-
Sovit som en kratta, men dem är så gott som borta. Visst känner jag av dem, men inte lika tydligt och starkt som igår. Men nu vet jag hur de ska kännas iaf, hade ju nästan glömt de ;)FLovesA skrev 2016-03-10 07:30:00 följande:Hur har det gått med dig inatt?
-
Mina förvärkar börjar i ryggen som mensvärk, går fram mot magen och ökar i styrka för att sen släppa. Håller i sig 50-60 min. Ibland tillsammans med sammandragning.CissiJissi skrev 2016-03-10 16:37:22 följande:
Jag har tre olika sortens "förvärkar", men undrar egentligen, vad är det ni alla klassar som förvärkar?:)
Jag kallar det andra saker och tänker att förvärkar är något annat som kommer först när allt är igång på riktigt..
Kan,ni som orkar, beskriva era upplevelser av just vad en sån värk känns?:)
Idag har jag haft sååååå ont i ryggen. Känt tyngd i magen och "majsan". Vid 15 började slemproppen lossna, och kommer lite grann efter varje toabesök.. Vem vet.. -
Ja nu är de endast 4 V kvar till bf enligt Rul, så de är inte farligt för bebisen och komma. Men 1-2 V till kan jag ev orka vänta ;)pomperiposa skrev 2016-03-10 17:00:51 följande:Spännande med slemproppen och hoppas bebis vill komma snart
-
Har idag känt de där trycket bakåt. Obehagligt att sitta på toaletten.. Fy.Saltig skrev 2016-03-10 18:53:44 följande:
Det verkar som allas magar börjar förbereda sig inför förlossningen. Tänk att snart är våra bebisar här vad ni har kämpat/kämpar med alla era besvär
Jag fick åka in idag för kontroll pga just onda sammandragningar och minskade rörelser. Dr sa att nu kan bebin komma närsomhelst tex i helgen. Blev lite chockad, är inte redo fast jag vill då jag orkar inte vara gravid längre men vill verkligen att bebin stannar minst 2 veckor till då är jag i 38+2. Känns tryggare då på något sätt.
Dr sa att nu är det inga problem om barnet kommer då jag kommit så långt.
Sitter i soffan nu med sammandragningar.
Känner ni tryck mot baken oxå? Ibland känner jag att rumpan (rumphålet ) ska spricka speciellt när jag är på toa och kissar.
-
Stort grattis!! Tråkigt att ni får vara själv :(Millis81 skrev 2016-03-10 21:19:04 följande:
10,02 imorse kom han :)
En pojke på 4500g och 53cm.
Var en hemsk dag igår. Droppet gjorde mig verkligen helt väck. Och hann aldrig vila mellan värkarna. Så var ju helt "full" med lustgas. När sen nattpersonalen kom fick jag äntligen epidural.
Och i morse fick jag hjälp av en helt gudomlig bm som verkligen gillade sitt jobb och gjorde allt för att jag skulle slippa snitt. Och 1,5h efter det är han född :)
Det tråkiga nu är att det är fullt på förlossningen och sängen min sambo fått måste nån annan ha.
Så nu är vi själva kvar här.. Förstår ju varför, men tråkigt iaf :(
-
Då är vi två. Magen har känts tung idag, molvärk och slemproppen lossnar. Fy om man ska ha de såhär i 4 V till.Nystjärna skrev 2016-03-10 21:45:06 följande:
Här har det varit en jobbig kväll. Haft mycket förvärkar som jag fick andas igenom. Det tryckte och drog ner i underlivet. Som någon stod och skulle dra ut något där inne. Kom och gick. Samtidigt som magen blev stenhård,hade som mensvärk/molnande värk och ryggen kom mer och mer. Sen ömmade magen mest. Men klockade för att få en uppfattning och för skoj skull. Väldigt oregelbundna. När de var som jobbigast var de ca 3-3,5 mina intervall men varade bara i ca 1-1,5 min. Någon var längre. De sista var intervallen på 7 och 9 min. Nu lan man prata och så men öm och känns ner till. Samtidigt bråkar ju fogarna med mig i ljumskar och höfter men de är ju konstant värk den här andra kommer och går ju. Tog 2 st alvedon ändå så jag kan slappna av och sova lite. Är ändå lugnare. Men kommer bli tokig om de skall vara såhär fram och tillbaka i 4 veckor till,har ju 31 dagar kvar till BF idag!! :( Räcker med att jag har hyperimiss och extrem foglossning och några sammandragningar tidigt. Behöver inte ha tidiga förvärkar också!! Tror nämligen inte de påverkar något men vet inte. Samtidigt vill jag ju att bebis skall stanna lite till så den inte kommer innan v 37+0 men kommer väl komma ännu senare bara för att nu då :( Så ledsen och deppig idag och mår så dåligt. :(
-
Slemproppen fortsätter och lossna. Andra dagen nu. Och stickningar i magen tillsammans med sammandragningar. Nätterna är lugna dock, även om jag fortfarande sover risigt.
