• hvep

Vi med beräknat BF i mars 2016

Jag har alldeles nyligen fått veta att jag är gravid, och är förmodligen i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon om man ska lita på appen. Nu undrar jag om det är några i samma situation som vill följas åt? :)

Jag och min kille har försökt i cirka ett halvår. På första försöket blev jag gravid, visste om det i en vecka och fick sedan missfall. Så jag måste ha varit i vecka 5 eller 6. Det tog otroligt hårt på oss, så jag är absolut livrädd den här gången och vågar inte tro på det. Önskar att jag bara kunde glömma det till vecka 12 är över, men inser att det går ju inte. Vill ju vara glad med! Så det vore skönt att ventilera här!

I övrigt är jag 29 och utan barn sedan tidigare!

• Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016
  • hvep

Grattis båda två!! Jättespännande, då är vi i ganska samma tid! Jag mådde superdåligt förra gången och denna gång hade jag bara känt enormt ömma bröst men tji fick jag för idag började molande illamående och stör mig enormt på lukter! :)

• hvep

Nu börjar graviditetssymptomen kännas på riktigt! Sover superdåligt, vaknar flera gånger per natt av att behöva kissa (händer aldrig annars!) och vaknar vid 5-5.30 och kan absolut inte somna om. Så är konstant supertrött, tur att det är sommar annars hade jag varit en zombie :) och konstant små-illamående med superkänslig för lukter eller tanken på vissa maträtter! Hoppas det stannar på den här nivån! :) Men om det leder till det jag hoppas på så är det såklart tusen gånger värt det! (vågar ju inte hoppas pga mitt tidigare MF). Hur mår ni tjejer?

Svar på tråden Vi med beräknat BF i mars 2016