Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Dalja skrev 2015-10-02 23:15:11 följande:

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Vad skönt att de verkar hjälpa för dig :)
    Jag fick lergigan comp när jag väntade dottern dock hjälpte de inte då och äter även lergigan comp nu,3 om dagen. Och det är absolut inte farligt att äta det. :) Som gyn läkaren sa till mig på gynakuten så är lergigan det enda de vågar ge/skriva ut till gravida. Så det skadar inte :) Så du kan ta det lugnt. :) Det enda du skall tänka på är ju att de innehåller ju koffein. 50 mg tabletten så att tar du 3 om dagen så har du ju fått i dig 150 mg koffein vilket är den max mängde koffein som gravida inte bör överstiga eller som Livsmedelsverket rekommenderar iallafall att man inte skall gå över. Så det kan du ju tänka på bara :) hoppas att det fortsätter och hjälpa
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-03 13:21:06 följande:
    Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!

Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,
    Ja det är riktigt skönt :)

Ja den där äckliga smaken fy!! :( Det går bra så länge man äter men väldigt snabbt därefter är de så äckligt. Är helt beroende utav tuggummi just nu. Går inte annars alls. För blir så sjukt illamående annars,försökt att inte ta tuggummi efteråt men går inte alls. Så tuggummi och isvatten. Annars är det bara så de växer i munnen på mig. Känns som jag går och spottar jätteofta nu för att få bort de och saliv. Är så äckligt. Man lan bli uppleva muntorrhet med lergiganen men för mig är det helt åt andra hållet. Känns bara som jag får mer saliv och de är sjukt jobbigt. Förlåt för ett litet äckligt inlägg
  • Nystjärna

Hej allihopa!!

Just nu känner jag mig så less på livet. :( Började ju att må bättre. Illamåendet var hanterbart. Jag var hos min chef i onsdags och sa att jag skulle komma tillbaka då jag mådde bättre. Men sen blivit sämre igen. :( Mår så sjukt illa igen trots att jag äter 3 lergigan comp och 2 postafen om dagen. Och igår så kräktes jag massor igen. :( Var ju tänkte att jag skulle börja jobba nästa vecka med att fixa i ordning en del,sen köra ordentligt veckan efter det. Men vet inte hur det skall gå nu?! Blir nervös av att bara tänka på jobbet och på vad chefen skall säga om mitt velande. :( Usch mår så dåligt av allt detta. Hur skall jag göra?

• Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-10-05 10:48:16 följande:
    Hoppas du mår bättre snart igen! Stressa inte över nästa vecka utan koncentrera dig på NU. Vad kan du göra för att må bra för stunden?

Det har hjälpt mig jätte mycket, hur är Jag IDAG kan jag göra detta? Ska Jag vila och jobba halva dagar denna veckan? Hänger du med? :)
    Tack det hoppas jag med. Försöket men svårt. Mått såhär i liksom 7-8 veckor :(

Det svår är att jobba halva dagar för mig. Då jag jobbar inom vården så är det inte bara att gå om det inte fungerar eller om jag mår dåligt och bara kan jobba halva dagar. Utan handlar så mycket om planering.

Men väntar just nu på att min bm skall ringa upp mig någon gång under dagen,så får vi se vad vi kommer på för lösning på det hela.
  • Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-10-05 15:04:11 följande:
    Skulle du kunna gå ner i tid och vara sjukskriven halvtid och arbeta resten? Kanske kan hjälpa?

Känner verkligen med dig, det är så svårt när en inte har möjlighet.
    Går ner i tid vill jag inte. Då jag vill ha kvar min procent sen. Men att jobba halvtid och sjukskriven halva skulle kanske funka. Svårt och säga. Varierar ju så från dag till dag och mitt jobb skulle påverka mitt illamående mycket,då det inte alltid är fräscht och en hel del olika och en del jobbiga lukter. Men skulle kanske vara ett alternativ.

Men fått tid till läkare på en annan MVC på onsdag morgon som min MVC ordnat åt mig. Så får se vad de säger då om de finns möjlighet till något bra alternativ för mig.

Tvingade mig ut en stund för att dottern skulle få leka lite och det var bra. Hon behövde det och friskluft gör en del nytta. Inte bra men bättre ändå och kul att se dottern leka och vara nöjd. Nu skall jag lägga mig på soffan lite tills mannen kommet hem.
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-06 10:09:42 följande:
    Tråkigt med kräkandet , men inte omöjligt att det hänger ihop med förkylningen heller. Slem och snor(förlåt för äckelinfo) som åker ner i halsen när man sover, retar magen. Och så att vara gravid sammtidigt är ju en vinnande kombo;)

Jag minns så väl när vi var på RUL när vi väntade dottern att jag hävde ur mig (precis innan hon la apparaten på magen) "Fast jag kanske inte ens är gravid!!" Och jag har precis samma känsla nu, blir vårt första ultraljud imorgon. Men visst kallas de här veckorna för spökveckor? Jag går in i v 16 på torsdag och känner inga direkta rörelser heller.

