• hvep

Vi med beräknat BF i mars 2016

Jag har alldeles nyligen fått veta att jag är gravid, och är förmodligen i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon om man ska lita på appen. Nu undrar jag om det är några i samma situation som vill följas åt? :)

Jag och min kille har försökt i cirka ett halvår. På första försöket blev jag gravid, visste om det i en vecka och fick sedan missfall. Så jag måste ha varit i vecka 5 eller 6. Det tog otroligt hårt på oss, så jag är absolut livrädd den här gången och vågar inte tro på det. Önskar att jag bara kunde glömma det till vecka 12 är över, men inser att det går ju inte. Vill ju vara glad med! Så det vore skönt att ventilera här!

I övrigt är jag 29 och utan barn sedan tidigare!

• Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016
  • drommenomenliten89
    Amanda87 skrev 2015-07-11 11:14:24 följande:

Jag kontaktade dagen efter och de sa att det var bra att jag var ute i god tid..fick inte tid för samtal förrän om 5 veckor när jag är i vecka 10.

Olika tryck kanske i olika städer och landsting..

Okej :) ska ta ett nytt test på måndag och ska ringa efter det då. Är rädd att allt bara är inbillning :( ja jag vet inte hur det är här så får försöka på måndag.

Tack för hjälpen! :)
  • Socionomen

Hej!

Alla ni som väntar barn under mars 2016  och som vill vara med i en hemlig facebook grupp lämna eran mailadress så bjuder  jag inte er. Vill ni inboxa den till mig så går det jättebra. :)

• drommenomenliten89

ela8909@hotmail.com

Socionomen skrev 2015-07-15 07:43:10 följande:

Hej!

Alla ni som väntar barn under mars 2016  och som vill vara med i en hemlig facebook grupp lämna eran mailadress så bjuder  jag inte er. Vill ni inboxa den till mig så går det jättebra. :)

• Mitchu

Hej allihopa! Jag har ganska nyss plussat o är i v 5 nånstans nu, får olika på olika appar/uträkningar xD Jag är 26 och det blir första barnet för mig. Är superrädd att det ska bli missfall men försöker tänka positivt. Har inte haft så mkt symptom än. Typ lite kramp/håll i magen och brösten är tyngre o ömma. Men that's it. Kommer väl mer sen antar jag :) hoppas att det går bra för er allihopa :) spännande det här!

• Socionomen
    Mitchu skrev 2015-07-15 10:52:36 följande:

Hej allihopa! Jag har ganska nyss plussat o är i v 5 nånstans nu, får olika på olika appar/uträkningar xD Jag är 26 och det blir första barnet för mig. Är superrädd att det ska bli missfall men försöker tänka positivt. Har inte haft så mkt symptom än. Typ lite kramp/håll i magen och brösten är tyngre o ömma. Men that's it. Kommer väl mer sen antar jag :) hoppas att det går bra för er allihopa :) spännande det här!

Ja, mycket spännande :)
  • Lantlollan
    Det finns redan en aktiv marsgrupp 2016! Inboxa mig med mail så lägger jag till den som vill! :)
  • Lantlollan
    Det finns redan en aktiv marsgrupp 2016 på Facebook (hemlig)! Inboxa mig med mail så lägger jag till den som vill! :)
  • hvep

Nu börjar graviditetssymptomen kännas på riktigt! Sover superdåligt, vaknar flera gånger per natt av att behöva kissa (händer aldrig annars!) och vaknar vid 5-5.30 och kan absolut inte somna om. Så är konstant supertrött, tur att det är sommar annars hade jag varit en zombie :) och konstant små-illamående med superkänslig för lukter eller tanken på vissa maträtter! Hoppas det stannar på den här nivån! :) Men om det leder till det jag hoppas på så är det såklart tusen gånger värt det! (vågar ju inte hoppas pga mitt tidigare MF). Hur mår ni tjejer?

• fia s

Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Fick veta idag att jag är gravid! Min man är inte hemma än så har inte kunnat berätta för honom. Vill liksom inte ta det på telefon =) är så hiiiimla nervös och spänd inför allt. Första barnet, hoppas sååå att allt går vägen och att det inte blir ett tidigt missfall. Enligt appen är beräknad dag 25 mars =)

Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016