Kan kanske ha varit myset vi fick till i tisdags som fick den att släppa lite. Nu hoppas jag den inte återbildas, vill inte gå med sådana här känningar i 4 veckor till..
Hoppas ni också får njuta av solen idag! -
Idag fick jag för mig att städa, då menar jag storstäda. Har skrubbat golv, rengjord skåpsluckor, you name it! Får se hur fogarna reagerar!
-
Hemskt! :( tänker på dig!!Nystjärna skrev 2016-03-12 22:23:37 följande:
Mår riktigt dåligt idag och sjukt ledsen. Haft som mensvärk hela dagen. Tog 2 st alvedon vid 12 men smärtan ökade bara,molnande och ömmade i magen och gjorde riktigt ont och även ryggen. Tog en varm lång dusch men hjälpte inte,snarare åt andra hållet. Så ringde förlossningen vid 15 tiden. De frågade om jag tyckte de kändes som etablerad förlossning sa att jag visste inte. Då de är svårt eftersom jag har sån extrem foglossning men att detta var något annat och inte haft så ont innan. De frågade vilken vecka jag var i och om det var mitt första barn. Sen i vilken vecka jag fått dottern. Men hon på förlossningen sa iallafall att om bebisen skulle komma nu,om det verkligen skulle sätta igång så är det ingen fara och att de inte stoppar en förlossning. Men hon tyckte vi skulle avvakta och se hur det artade sig och att jag kunde fortsätta ta alvedon och ev dusch och se. Hon frågade om de kändes bra. Då kändes de så men precis efteråt så kändes de inte bra. Blev rädd och hade velat ha en koll på hur de ser ut. Med tog alvedon vid 15.30 och så somnade jag på soffan och vaknade vid 18 kände smått men sen försvann allt. Vill inte riktigt ha förlossningen ön samtidigt känns de så jobbigt. Mycket tårar idag :'(
Har själv haft sådan värk idag i fogarna, samtidigt som sammandragningar/förvärkar och mensvärk. Man vet ju inte riktigt vad som är vad. Idag panikköpte jag gips för att avgjuta magen, har en sådan känsla bara att de ska göras så snart som möjligt.
Har idag blivit blöt i trosorna och varit tvungen att ha skydd, de rinner liksom. Försöker inbilla mig att de bara är flytningar och när jag torkar mig så blir pappret gult, även fast jag inte lider av vätskebrist.. Mycket som man tänker på. Hade så gärna bara velat må som vanligt så man vet när något är "annorlunda".
Vi är alla starka kvinnor och nog ska vi klara det här! Lite vemodigt dock, vill ju inte sluta skriva med er, härlig grupp vi har! -
Lider med dig :(lillasysterfia skrev 2016-03-13 11:29:18 följande:
Har en dålig dag idag. Jobbig hosta som verkar sitta nere i lungorna. Foglossning som strålar ut i benen och dålig sömn på det. Tycker der räcker med två veckor till sen får den gärna komma. Men med min otur kommer jag säkert gå över tiden och få i slutet av april :(
Idag har jag helt plötsligt fått vådligt svullna fötter och händer. Sådär så jag knappt kan röra på dem. Kan de va så strax innan förlossning? Har BM besök imorgon ovh ska lämna urin så hoppas de ej är HF.