• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Natalila

Idag är en riktigt jobbig dag.
    Har knappt fått i mig något att äta, lite yoghurt bara. Orkar ingenting men när jag ligger ner så mår jag bara sämre :( och så ska man snart på 1 års kalas.
    Någon som haft/har samma problem och har något förslag på vad man kan göra?

• Maalon

Äntligen en dag med lite energi för min del, att få ta en power nap efter jobbet igår på två timmar och sen få sova 9 till gjorde underverk! Från att ha varit en supergnällig zombie till att börja dagen med en promenad och sen städa huset. Bra dag!

En liten fundering. Hur gör ni med träning? Jag är livrädd för allt numera, just nu har jag ju sällan ork till att träna, men hoppas på att kunna hålla igång under hela graviditeten. Nån av er som har en plan?

• elin1987
    Natalila skrev 2015-08-09 14:20:53 följande:

Idag är en riktigt jobbig dag.
    Har knappt fått i mig något att äta, lite yoghurt bara. Orkar ingenting men när jag ligger ner så mår jag bara sämre :( och så ska man snart på 1 års kalas.
    Någon som haft/har samma problem och har något förslag på vad man kan göra?

Stackare :( jag har klarat mig undan de värsta illamåendet men åksjuketabletter eller det där armbandet från Apoteket ?
  • Natalila
    elin1987 skrev 2015-08-09 14:37:36 följande:
    Stackare :( jag har klarat mig undan de värsta illamåendet men åksjuketabletter eller det där armbandet från Apoteket ?
    Ja jag har dom där armbanden som har hjälpt jättemycket. Men vet inte vad de är just idag :/
    Får försöka stoppa i mig något ändå kanske.
    Lite jobbigt idag oxå för varannan söndag när bonusflickorna kommer från deras mamma brukar vi slå till med pizza, få se hur de går... Först ska jag försöka stå ut med kalas!
  • Linkken
    Maalon skrev 2015-08-09 14:36:14 följande:

En liten fundering. Hur gör ni med träning? Jag är livrädd för allt numera, just nu har jag ju sällan ork till att träna, men hoppas på att kunna hålla igång under hela graviditeten. Nån av er som har en plan?

Jag är också lite rädd för att träna, även om jag vet att det bara är bra. Promenader är typ det enda jag orkar och vågar med, men då får jag ont i höfterna (hej, början till foglossning! Rynkar på näsan) Jag tror jag kommer att våga mig på lite mer styrketräning efter att jag passerat vecka 12, men innan dess vågar jag faktiskt inte, är så livrädd att något ska gå fel... Planen är ändå att träna några gånger i veckan åtminstone, även om det kanske inte blir lika mycket som normalt.
  • safiia

Idag har jag legat inne på sjukhus med dropp hela dagen. Inget har hållits i mig sedan torsdag kväll. Nu mår jag bättre, fick även medicin mot illamåendet direkt i blodet och primperan att fortsätta med hemma. Var riktigt svag i morse så det fanns inget alternativ. Nu har jag äntligen blivit hungrig igen, helt sjukt har inte varit hungrig på säkert en vecka :D var tidigare skeptisk till mediciner men nu tar jag precis vad som helst som erbjuds :P

Angående hus har vi tre extra sovrum, som det ser ut nu lär det inte bli fler än ett barn ;)

• Linkken
    safiia skrev 2015-08-09 16:17:02 följande:

Idag har jag legat inne på sjukhus med dropp hela dagen. Inget har hållits i mig sedan torsdag kväll. Nu mår jag bättre, fick även medicin mot illamåendet direkt i blodet och primperan att fortsätta med hemma. Var riktigt svag i morse så det fanns inget alternativ. Nu har jag äntligen blivit hungrig igen, helt sjukt har inte varit hungrig på säkert en vecka :D var tidigare skeptisk till mediciner men nu tar jag precis vad som helst som erbjuds :P

Angående hus har vi tre extra sovrum, som det ser ut nu lär det inte bli fler än ett barn ;)

Åh, vad skönt att höra att du börjat må bättre! Ät nu då det smakar! Flört Kram!
  • elin1987

Kul att man kan sova när väckarklockan ringer kl 06:00 för en 10 timmars lång arbetsdag :(

• elin1987
    elin1987 skrev 2015-08-10 04:37:27 följande:

Kul att man kan sova när väckarklockan ringer kl 06:00 för en 10 timmars lång arbetsdag :(

Update: var tvungen att ringa och sjukskriva mig halva dagen.. Är så svag i kroppen att det känns som att jag ska svimma när jag står upp :/ första "sjukskrivningen" hoppas på den sista.
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-10 08:01:10 följande:
    Update: var tvungen att ringa och sjukskriva mig halva dagen.. Är så svag i kroppen att det känns som att jag ska svimma när jag står upp :/ första "sjukskrivningen" hoppas på den sista.
    Usch och blä! Men bäst att stanna hemma då och vila ordentligt!!
    Här kom spyandet tillbaks efter en fem dagar lång paus. Tydligen var det inte riktigt slut med det ännu, och lagom tills jag ska börja jobba imorgon igen. Ojoj... Nu får dagarna gärna gå fort så man snabbt kan börja berätta för folk varför man är lite halvklen hela tiden.

Någon annan som blivit rörig i skallen? Min hjärna tar liksom paus ibland och jag gör tokiga saker. Har ju hört talas om "pregnancy brain", måste vara detta de menar...
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?