Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2015-11-08 18:23:45 följande:
    Jag har haft samma dilemma men frågat barnmorskan och de är absolut inge fara. de blir så när man anstränger sig på annorlunda sätt sa hon. Som tur va så gick de över efter 2 dagar.

Lycka till imorgon!
    Skönt och veta att man inte är ensam om detta bekymmer. Hoppas mitt går över imorgon.

<3 :)
  • Nystjärna
    aztec skrev 2015-11-08 19:07:01 följande:
    Ja vissa ställningar är big NO NO. Men blir alltid påfrestande på fogarna under stundens hetta ;)
    Ja kan man verkligen säga. Hehe :) Nästa gång får de bli lite bättre tänk och lite lugnare så man tänker till vilka ställningar som är okej och som funkar. Man lär sig av sina misstag :p hehe
  • Nystjärna

Hej allihopa!! RUL gick kanon bra idag :) Hade en helt underbar person som gjorde det. Kändes verkligen som hon tog sig tid för oss,var professionell och noga. :) Hon berättade för oss om allt hon gjorde och vad man såg. Känner mig så glad. Allting såg bra och fint. Hon sa flera gånger att allt såg perfekt ut och vi hade en fin bebis. :) <3 Bebis visade sig nästan med en gång och hjärta var de första jag såg som slog,så var skönt. Sen ville bebis gärna ligga ihopkrupen och händerna upp över huvudet och så men fick ändå fina bilder. :). Bebis var duktig och höll benen korsade med så vi inte såg kön,hihi :) Vi vill ju inte ta reda på könet utan vill ju ha de som en överraskning. Det viktigaste är att bebis är frisk och mår bra :) Hade även moderkakan i bakväggen som jag misstänkt. Blev flyttad lite. Enligt mig så är jag idag i vecka 18+3 ( räknad på 26 dagars cykel) min bm säger vecka 18+1 idag ( räknad på 28 dagars cykel) och enligt ul så är jag idag i vecka 18+0. :) Så flyttad 1 alternativt 3 dagar. Beroende på vem man vill räkna efter. Men helt okej och känns ändå bra. Skiljer ju inte alls mycket. Så nya bf är 10 april :) <3
    Här kommer en liten bild på vår fina bebis :) <3

• Nystjärna
    CissiJissi skrev 2015-11-09 19:26:12 följande:

Hej alla! Jag har sett flera trådar och aldrig hunnit "komma med" tillräckligt snabbt för att kunna joina:p men jag känner nu att det vore skönt att prata med folk som är ungefär lika långt gångna!!:)

Hoppas det är okej ;)

Bf 18 mars. Stor mage och massa massa sparkar - lite orolig att tillväxten går för snabbt fram där inne!!

Självklart är det okej,ju fler desto roligare. :) Varmt välkommen :)
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-11-09 19:14:26 följande:
    Vad kul och få en sån bra person som tar hand om er ordentligt! Grattis till de lyckade Rul:ET!
    Ja verkligen vart underbart. :) Både jag och mannen vart så nöjda. :) Vart stor skillnad mot när vi gjorde RUL med dottern. Det var på ett annat sjukhus dock. Men då berätta den personen inte lika mycket om vad hon gjorde och undersökte och vad vi fick se. Så detta var så härligt. Man fick verkligen förklarat vad man såg och vad hon tittade efter. Så härligt. Bara njuter och svävar på små moln :) <3
    Tack :)
  • Nystjärna

Hej allihopa :)

Satt och funderade lite här hemma. Hur många av oss här inne var det som har eller skall ta reda på könet på bebis? :) Och ni som fått besked om vilket kön det är,vilket kön är det? Var lite nyfiken bara på om de verkar som de blir mest töser eller pojkar här i våran tråd. :) Och sen se när alla bebisar är födda hur det verkligen blev. Tycker bara det vore kul och se hur det blir. Om april blir en "pojkmånad" eller "tösmånad" för våran grupp här inne :) Kanske bara jag som tycker sånt är roligt :p hihi

