Migas skrev 2015-12-21 20:32:43 följande:
Skönt att slippa äta järntabletter, själv så får jag snällt fortsätta äta dem ett tag till för att hålla värdena stabilla. HB hade sjunkit lite, men järndepån hade ökat vilket var skönt
Om jag minns rätt så tror jag att mellersta kurvan ligger på en cm per avslutad vecka. så om du är i vecka 23 (avslutade veckor) så är den omkring 23 cm och i vecka 27 omkring 27 cm. Så tror att en cm per vecka är en ganska stabil kurva. Låg i vecka 24+1 på 23 cm och idag i vecka 27+5 på 27 cm (så ligger en cm under avslutade vecka) och jag låg mitt på mittersta kurvan och följde min kurva exakt. Så en cm högre än avslutad vecka låter ju bra det också
Jag hade i vecka 24+1 gått upp 4kg och nu i vecka 27+5 gått upp 7kg, så tror inte heller att jag kommer att hamna under 10kg, snarare runt 15kg om jag skulle gissa. Hur många kg hade du gått upp i samma vecka med dottern?
Förstår att du tycker det är jobbigt att gå upp mycket i vikt, det gör jag också men förhoppningsvis är det mesta bebis och allt runt omkring som väger, för det är ju ändå ingen extrem viktuppgång, och tror att du kommer att rasa det mesta på en gång ganska snart efter förlossningen. Själv har jag i dagsläget mera problem med att acceptera att man ser större ut än vikten, även om den också är jobbig.
Tycker att december har gått fort från lucia och framåt och snabbare lär det väl förmodligen gå med alla helgdagar och klämdagar och känns konstigt att det redan bara är 10dagar kvar av 2015.
Vi har alla julklappar klara, men har inte slagit in en enda, så måste fixa det imorgon eller på onsdag då vi ska fira med min familj redan på kvällen den 23:e. Städning och matlagningen blir det nog inte så mycket extra av heller då vi knappt kommer att vara hemma varken den 23, 24 eller 25 december. Tycker också att det är mysigt med jul, men hade gärna haft lite snö och några minusgrader än detta varma, blåsiga och mörka väder, får ingen riktig julkänsla överhuvudtaget
Vad spännande och lycka till imorgon Själv var man på andra besöket idag sedan inskrivning och fick höra bebisen igen, det är så mysigt
Ja det är riktigt skönt att slippa järntabletterna. Men då stämmer det ganska bra för var ju i vecka 23+ 4 när jag var hos bm och måtte var då 24 Cm så känns väldigt bra :) med dottern minns jag inte alls,men mådde sämre med henne på ett sätt men bättre tabletter. Men försökt hitta hennes journal men inte lyckats. Men försöker tänka positivt kring vikten ändå. Tror och hoppas jag går ner snabbare denna gången. Dels bor vi på annat sätt denna gången så jag går mer,har hunden och som sagt en 2,5 åring att hålla koll på :) Så försöker att inte tänka för mycket på vikten eller oroa mig. Tar de som det blir helt enkelt :) Iallafall försöka :) dock har jag mer halsbränna denna gången. Men mild ändå. Får så jag känner av det och sitter mer i halsen än själva bröstkorgen. Så skall inte klaga för mycket.
Annars här så är förkylningen bättre och verkar gå åt rätt håll så hoppas verkligen det. :) När det gäller planering med jul så känns det som den knappt funnits detta året. Hihi. Men julklapparna är köpta dock har inte alls kommit än,vilket gör mig nervös. Men hoppas de sista kommer imorgon. Sen är det bara lite mat och små fix med städning som jag hoppas jag fixar trots väldigt ond foglossning. :( Skall fixa att jobba 15 timmar på onsdag också. Sen ledig i ett par dagar och hoppas att jobbet inte ringer med inbeodring eller så. Men får fint stöd och förståelse ifrån min chef ändå att jag inte orkar mer än det jag gör,knappt så jag orkar det ju. Men när det är kort om folk så är det ju :( Men risken är ju att jag blir sjukskriven jag med om jag måste jobba massa extra,när jag redan har svårt. Men får hoppas på det bästa. Men väldig skönt ändå med stöd och förståelse ifrån min chef,det är guld värt.
Hoppas ni andra mår bra och får en bra jul :)