Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Efter denna dagen är jag så glad för att jag skall till sjukgymnasten imorgon!! Mina fogar och rygg gör så sjukt ont :( Varit fullt upp och grejat massor på jobbet idag,sen varit ute och gått en bra promenad och sen promenad till och från jobbet med hämtning på dagis. Sen grejat en hel del hemma. Så kanske inte konstigt,fick nog även någon sammandragning förut för magen vart helt spänd. Orkar inte alls längre. Kan inte gå liks fort som vanligt,blir andfådd direkt. :( Orkar inte hålla samma tempo som förr och stressa runt som vanligt men inte lärt mig än. Känt bebisen liten i morse men sen inte riktigt haft tid men känt någon spark. Men har väl vaggat sen bra till sömns idag så som jag har hållit på. Men kände en hel del alldeles nyss. Så bebis kommer nog vakna till liv och hålla igång massor ikväll,vilket skall bli mysigt <3 :) Men just nu hoppas jag bara att sjukgymnasten kan hjälpa mig i morgon och att jag kan få sova. Nu får det bli en lugn kväll resten av kvällen. Så har min dag varit.
    Hur har eran varit?

• Nystjärna

Åh jag som trodde att detta med att kräkas äntligen var över nu då det är 2 veckor sen jag senast kräkts. Illamåendet har ju varit kvar dagligen men gått att hålla under kontroll med hjälp av lergigan,postafen och mat. Och det har jag ändå känt mig nöjd och glad över! Visst illamåendet är jobbigt,men med tanke på hur jag har det när jag är gravid så var det för mig helt underbart att slippa kräkas och kunna ha illamåendet under kontroll!! Men så fel jag hade :( Imorse var det dags och kräkas igen :( Någonstans hade jag de på känn då jag redan började må illa igår och vaknade av att vara illamående och inte kunna somna om. Men man hoppas ju alltid att det skall försvinna. Jag som tyckte att det känns okej och övervägt att försöka minska mina tabletter men det verkar ju inte vara en möjlighet alls :( Får väl se hur de kommande veckorna blir... Usch,ja bara jag slipper kräkas så kan jag ändå ta illamående

• Nystjärna
    Nystjärna skrev 2015-12-04 06:43:14 följande:

Åh jag som trodde att detta med att kräkas äntligen var över nu då det är 2 veckor sen jag senast kräkts. Illamåendet har ju varit kvar dagligen men gått att hålla under kontroll med hjälp av lergigan,postafen och mat. Och det har jag ändå känt mig nöjd och glad över! Visst illamåendet är jobbigt,men med tanke på hur jag har det när jag är gravid så var det för mig helt underbart att slippa kräkas och kunna ha illamåendet under kontroll!! Men så fel jag hade :( Imorse var det dags och kräkas igen :( Någonstans hade jag de på känn då jag redan började må illa igår och vaknade av att vara illamående och inte kunna somna om. Men man hoppas ju alltid att det skall försvinna. Jag som tyckte att det känns okej och övervägt att försöka minska mina tabletter men det verkar ju inte vara en möjlighet alls :( Får väl se hur de kommande veckorna blir... Usch,ja bara jag slipper kräkas så kan jag ändå ta illamående

Så länge det håller sig som det gjort med tabletterna så jag kunnat äta lite. Vill absolut inte börja kräkas igen och absolut inte nu vid jul,jag som har och ser fram så emot jul. Bara att hålla tummarna och hoppas. Var bara tvungen att skriva av mig lite nu på morgonen och få tycka lite synd om mig själv :p
  • Nystjärna

Besöket hos sjukgymnasten gick bra idag. Kommit fram till att min värk beror dels på foglossning men också på att jag skadade ryggen i jobbet för några år sen. Så de som gjort att jag har haft värre värk i höger sidan som går ner i benet. Med dottern hade jag ju bara ont i framfogen och då hjälpte ju bältet. Men eftersom de är fogarna med höfter och rygg denna gången så hjälper inte bältet mig. Men fått en del övningar som jag skall göra och tänka på hur jag går och belastar rygg och kropp. Inte ta förstora kliv och så. Gärna göra vattengympa och sånt. Och tänka över mina arbetstider kanske då,jag är ofta gråtfärdig efter att ha jobbat över 12 timmar. Men får se. Skall göra övningarna och så tillbaka efter jul och nyår och se hur vi kan fortsätta med behandling. Hon frågade om tens apparat men hade de med dottern och tyckte bara de var obehagligt. Men hon tyckte akupunktur är effektivt och bra och att jag skulle överväga att göra det. Men jag är nål rädd så jag vet inte,men också hört om bra effekt av det. Någon som gjort det under graviditet och vilken effekt de gav? Vet att min bm tyckte jag skulle gjort de för illamåendet både med dottern och denna gången med men vågade inte då. Nu har jag ganska ont efter promenaderna igår och efter en stressig morgon då vi försov oss och bussarna var så sena pga vädret här i västra Götaland. Sen när hon känt och tryckt och allt på mig så känns det. Men är ändå nöjd över besöket.
    Hur har ni andra det idag?

