Min första fråga blir automatiskt: Hur kan du vara så säker på att barnen du såg var mellan 4-6 år? Gick du runt och frågade alla?
Då jag har två väldigt långa barn har jag alltid fått höra gliringar varför jag har barnvagn till ett så stort barn. För ja, när de varit två har båda varit lika långa som en kort fyraåring. Man kan inte alltid gå på storleken på barn.
Det är ju självklart att det är föräldrarna som är "lata", bekväma skulle jag vilja benämna det. Och det är inget fel med det, varför göra livet krångligare än vad det redan är??
Och så till sist då, varför man kör friska stora barn i vagn:
Att ha med sig en vagn till ett nöjesfält är bekvämt, man har en bekväm och lättillgänglig plats att förvara alla "nödvändiga" grejer i.
För att man kan.
Det ser bättre ut att ha en unge i vagn än att ha hen i koppel.
För att det blir lite uttjatat i längden att stanna för att titta på precis alla "vackra" stenar och pinnar som finns på marken.
Även stora barn behöver vila upp sig, speciellt med alla intryck ett nöjesfält ger med sig.
Har man ett barn som trotsar är det ett utmärkt sätt att minimera trotsattackerna på.
Av naturliga orsaker har vuxna längre ben och kan således hålla högre hastighet på sina apostlahästar. Vilket är smidigt när man ska ta sig igenom ointressanta områden.
För att djurparker inte är så himla jätteroliga och fantastiska som folk påstår. Att dra ut på tortyren genom att hålla en 4-årings tempo precis hela dagen är ett självskadebeteende.
Var skulle man annars gömma kylväskan med den kalla ölen? Orka bära liksom och i en ryggsäck skakas dem ju sönder.
Jag skulle kunna fortsätta länge, länge till. Men jag tror nog att du förstår poängen.