• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Natalila

Åh att vakna att må bra och få i sig frukosten ordentlig :D de är just den delen av dagen som brukar vara jobbig!

• pannkakan87

Tjoho! Vecka 10 idag (9+0) känns underbart.

En fråga till er: är det någon som tränar? Jag är lite för skraj för att göra det än men tänkte börja ordentligt igen efter ultraljudet 2 sep. Då är jag i v13 och riskerna har sjunkit.

• elin1987

Nu är jag nervös.
    Båda mina missfall skedde i samband med sex, så den här gången har vi hållt oss från sex. Men nu efter 5 veckor kunde vi helt enkelt inte hålla oss..
    Hoppas innerligt att jag inte vaknar upp till blod imorgon!

• Mayy
    Linkken skrev 2015-08-07 20:47:23 följande:
    Ja, det gäller alla åsikter man har här i livet. Man får så lov att stå för sina åsikter bara, även om andra känner annorlunda. Tycker det är jättetrist om du lämnar tråden bara för att du tog illa upp över att jag ville diskutera...
    Jag står för mina, jag bara inflikade i er diskussion :) jag ska ingenstans..
  • safiia

Magproblem kan jag inte säga att jag har i och med att det mesta kommer ut andra vägen. Blir nog att åka in för dropp i morgon ifall det inte blir bättre idag. Några skedar fil och delar av en isglass har än så länge hållits i mig. :(

Sex har vi inte ens klarat av att tänka på:P...

• Maalon

Plus för mig igår på äl+10, bim-4
    Enligt uträknaren här på fl är det vecka 3+4 idag. Förta barnet för både mig och sambon :) 

Grattis alla :)

• Mayy
    elin1987 skrev 2015-08-08 16:31:59 följande:

Nu är jag nervös.
    Båda mina missfall skedde i samband med sex, så den här gången har vi hållt oss från sex. Men nu efter 5 veckor kunde vi helt enkelt inte hålla oss..
    Hoppas innerligt att jag inte vaknar upp till blod imorgon!

Hoppas det går bra, det gör det förmodligen också :) Jag har förstått det som att det i normala fall inte alls är skadligt med sex utan att då man fått missfall i "samband" med sex så är det bara för att det redan var ett missfall på gång.
  • Linkken
    Mayy skrev 2015-08-08 15:38:45 följande:

Jag står för mina, jag bara inflikade i er diskussion :) jag ska ingenstans..

Haha, jösses så rörig jag har blivit! Ursäkta, märkte ju inte alls att jag pratade med en helt annan tjej. Inflika på du bara. :)
  • Linkken
    safiia skrev 2015-08-08 16:49:52 följande:

Magproblem kan jag inte säga att jag har i och med att det mesta kommer ut andra vägen. Blir nog att åka in för dropp i morgon ifall det inte blir bättre idag. Några skedar fil och delar av en isglass har än så länge hållits i mig. :(

Sex har vi inte ens klarat av att tänka på:P...

Nej men stackare! Tycker nog du ska åka in imorgon så du får i dig nån näring och medicin mot illamåendet. Håller tummarna för dig och hoppas verkligen du får börja må bättre snart! Kram!
  • Mayy
    Linkken skrev 2015-08-08 21:14:23 följande:
    Haha, jösses så rörig jag har blivit! Ursäkta, märkte ju inte alls att jag pratade med en helt annan tjej. Inflika på du bara. :)
    Ingen fara, jag förstod det på en gång :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?