Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Det glamorösa livet som mamma. Maken jobbar och barnen vakna 05. Har sedan dess bara varit bråk, tjafs, gnäll och bajs överallt. Har sådana sammandragningar så de finns inte. Har bett mannen om en stund egentid när han kommer. Fy bubblan, är fler barn blir de. Idag är inte humöret på topp. Rastlöst är bara förnamnet.

• Pauliina
    Erese skrev 2016-03-05 16:02:02 följande:

Jag läser era inlägg och vi sitter alla i samma båt fast med olika besvär och familjer. Det som får mig att hålla ut är att jag vet när min bebis kommer 21/3. Det blir ett planerat snitt denna gång.

Annars mår jag skit, är sjuk, har foglossning och jobbiga förvärkar. Har även tappat aptiten och mår illa då och då. Suck!

De där med illamående känner jag igen. Inte haft de med de andra men denna gång kommer de då och då sedan två veckor. Hoppas du frisknar till innan 21:a!
  • Pauliina

Tjejer. Har precis börjat känna typ "värk" i höger sida av ryggen och fram till i tjejmagen. Som stickningar som gör ont, värre än de förvärkar jag haft innan.. Va på toa nyss och de kom slem på pappret.. Börjar bli nervös. Hann bara sätta mig ner i soffan framför mello och så kom smärtan som varade i 30-50 sek och har gjort ett par gånger.

• Pauliina
    Erese skrev 2016-03-05 20:59:31 följande:

Pauliina- vilken vecka är du i? Låter som om det är på G, men kan dröja flera timmar innan det ens är daggs för att åka in. Har du haft snabba förlossningar tidigare?

Går endast in i V 34+0 imorgon. Andra gick relativt snabbt. Vattnet gick men åkte inte in förrän efter 6-7 h på koll, då öppen 5 cm men bara med mensvärk, tog två h efter de tills han va ute.

Smärtan i ryggen sitter kvar och kommer då och då. Inte som molande, utan mer starkare. Inte "hugg" längre som tidigare. Knepigt värre
  • Pauliina
    Erese skrev 2016-03-05 21:06:12 följande:

Bröt ihop idag över middagen. Mitt humör har inte varit på topp idag var av jag hållt mig mycket för mig själv.

Sonen krånglade med maten, jag kände ingen smak eftersom jag är förkyld, jag hör på mig själv att min ton inte är rolig och jag ser hur min man tycker detta är jobbigt. Jag säger då högt att det är svårt för mig just nu att hålla humöret uppe. Han kontrar med - jo, jag har förstått det men det är svårt för oss andra att vara glada då. PANG! Där brast det, tårarna bara forsade och de triggade igång min hosta ännu mer så att jag kräktes, stängde in mig på toaletten och tyckte synd om mig själv. Stackars barn, jag ,måste ha skrämt dem rejält :(

Jag har haft det på känn, att ett utbrott var på G! Tror att jag behövde få ur mig lite frustration, självömkan, och tårar. För nu mår jag en aningens bättre kanske 5% bättre ;)

Jag bröt ihop idag när maken kom hem. Även om barnen va "lugna" just då så släppte allt när han kom hem. Känt mig konstig sedan dess. Aningen lättad som Du säger också.
  • Pauliina

Vaknade imorse och behövde gå på toa (hoppas de inte är magsjuka). La mig väldigt illamående igår. Under tiden på toa fick jag el-stöt-liknande värkar i rygg och mage. Nu är dem inte lika regelbundna. Tur jag ska träffa BM idag.

• Pauliina
    pomperiposa skrev 2016-03-07 09:22:13 följande:

Är väldigt orolig, ska på tillväxt-ultraljud snart, magen hade inte växt i fredags, gubben är surpuppa så får inget stöd där alls.

Känner sparkar och hjärtljudet var bra i fredags, visst borde det inte vara nån fara?

Du har alla fördelar med dig så jag hoppas att även ul Visar positivt!
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-07 08:30:11 följande:
    Låter inget vidare:/ Men hoppas det går bra hos BM. Och att du slipper magsjuka. Kram
    En gång i timmen har jag fått gå på toa, men känner inget annat som skulle tyda på magsjuka iaf.
  • Pauliina

Det gick bra hos BM. Hon tyckte magen va lite "tom" när hon skulle mäta. SF måttet stämde sa hon men de va lite tomt sa hon. Har nämnt mina flytningar så nu ska jag få en tid till smvc för att kolla mängden.

• Pauliina

Dum fråga. Ni som har rikliga flytningar / vattniga flytningar. När ni torkar er, är de torrt eller "kladdigt"?

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)