• hvep

Vi med beräknat BF i mars 2016

Jag har alldeles nyligen fått veta att jag är gravid, och är förmodligen i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon om man ska lita på appen. Nu undrar jag om det är några i samma situation som vill följas åt? :)

Jag och min kille har försökt i cirka ett halvår. På första försöket blev jag gravid, visste om det i en vecka och fick sedan missfall. Så jag måste ha varit i vecka 5 eller 6. Det tog otroligt hårt på oss, så jag är absolut livrädd den här gången och vågar inte tro på det. Önskar att jag bara kunde glömma det till vecka 12 är över, men inser att det går ju inte. Vill ju vara glad med! Så det vore skönt att ventilera här!

I övrigt är jag 29 och utan barn sedan tidigare!

• Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016
  • maliinnnn1990

Jag plussade den 27 juni vi har knappt varit tillsammans i 3 månader. Men nu är vi fortfarande glada att plusset kom. Gick in i vecka 7 idag o är beräknad till 2 mars 2016

• Lokje

Hej!

Ts: vad tråkigt att höra om ditt missfall ???? men stort grattis till nya graviditeten! Det ska säkert gå vägen denna gång ????. Vi plussade i måndags och är enligt appen i v 6 (5+2) och bf 8/3. Vi har en dotter sedan innan på 13 månader som vi fick genom IVF-befruktning då vi hade försökt över 1,5 år utan resultat. Så att lyckas på egen hand denna gång känns såklart underbart och vi blev båda väldigt glada och förvånade. Hade inte direkt börjat försöka bli med barn men skyddade oss inte heller.

Malin: grattis till graviditeten!

Hur mår ni hittills? Symptom? Jag hade knappt några förra gången och än så länge är det samma nu. Fast lite metallsmak i munnen och har haft lite mol/växtvärk från och till och är trött som tusan.

• maliinnnn1990

Molvärk lillamående i flera dagar i vecka fem nu är det bara ibland typ varanandag typ. O när jag är hungrig

• maliinnnn1990
    maliinnnn1990 skrev 2015-07-09 11:52:22 följande:

Molvärk lillamående i flera dagar i vecka fem nu är det bara ibland typ varanandag typ. O när jag är hungrig

grattis själv lokje
  • hvep

Grattis båda två!! Jättespännande, då är vi i ganska samma tid! Jag mådde superdåligt förra gången och denna gång hade jag bara känt enormt ömma bröst men tji fick jag för idag började molande illamående och stör mig enormt på lukter! :)

• Amanda87

Hej,
    jag följs gärna åt! Beklagar ditt missfall. Måste varit otroligt tufft, är själv orolig för det.. 
    Plussade idag och bör vara i vecka 5. Bara haft mens i tre månader sedan jag tog ut min spiral för 4 månader sedan så jag har haft oregelbundet de tre gångerna. Men vad jag kunnat räkna på är bf runt 13/3. 

Har varit väldigt kissignödig mest hela tiden, någon känsla i magen men det gör inte ont utan känns lite mer spänt på insidan..ungefär som att jag spänner magmusklerna hela tiden. :P 

Blir 28 i vinter och utan barn sedan tidigare. =) 

• Muzzliz

Hej!

Vi har bf i mitten av mars, har en pojk född november 2012 så nu väntar vi på ett syskon :)

• drommenomenliten89

Följer också gärna med! :) fick reda på i torsdags att jag var gravid BIM -4 är i vecka 5 (4+1) enligt appen. Är första barnet men försökt att bli gravid i 4 år. Började känna av molvärk/växtvärk i en vecka nu, trött och så annars inte många andra symtom. Kan fortfarande inte tro att de är sant så går och väntar på att mensen ska komma (beräknad i morgon) kommer att ta ett nytt test på måndag.

När ska man kontakta BM?

• drommenomenliten89
    drommenomenliten89 skrev 2015-07-11 10:45:22 följande:

Följer också gärna med! :) fick reda på i torsdags att jag var gravid BIM -4 är i vecka 5 (4+1) enligt appen. Är första barnet men försökt att bli gravid i 4 år. Började känna av molvärk/växtvärk i en vecka nu, trött och så annars inte många andra symtom. Kan fortfarande inte tro att de är sant så går och väntar på att mensen ska komma (beräknad i morgon) kommer att ta ett nytt test på måndag.

När ska man kontakta BM?

Enligt appen har vi BF 18/3
  • Amanda87

Jag kontaktade dagen efter och de sa att det var bra att jag var ute i god tid..fick inte tid för samtal förrän om 5 veckor när jag är i vecka 10.

Olika tryck kanske i olika städer och landsting..

drommenomenliten89 skrev 2015-07-11 10:45:22 följande:

När ska man kontakta BM?

Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016