• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Nyholmskan
    Linkken skrev 2015-08-08 08:03:27 följande:
    Jag hade så en kväll. Det löstes genom en stund på toaletten, faktiskt. (Ursäkta infon!) Hur är det med magen annars? Fungerar den som vanligt? Tarmarna krånglar ju lätt under graviditeten, så det blir lätt lite trafikstockning i dem, om man säger så. Tror det är rätt vanligt, men det var verkligen jättejobbigt. Bra om det släppte för dig!
    Magen är lite trögare än vanligt. Från att vara en storbajsare (HAHA!) till knappt en gång om dagen. Så jag försöker dricka mkt vatten.
  • Nyholmskan

Middag med mamma, styvfarsan, sambon, svärfar och hans tjej ikväll. Vi paketerade in två par bebisstrumpor i små paket och gav dem precis när vi skulle äta. Mamma blev helt tjutfärdig av lycka! Hon bara "är det sant!!!:):):):):):):):)" så himla roligt att alla blev så glada. Men redan så tittar alla på mig med helt andra ögon. Haha. Hur känns det för er andra som berättat? Vi ska berätta för hela familjen inom en vecka :)

• Irmisans
    Nyholmskan skrev 2015-08-08 21:19:25 följande:

Middag med mamma, styvfarsan, sambon, svärfar och hans tjej ikväll. Vi paketerade in två par bebisstrumpor i små paket och gav dem precis när vi skulle äta. Mamma blev helt tjutfärdig av lycka! Hon bara "är det sant!!!:):):):):):):):)" så himla roligt att alla blev så glada. Men redan så tittar alla på mig med helt andra ögon. Haha. Hur känns det för er andra som berättat? Vi ska berätta för hela familjen inom en vecka :)

Åh vad mysigt!

Vi har berättat för våra närmsta vänner, som blev glada men väldigt chockade. Vi är 21 i år både jag och min sambo så vi är först bland våra vänner.

När vi berätta för min svärmor och svärfar blev de nästan arga och tyckte att vi var dumma i huvudet. Men de har fått smälta det nu och det har blivit lite bättre.

Mina föräldrar blev överlyckliga och grät båda två. Min lillebror är utvecklingsstörd men fattade direkt och böjde sig ner till min mage och sa högt "Hallå!".

Vi kommer vänta tills vår inskrivning om tre veckor innan vi berättar för min sambos syskon och övriga släkt och vänner. Kommer då vara i v. 13+3 så det känns bra :)
    Oplanerad Mamma
  • Linkken
    Nyholmskan skrev 2015-08-08 21:19:25 följande:

På torsdag ska vi på ett tidigt privat ultraljud (är i v. 11 men kan inte hålla mig till v. 13 då vi fick första tiden) och om allt visar okej då så berättar vi nog för familjen då. Vi börjar ha svårt att hålla oss och så har jag förstått det så att om man kan upptäcka hjärtslag tidigare så är det osannolikt att det blir missfall. Så jag hoppas på det! Jag ser så fram emot att få berätta!! :)
  • elin1987

Vilken lättnad att vakna upp idag och inse att allt var som det skulle :) hur ser er boendesituation ut ?? Jag börjar få lite panik, letar efter hus men hittar inget som tilltalar oss, bor i en tvås (bostadsrätt) nu så två år till klart vi oss men inte längre än så.

• Natalila
    elin1987 skrev 2015-08-09 09:34:48 följande:

Vilken lättnad att vakna upp idag och inse att allt var som det skulle :) hur ser er boendesituation ut ?? Jag börjar få lite panik, letar efter hus men hittar inget som tilltalar oss, bor i en tvås (bostadsrätt) nu så två år till klart vi oss men inte längre än så.

Vi håller på att sälja vårat hus och de vi tänkte köpa blev sålt bakom ryggen på oss!
    Så nu letar vi ett nytt för fullt. Hade visning i fredags och dom var intresserade och undrade hur fort vi kunde flytta så vi får väl bo i husvagnen ett tag hehe. De löser nog sig iaf till slut :)
  • Maalon

Vi bor i ett litet hus just nu som absolut funkar med ett barn om man gör om gästrummet till barnrum. Men vi ska kolla på nytt i veckan, med 4 sovrum, stor trädgård och lekstuga/gungställning. Drömhuset verkligen :D
  • Linkken

Vi flyttade till ett hus med fyra sovrum redan för några år sedan, då bonusbarnen började få trångt i delat sovrum. Så vi har nu ett gästrum som ska bli bebisens rum, vilket var planen hela tiden. Men man klarar sig bra i en tvåa med en bebis, jag känner t.o.m. dem som bor i en tvåa med två barn, men då börjar det nog bli tight. Försök att inte få panik ännu, ni hinner leta i lugn och ro så länge bebisen är liten också. Till sist hittas nog det rätta huset. Glad
  • elin1987

Jag känner mig verkligen hemsk emellanåt :( alla dessa hormoner gör mig till en tickande atombomb som gråter om vartannat. Jag känner verkligen inte igen mig själv, brukar vara en rätt lugn och easy going tjej i vanliga fall.. Nu dyker skämskudden fram tittsomtätt mellan varven när man inser vilken idiot man beter sig som.

• Mayy
    elin1987 skrev 2015-08-09 10:34:48 följande:

Bor i andrahand i en trea på fjärde våningen utan hiss, så man kan säga att vi också letar nytt :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?