Vi har ju valt att inte ta reda på kön,utan vill ha de som en överraskning när bebis kommer och ha den spänningen kvar :) För spelar ingen roll för oss. Så länge bebis mår bra och är frisk. :) Jag tror dock sen igår efter RUL på en pojk,när jag ser ul bilden och jämför med dotterns ul bild. Dock trodde jag ju dottern var en tös först,men efter RUL var jag tvärsäker på en pojk,men sen fick vi ju en tös så. Hihi :) Men gissar ändå på en pojk denna gånger :)

Sen har ni funderat på namn eller "bestämt" namn? Vore också roligt att se,om många tänker samma namn eller att man får lite namn idéer. :) Vore kul om ni ville dela med er :)

Kram på er :)

• Nystjärna

Fina namn ni har allihopa :)

Och jag tar inte alls illa upp :) Alla tänker och känner olika inför att ta reda på kön. Man skall göra det som känns rätt och bäst för sig själv!! Bara man är överens med sin partner så :) Blir ju lättare om båda vill veta eller båda vill vänta :) jag känner folk som tagit reda för de är så nyfikna och av praktiska skäl mm. Sen vet jag de som vill vänta med. Och jag dömmer ingen för det :) Alla gör precis som de vill :) Jag kommer säkert bli sugen denna gången med på att ta reda på kön runt v 30. Blev de med dottern men mannen sa blank nej då. Haha. Stå på er ni som får dumma och onödiga kommentarer vare sig ni kollar eller ej. Jag har fått kommentarer som att jag är skit dum som inte kollar innan,då de är lättare och planera och så med kläder

• Nystjärna

Dumma mobil :p Sen att det är självklart att man vill veta så man kan tänka namn och självklart vill man veta så man kan knyta an och grejer. Men så känner inte jag. Knyter an vare sig anser jag. Och vi tycker de är kul och vänta och spekulera och även nära och kära får spekulera och sen se vilka som hade rätt :) men jag blir ofta ifrågasatt och folk tycker jag är dum som vill vänta och förstår inte alls mitt tänk,känslor eller argument för att vänta. Känns inte rätt att någon blir påhoppad för vad man än väljer.

Den roligaste kommentaren jag fått var om vi tog reda på kön när vi var på ul i vecka 10. :p

Namn som vi båda gillar och funderat på är Daniella och Victor. Mycket svårare med pojknamn. Isaac är ett namn vi gillat sen tidigare med. Jag gillar William men känner många vänner vara söner heter de. Men gillar namn annars som Minnah och Melanie och Oliver,Sebastian och Matheo. Men alla de 5 namnen är jag ensam om att gilla. Haha :p

• Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-11-10 20:23:16 följande:

Är de nån här inne som bär på extra kilo som jag? Isåfall undrar jag om ni varit gravida innan om de tog längre tid innan de syntes att ni va gravida samt om sparkarna kom senare än för en normalviktig. :) har ca 20 kg övervikt.

Min blogg - www.natalina.se
    Jag måste säga detta med sparkarna kände jag med dottern först efter RUL. Så för mig jag kände med henne runt vecka 21-22. Inte tidigare iallafall. Men de var första barnet och hade moderkakan i framvägg. Denna gången kom det mycket tidigare,dock vart jag osäker ett tag men kom ändå mycket tidigare denna gången. Då är de ändå andra barnet och denna gången har jag moderkakan i bakvägg. Men vet att jag var så nojig och orolig med dottern att jag inte känt sparkar när jag var på RUL och sen var de så hela graviditeten att jag kände inte så ofta,men var för att moderkakan tog och dämpade mycket. Åkte in en gång för att kolla med CTG och de frågade mig om jag inte kände de dör sparkarna. Sa jag nej,då visade de sig att de sparkades jättehårt men att jag inte kände det. För moderkakan dämpade så. Så tror mer att de har med moderkakans placering :) Så försök att inte oroa dig,lättare sagt än gjort men vi finns här som stöd :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)