket och denna smärta får mig inte och längta mindre. :( Jag både längtar och ser framemot besöket hos min bm på fredag få prata ut och se om man kan hitta en lösning för mig de sista veckorna för och orka psykiskt,även fysiskt men mest psykist just nu. Utan de där tabletterna,vill verkligen inte ha de och nu är ju nätterna mycket bättre, men dagarna värre och då vågar jag inte ta de. Samtidigt känner jag mig nervös och orolig inför bm besöket,då jag inte vet vad hon skall säga eller tycka om att jag inte vill ta tabletterna jag fått utskrivet, att jag inte ens vill hämta ut de ifrån apoteket. Men jag och min man har pratat och det känner verkligen inte bra för någon av oss ifall jag tar det. Så det är vårar gemensamma beslut som vi ändå känner att vi mår bästa av,sen att jag har så ont är väldigt jobbigt för oss båda men tabletterna känns inte som en bra lösning för oss. För känns som jag bara kommer bli nojig och orolig utav dem och må dåligt psykiskt av de. Eftersom jag egentligen inte vill och jag är orolig och fundersam till deras påverkan och biverkningar och så. Jag vet inte vad jag vill med inlägg men behövde nog få skriva ut mina tankar och känslor lite.

Hoppas ni har haft en bra dag och får en bra kväll. 

Tycker så synd om dig, och jag förstår dig fullt! Jag har haft saker att göra varje dag som fått mig förbi förra veckan. Men resten av veckorna då?

Hade inge ont alls ons, Tors, fred förra veckan och sedan kom foglossningen och ischiasen som en smäll på käften i lördags, värre än tidigare..

Snart är de mars, vilket betyder vår, sol och förhoppningsvis bättre tankar. Vi klarar oss igenom de här tillsammans! <3
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)