Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna skrev 2016-03-17 12:33:39 följande:
    Ne det är sant. Vet bara inte hur jag skall fråga. Sist var hon ju orolig men när hon fick se mig tyckte hon det kändes bättre. Var för jag hade en bättre dag då,sen lägger jag upp en fasad när jag träffar bm och läkare. Fast jag mår dåligt så ler jag och ser glad ut liksom. Jag hade så gärna velat att hon gör en koll på tappen och en hinnsvepning. Är ju ändå 36+4 imorgon. Men lär hon väl inte vilja...men jag vill inte vara gravid mer. Har så ont och less och börjar bli mer och mer orolig. Jag vill absolut inte gå över tiden!! Om inte hon vill göra någon koll nu kanske jag kan få de vid nästa besök som är på torsdagen,då är jag ju 37+3. Vill inte gå längre än till påsk. Så ledsen idag för gör så ont. Molnar i magen,som mensvärk och ryggen gör ont. :'( Även varit på akupunktur idag men tycker inte det gör något men sjukgymnasten säger att de är lite för tidigt och avgöra. Men varje natt som jag gjort behandling på dagen så får jag mer ont ju. Tog alvedon igår som hjälpt lite men släppte där runt 21-22 och känt en del molnande värk inatt också och nu. Vet inte hur mycket alvedon jag kan/vågar ta heller. I lördags tog jag ju 4 tabletter totalt,i måndags 2 st och igår 2 st. Man skall ju bara äta 5 dagar i sträck så jag vet inte. Hur tänker ni?
    Din stackare!! Det är ju inge fel ifall bebisen skulle komma nu om hon gör en svepning. Och att kolla ifall all denna värk gjort något vettigt vore väl toppen? Va bara rak på sak! När jag kommer till BM frågar hon mig alltid hur de är, då öppnar jag mig som en bok, helt ocensurerat. Sen är detta ju mitt tredje barn så jag har lite skinn på näsan nu känner jag. Min BM förstod mig när jag pratade om svepning i V 34, och gav sedan en föreläsning om att man inte ska vara där och pilla men jag sa att de är något som hjälper mig psykiskt, de behöver inte hjälpa men då vet jag att vi försökt. Hon sa att från 37+0 är de okej, nu är jag i V 36+4 nästa gång jag är där så jag får fråga henne om hon kanske kan kolla iaf, inte svepa men känna efter bara.

Jag hoppas du känner när du kommer dit att du kan fråga henne, och håller alla tummar tills dess att du mår bättre! Och jag har fått till svar av BM att alvedon var 4:e timme i 10 dagar kan jag ta alvedon, så du behöver inte oroa dig!
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-17 13:38:54 följande:

Jag kanske har fel angående färdknäppen - men ni andra, ni får ont direkt eller? Idag, dagen efter, har jag hela tiden jobbig "mensvärk".. Dagen före bf..

Har inte fått ont alls efter :) mer än vanligt alltså (a) kanske är de på gång för dig? :)
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-17 20:02:03 följande:

Har det börjat?

Jag har liksom inte värkar, alltså inte att hela livmodern gör ont, men sammandragningar mensvärk och sååååånt tryck neråt - HUR vet jag egentligen? Gjorde inte ont förra gången på det här sättet förrän 6cm, men jag har ju inga värkar nu..

Hjälp mig med tips någon!!!

Jag har tryck neråt och sammandragningar varje dag, men inte sådär jätteont. Har inte heller haft någon förlossning som startat med värkar så vet inte hur de ska kännas. Med barn två så hade jag mensvärk de första 6 cm, och sedan kom krystvärkarna. Har du försökt promenera och sett om de ökar?
  • Pauliina
    Saltig skrev 2016-03-18 15:03:43 följande:

Den här eviga väntan, tyngden och alla krämpor verkar ta musten ur oss alla.

Nu är min dotter sjuk igen i feber och jag känner mig hängig. Varför nu?

Vet att de flesta höggravida vill bara få ut bebisen. Hoppas min bebis kommer nästa vecka. Vill gå fulla 38 veckor åtminstone som blir på tisdag. Sen ska bebin ut!

Kämpa på alla ni som tappat orken, lusten. Bebisen kommer ut för eller senare.

Mina andra två kom båda i vecka 39+4. Så nästan fulla 40 veckor.

Ni dom har barn sen innan, när kom era barn?

Mina har kommit bf+11 och bf+6, så innan de är alltid plus denna gång :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-19 08:21:12 följande:

Dumma mobil!!

Men att det inte var vårt fel att det blev såhär,att vi åkt i onödan och så. Detta sa varenda personal vi mötte!! De på förlossningen,mottagningen,bm på anetalen och läkaren!! De var som de inte ville ta i oss med tång!! Läkaren hann knappt komma in och prata med oss innan hon nekade mig. Hon sa att de fanns inte medicinska skäl för det och att det är för tidigt och hon måste tänka på bebisen. Jag grät och sa att jag orkar inte mer. Jag kan inte vara den mamma jag vill. Jag får inte sova. Hur skall jag orka!! Men hon var stenhård och vägrade lyssna. Frågade om jag provat alvedon. Sa ja men hjälper ju inte och hon frågade om annan smärtlindring. Sa att jag hade tackat nej och varför de var så jobbigt. Att jag provat akupunktur men utan effekt. Så det enda hon skrev i min journal till min bm var att jag provat akupunktur men inte funkar. Att allt var bra och normalt. Men nekad igångsättning pga att jag inte är fullgången och att jag inte behandlat mina besvär fullt ut!! Pga att jag inte tagit Max dos av alvedon regelbundet!! Det hjälper ju inte. :'( Vad mer vill dem att jag skall göra?! När jag frågade läkaren varför man då säger att bebis är fullgången i v 37+0 sa hon för att om de sätter igång då så klarar man de barnen väldigt bra,även om de klarar barn i v 26+ också bra. Så förstod inte alls. Men var om de startade naturligt och det de vill isåfall. Att de inte bara är och trycka på en knapp för att bebis skall komma. Det förstår jag med. Men om jag skall ha såhär ont och inte sova hur skall jag då orka och fixa en förlossning?! :'(
    Det enda läkaren sa var att jag kunde r

Vad jag tycker synd om dig nu! Ska de vara så svårt att ta hand om er som ni borde bli tagna om hand om??
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-19 22:02:15 följande:
    Men du, vad hände från 6cm till full öppning - fick du krystvärkar utan att vara fullt öppen eller vart du bara plötsligt fullt öppen utan värkar?
    Jag fick krystvärkar som överlappade dem vanliga värkarna. Så först en värk i 30-40 sek som övergick till krystvärk i ungefär samma längd för att sen avta. Va inte helt öppen och han hade inte sjunkit ner. Så fick vända på mig sidleds och han föddes sen kanske 15-20 min efter de.

Aldrig varit med om liknande värkar.. Puh vad jobbiga dem va!
  • Pauliina

Igår smittade killarna ner mig med magsjuka. Nu har jag inte spytt sedan imorse så hoppas de är över! Men fy vad jobbig natten va!

• Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-20 17:40:14 följande:
    Åh nej:( krya på dig. Har varit min värsta mardröm att åka på det nu innan. Hoppas det går över fort.
    De är verkligen de värsta som jag upplevt. Önskar ingen de :(
  • Pauliina
    Erese skrev 2016-03-20 23:24:32 följande:

Nu säger jag godnatt! Imorgon har vi vår bebis :D pirrigt!

Åååå vad spännande!!! Stort lycka till!!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)