• hvep

Vi med beräknat BF i mars 2016

Jag har alldeles nyligen fått veta att jag är gravid, och är förmodligen i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon om man ska lita på appen. Nu undrar jag om det är några i samma situation som vill följas åt? :)

Jag och min kille har försökt i cirka ett halvår. På första försöket blev jag gravid, visste om det i en vecka och fick sedan missfall. Så jag måste ha varit i vecka 5 eller 6. Det tog otroligt hårt på oss, så jag är absolut livrädd den här gången och vågar inte tro på det. Önskar att jag bara kunde glömma det till vecka 12 är över, men inser att det går ju inte. Vill ju vara glad med! Så det vore skönt att ventilera här!

I övrigt är jag 29 och utan barn sedan tidigare!

• Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016
  • fia s
    Lantlollan skrev 2015-07-15 11:33:13 följande:
    Det finns redan en aktiv marsgrupp 2016 på Facebook (hemlig)! Inboxa mig med mail så lägger jag till den som vill! :)
    Jag skulle gärna vilja vara med i den gruppen! Men hur funkar det, kan ens vänner se att man är med där? Vill ju inte gärna berätta för exakt alla än =)
  • Lantlollan
    fia s skrev 2015-07-15 18:15:07 följande:
    Jag skulle gärna vilja vara med i den gruppen! Men hur funkar det, kan ens vänner se att man är med där? Vill ju inte gärna berätta för exakt alla än =)
    Gruppen är hemlig så ingen förutom du själv kan se att du är med eller vad som skrivs i den! :) Kruxet är ju då att den inte är sökbar, så den går inte att hitta även om man vill och man måste bli inbjuden. Men jag har fått ditt meddelande och har skickat inbjudan till dig! :)
  • Sofya89

Någon som kan göra mig klok? Jag plussa I måndags och ska då föda I mars nästa år... Kan inte glädjas fullt ut för ja jag har en hel del symtom men har även fått negativa test efter pluset. Så vet inte vad jag ska tro... Vad tror ni?

• fia s
    Sofya89 skrev 2015-07-16 11:27:02 följande:

Någon som kan göra mig klok? Jag plussa I måndags och ska då föda I mars nästa år... Kan inte glädjas fullt ut för ja jag har en hel del symtom men har även fått negativa test efter pluset. Så vet inte vad jag ska tro... Vad tror ni?

Min mamma som är barnmorska har sagt att ett plus alltid är ett plus. Samtidigt har jag hört/läst om några test som helt enkelt varit "trasiga" och visat fel. När har du/hade du din bim?
  • Lantlollan
    Sofya89 skrev 2015-07-16 11:27:02 följande:

Det *kan* vara så att det är ett tidigt missfall om en först får positivt och sedan negativt. Det fick jag i maj. Om jag var du skulle jag vänta ett par dagar och sedan ta ett nytt test på morgonurin.
  • Sofya89

Hade dock en sparsam rosa aktig blödning mest på papper ingen mensvärk mest molande men brukar ha rikligt I över en vecka och världens mensvärk men inte denna gång så jag ringde gyn och dom så att jag skulle ta ett grav test som inte visa något kanske för tidigt så tog ett nytt I måndags som visa positivt och ökande grav symtom det e ju som därför jag e lite förvirrad

• twiks

Hej på er! Hoppar in i tråden nu. Jag plussade för 3 dagar sedan men visste att jag var gravid med tanke på alla symtom jag haft sedan natten mot BIM 18/6 då jag vaknade av illamående! Är 28 år, första graviditeten, första försöket. BF 25/3 2016 enl FLs beräkning. Fattar inte hur kroppen kan påverkas så mycket av det lilla livet!

Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016