BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Nystjärna skrev 2016-03-17 12:33:39 följande:
Ne det är sant. Vet bara inte hur jag skall fråga. Sist var hon ju orolig men när hon fick se mig tyckte hon det kändes bättre. Var för jag hade en bättre dag då,sen lägger jag upp en fasad när jag träffar bm och läkare. Fast jag mår dåligt så ler jag och ser glad ut liksom. Jag hade så gärna velat att hon gör en koll på tappen och en hinnsvepning. Är ju ändå 36+4 imorgon. Men lär hon väl inte vilja...men jag vill inte vara gravid mer. Har så ont och less och börjar bli mer och mer orolig. Jag vill absolut inte gå över tiden!! Om inte hon vill göra någon koll nu kanske jag kan få de vid nästa besök som är på torsdagen,då är jag ju 37+3. Vill inte gå längre än till påsk. Så ledsen idag för gör så ont. Molnar i magen,som mensvärk och ryggen gör ont. :'( Även varit på akupunktur idag men tycker inte det gör något men sjukgymnasten säger att de är lite för tidigt och avgöra. Men varje natt som jag gjort behandling på dagen så får jag mer ont ju. Tog alvedon igår som hjälpt lite men släppte där runt 21-22 och känt en del molnande värk inatt också och nu. Vet inte hur mycket alvedon jag kan/vågar ta heller. I lördags tog jag ju 4 tabletter totalt,i måndags 2 st och igår 2 st. Man skall ju bara äta 5 dagar i sträck så jag vet inte. Hur tänker ni?
Din stackare!! Det är ju inge fel ifall bebisen skulle komma nu om hon gör en svepning. Och att kolla ifall all denna värk gjort något vettigt vore väl toppen? Va bara rak på sak! När jag kommer till BM frågar hon mig alltid hur de är, då öppnar jag mig som en bok, helt ocensurerat. Sen är detta ju mitt tredje barn så jag har lite skinn på näsan nu känner jag. Min BM förstod mig när jag pratade om svepning i V 34, och gav sedan en föreläsning om att man inte ska vara där och pilla men jag sa att de är något som hjälper mig psykiskt, de behöver inte hjälpa men då vet jag att vi försökt. Hon sa att från 37+0 är de okej, nu är jag i V 36+4 nästa gång jag är där så jag får fråga henne om hon kanske kan kolla iaf, inte svepa men känna efter bara.
Jag hoppas du känner när du kommer dit att du kan fråga henne, och håller alla tummar tills dess att du mår bättre! Och jag har fått till svar av BM att alvedon var 4:e timme i 10 dagar kan jag ta alvedon, så du behöver inte oroa dig!