Kram på dig.
    Lycka till på ultraljudet idag :) Allt kommer säkert att gå kanon bra :)
    Hoppas jag snart kan få min tid för rul så jag har något att se framemot. :)

Igår hade jag möte med min chef och kollegor. Det gick väl bra men känner mig ändå lite frustrerad och ledsen. För att de planerar att jag inte alls kommer tillbaka,vilket jag verkligen hoppas jag gör. Jag hoppas ju absolut att jag mår bra vid jul och nyår så att jag jobbar då igen. Men de planerar för att jag inte gör det,känns väldigt långt att planera så. Ändå 2,5 månad dit. Jag kan ju må bättre då,vilket jag verkligen hoppas att jag gör. Men men. Får ta det då isåfall...

Får se vad läkaren säger när jag träffat honom/henne idag. Hoppas på en bra lösning.

Ha en bra dag allihopa
  • Nystjärna

Härligt att allt såg så bra ut på rul :)
    Väntar fortfarande på min tid för rul. Hoppas att den kommer snart.

Allt gick bra hos läkaren idag. En märklig läkare men bra. Blir sjukskriven 2 veckor till men att jag kanske kan börja jobba lite sista veckan,vilket jag skall kolla med min chef imorgon vad hon säger om det.
    Kunde fått ondasetron om jag ville,vilket jag hade med dottern men vågar ju inte de sen jag hörde att de finns en liten risk för missbildning på hjärtat. Denna risk fanns tydligen när jag åt de med dottern med,men aldrig någon som sa det. Men var väl tur att de gick bra med henne. Men skall kämpa vidare med lergigan comp men äta vanliga lergigan på kvällen så jag sover bättre. Sen lämna urinprov imorgon då jag kan ha en urinvägsinfektion så man får skicka en odling. Bättre och kolla för säkerhetsskull. Men hade dock +1 i ketoner,dock inte gått upp i vikt men inte heller gått ner utan ligget samma som vid inskrivningen. Men skall försöka äta så gott jag kan sa hon. Sen fick jag se bebisen en snabbis med. Tänk så tidigt men ser ändå ut som mer en bebis nu :) <3 Fint huvud,armar och ben. Och det allra bästa,ett hjärta som slog så fint!! <3 :) Så glad och känns bra. Idag vecka 13+5. Så går in i vecka 15 redan på fredag. De sista 3-4 veckorna har gått så fort!! Någon som håller med? :)
    Idag blir det tidig läggdags då man var upp halv 5 imorse,helt slut. Men firade lite efter att fått se bebisen med att handla de första bebisplaggen. Hihi <3

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-07 21:40:03 följande:

Nystjärna: vad skönt att det gick bra för dig med idag, och att du fått se lilla bebisen.

Vi var helt fascinerade av hur tydligt man såg allt! Tekniken måste gjort ett riktigt hopp på tre år!

Lilla näsan och munnen fick vi se framifrån och det var så häftigt.

Att det går otroligt snabbt kan jag skriva under på. Om 3 veckor är vi halvvägs! Hjälp! Men så skönt på något vis.

Ja det var så skönt och blev riktigt glad över att se vår bebis. <3 Var ju inget jag väntade mig eller trodde. Så var en bonus :)

Ja men precis,håller helt med dig.

Idag vart det lite bakslag med kräkningar imorse,tufft då detta är en liten stressig dag. Men fått tagit ny tablett och fått i mig en sallad så känns bättre nu. Dock extrem huvudvärk och haft hela dagen. Van vid huvudvärk men hemsk idag. Inte velat ta tabletter då jag redan äter en del tabletter. Men får nog ändå ta 2 st alvedon sen så man orkar möte med chefen och resten av dagen.

Känt av huvudvärk mer och mer de senaste dagarna,någon mer som har det så?
  • Nystjärna

God morgon :) Idag går jag in i vecka 15 (14+0) Jippi :) <3 Tiden går bara så vansinnigt fort denna gången hinner knappt med!! Hihi. Väntar fortfarande på tid till rul. Vill så gärna få den snart,längtar så!! :)

Hade ju möte med chefen igår med vilket faktiskt gick riktigt bra. Så kändes så skönt. Idag mår jag hyfsat,hoppas jag får göra det idag. Är så trött så en lugn dag vore skönt. :)
    Ha en bra dag alla. :)

• Nystjärna

En fråga till er här inne,vill gärna höra hur ni tänker och resonerar kring att vaccinera sig mot influensan. Tänker ni vaccinera er? Och isåfall varför? Och ni som inte tänker göra det,varför väljer ni att inte göra det?
    Jag vet nämligen inte riktigt hur jag skall göra eller hur jag tänker kring det. Kom att fundera på detta för några veckor sen,när jag pratade med en vän som också är gravid men längre gången. Dock glömde jag fråga min bm om detta sist jag var där. Så mest nyfiken kring hur andra tänker och känner kring det. :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)