Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

aztec skrev 2016-01-29 20:33:26 följande:

Varit upp och ner idag. Läkarna lyckades med hjärtbehandlingen i fm. Överlyckliga, speciellt mannen min. Men jag mådde oxkså pga kejsarsnittet skit (yrsel, illamående osv) men sen på em så mådde jag mycket bättre och kunde äntligen gå lite utan att svartna framför ögonen. Men sen kom också beskedet att hjärtat slagit tillbaka till det höga hjärtrytmen. :( så blir mer mediciner och nytt försök imorgon.

Hur mycket ska du vara med om? :( ni är starka du och mannen! Och du som får ha ont samtidigt, tänker på dig!
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-01-31 20:40:09 följande:

Sitter här en söndag i soffan, 53 dagar kvar till bf tack vare att min GP blev beviljad, så ska jag inte gå till jobbet förens någon gång under 2017. Det känns ju helt fantastiskt. Äntligen ska familjen och hemmet få mitt stora fokus. Och äntligen kan jag ta en paus när jag behöver.

Imorgon blir det ett rutinbesök hos BM, blodprover skall tas och dem lär kanske inte vara toppen..har slarvat med järntabletterna:( så får nog allt erkänna det.

Lillebror i magen är otroligt rörlig fortfarande. Och tror absolut inte han har någon plan på att fixera sig. Får se om BM kan känna imorgon. Nu känns det som huvud och rumpa är lite överallt lite närsomhelst helst. Haha

Hur har ni andra det?

BM för mig imorgon med. Och kommer få baskning angående järnet :(

Jag tror bebisen ligger i tvärläge eller säte. Känner inga sparkar uppåt, bara neråt eller åt höger och vänster, rätt långt ner, samtidigt. Som om bebisen sträcker på sig.

Har 76 dagar kvar och ska prata med BM imorgon om att få bli igångsatt. Orkar inte denna fysiska handikapp :(
  • Pauliina
    aztec skrev 2016-01-31 22:11:10 följande:

Fångade honom vaken idag ;) jag har bara legat och latat mig med honom hela dagen! Samt fått järn i dropp faktiskt ;) nu när ni ändå pratar järntabletter.. Låg på 86, så skönt att de kunde erbjuda mig det så jag slipper knarka järntabletter tills magen går sönder istället!

Ny dag och ny vecka imorgon :)

Vad kul och höra dig glad :) såååå sööööt! ????
  • Pauliina

Känner mig besviken och ledsen efter dagens BM besök. Allt såg bra ut vilket i sig är bra. Men jag tog upp våran situation, med min värk, en make som inte kan jobba ordentligt för att jag har ont, funderingar kring igångsättning. Jag frågade om man kunde få hjälp om jag nu öppnar mig tidigt som med barn nr 2. Då kom den där predikan om att man inte sätter igång innan för att barnet ska växa till sig etc etc. Men vi skulle se i början på april om man kanske kunde hjälpa till lite.

För mig är de inte humant att må såhär i 10 V till. Och hon pratade om att jag ju klarat mig såhär långt och kämpat. Och? Bläääää vad ledsen jag känner mig..

• Pauliina

Igår kom förvärkarna var tredje minut igen, höll sig i två timmar. Tjockare flytningar och lite blod.. Vet dock inte om de kom från andra "ändan" då jag haft inte för ett par dagar sen. Idag vid lämning av barnen hade jag, vad jag tyckte kändes som, sammandragningar hela tiden. Känns skumt att BM inte tog detta på allvar igår när jag sa som de va..

• Pauliina

Har ringt och rådfrågat förlossningen. Dem trodde de inte va nå farligt men va välkommen in för en checkup.

Blir mest irriterad för att jag sa till BM att jag haft regelbundna förvärkar/sammandragningar i över en vecka. Oftast när jag ligger helt still men även vid rörelse. Så får se vad dem säger. Vill gärna ha bebis men inte såhär tidigt :(

• Pauliina

Tack för er omtanke! De har gått bra. Ctg remsa och allt såg bra ut. Dock hade kroppen börjat "förbereda" sig vilket kanske inte är så bra men de är inte hotande ännu. Förvärkarna håller i sig och dem bad mig komma tillbaka i slutet på veckan för koll igen. Numer sitter värkarna i baksida lår också och så började de med son nr 2. Är så glad jag tog detta på allvar!

Tack återigen för era tankar! <3

• Pauliina

Nystjärna: ja ikväll har jag fått allt serverat. Läkaren bad mig lite snällt att inte göra så mycket utan vara still så mycket de går :)

Topcom: ja nu vart de lite bråttom kände jag :) hoppas lillan väntar till mars iaf :)

• Pauliina

Tack så mycket allihop :) maken har insett ett och annat så nu låter han mig knappt gå från soffan till toan , kommer direkt en fråga : vart ska du nu då? - ja om du skulle kunna gå på toa åt mig så skulle du få de ;P

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)