• Nystjärna

Kan hålla med om det där att man är hungrig men när man väl skall äta så tar man bara några tuggat sen känner man sig så mätt och illamåendet kommer. Är inte så sugen på varm mat nu. Tvingar mig själv och äta ibland ändå för vet att jag behöver och inte kommer vara mätt så länge på bara några tuggor men inte så lätt. Sen de med halsbrännan har med kommit. Minns inte att jag hade det med dottern. Isåfall bara någon enstaka gång. Men mer denna gången och har väldigt svårt för kryddad mat. Även om det knappt är kryddat. Men får liksom inte halsbrännan än som sitter i bröstkorgen och bränner utan får mer i halsen och att det känns att det är på väg och är där liksom. Så en lättare typ av halsbränna har jag. Även märkt att jag har svårt för äpple drycker,vissa äpple juicer och typ äpple mer. Men det är ju så gott. Inte lätt detta att vara gravid och sugen på saker ibland :p

• Nystjärna

Här är en till som håller på att skriva för att söka om graviditetspenning. Dock jobbar jag ju inom vården som personlig assistent. Så skiljer sig kanske lite. Hoppas att de skall gå igenom förra gången fick jag igenom,så hoppas det denna gången med. För så som det är nu med min rygg och fogarna,mina höfter tog kål på mig igår. Så kommer jag inte kunna jobba hela vägen fram. Hade tänkt skicka iväg min ansökan idag men måste få fixat lite uppgifter till så tänkt skriva klart helt och skicka den imorgon. Som ni säger tar ju lite tid innan chefens utlåtande har kommit in,sen jul och allt. Men från det att alla papper är inne så har det en månads handläggnings tid så inom det skall man ju veta. Men bra och vara ute i tid :)

• Nystjärna

Hej allihopa :) Hur har ni det idag? Idag är det okej här,lite ont men det går. Hållit på med ansökan om graviditetspenningen idag och alla samtal kring den,minns inte att det var så mycket krångel med det men men. Nu är det klart,bara hämta chefens utlåtande nästa vecka så jag kan posta iväg det.

Har även idag tagit influensa vaccinationen. Min bm rekommenderade och göra. Någon mer som gjort eller skall göra det eller så?

Annars så tar mina fogar död på mig idag :( Vart för mycket gående igår med att handla julklappar och även gått mycket idag och stressat. Så får se hur jag mår imorgon,jobbar över 12 timmar :( men hoppas på att jag kan stå på benen efteråt och inte vara gråtfärdig bara.

Hoppas ni alla mår bra.

• Nystjärna

Vi kommer använda samma vagn som vi hade till dottern. Emmaljunga duo edge med duo s chassi,alltså svängbara framhjul,älskar den!! <3 Sen har vi köpt en begagnad Mountain buggy duo som vi kommer använda. Behöver en syskonvagn då dottern inte alltid vill gå dit vi skall eller lyssnar utan kan springa iväg eller rakt ut bland bilar och sånt. Hon vägrar hålla handen ofta,hon är helt orädd så vågar inte ha henne gåendes jämt för kan inte lita på henne helt att hon lyssnar och sen orkar hon inte alltid gå hela tiden. Övat hemifrån dagis ibland men inte alltid hon orkat så bra med en vagn och där jag kan sätta fast henne om hon inte lyssnar eller trotsat. Sen har ju vi hund med och blir svårt att gå ut med hunden,köra barnvagnen och hålla dottern i handen eller koll på henne samtidigt och speciellt om hon då inte lyssnar. Så det bästa och framförallt tryggaste för oss och barnen är att ha möjligheten till syskonvagnen. Så att så tänker vi iallafall :)

• Nystjärna
    lollip0p skrev 2015-12-09 18:21:13 följande:
    Jag vaccinerade mig mot influensan för en månad sedan.
    Okej kände du någonting efteråt?

Jag mådde efter en stund lite illa och små yr men tror det berodde på att jag åt dåligt för mådde bra efter lite mat i magen. Men däremot inatt och imorse hade jag väldigt ont i armen och kunde inte sova på den men bättre nu så.

Vart lite orolig idag då bebisen bara sparkat lite då och då och svagt. Men förut fick jag massa härliga och tydliga sparkar så mysigt <3 :) Låg nog mot ryggen innan. Men måste bebisarna vara så busiga och skrämmas och göra en orolig. Idag är det vecka 22+ 3 går fort framåt nu :)
  • Nystjärna

När det gäller vilken sida man sover på så tänker inte jag så mycket på det. Jag sover på både höger och vänster sida. Dock inte på rygg. Kan ligga en liten stund på rygg,men sen blir jag lätt illamående och det känns obekvämt och konstigt. Så hade jag inte alls med dottern och nu går det bättre och jag kan ligga lite på rygg,för några veckor sen fanns de inte ens på kartan att ligga på rygg för vart så illamående av det och vart bara jobbigt. Dock saknar jag såå att sova på mage. :p Älskar annars att sova på magen. Kan inte ligga för länge på varken vänster eller höger sida då jag får ont i höfterna pga foglossningen så behöver kunna vända mig och sova på båda sidorna. Vilket jag gör,så vänder mig mycket när jag skall sova vilket är synd om min man för väcker honom när jag håller på :p

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)