• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Ascendere
    Nerfherder skrev 2015-07-07 16:12:28 följande:
    Jag grundar min fakta på statistik, precis som vår vän Gert :D
    Nja, det enda sättet att stoppa SD:s framfart är att kraftigt minska invandringen. Och då menar jag inte att PRATA om att kraftigt minska invandringen utan faktiskt GÖRA något åt saken.
    Men eftersom att se till det egna folkets bästa i första hand numera klassas som rasism och ingen politiker vill vara rasist så kommer det inte att hända, och SD kommer fortsätta växa ett bra tag till. 
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-07 16:17:00 följande:
    Jag har lärt mig av gert, han postar heller inte några länkar :D
    Två fel gör inte ett rätt, och du kan bara ta ansvar för dig själv. Så vill du vara den stora personen i sammanhanget, så fram med statistiken. Vi är nog många som är nyfikna. Drömmer
  • Gert
    _smart_ skrev 2015-07-07 16:09:01 följande:
    Med tanke på att de är det näst starkast växande partiet just nu, så tror jag att du har fel. (Jag hade dock blivit glad om du skulle få rätt.) Det finns problem i samhället som människor ute i stugorna retar sig på. Så länge inget av de andra partierna tar denna irritation på allvar, och bemöter den, så kommer SD att fortsätta växa. S och M:s taktik att frysa ut SD, har endast genererat fler röster till SD, så nu får de andra partierna nog spotta upp sig, om det skall bli som du vill.
    Näst starkast växande partiet? Obestämd

Vilket parti växer starkare än SD?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • _smart_
    Gert skrev 2015-07-07 16:19:02 följande:
    Näst starkast växande partiet? Obestämd

Vilket parti växer starkare än SD?
    Moderaterna, enligt senaste undersökningen jag såg i tidningen för en vecka sen ungefär.
  • Gert
    _smart_ skrev 2015-07-07 16:19:55 följande:
    Moderaterna, enligt senaste undersökningen jag såg i tidningen för en vecka sen ungefär.
    Trenden för Moderaterna är nedåtgående. 
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-07 16:24:31 följande:
    Trenden för Moderaterna är nedåtgående. 
    Trenden för att SD:are ska hålla sig till sina egna TS är på nedåtgående :D
  • FrauCasio
    Nerfherder skrev 2015-07-07 15:43:30 följande:

SD kommer inte ens att existera vid nästa val, så det är rätt lugnt.

Det kommer välla in ca 450000 människor, lägg därtill anhörighetsinvandringen (anhöriga som de aldrig ens tar med för att göra siffran mindre), alltså det kommer välla in ca 800000 framförallt muslimska bröder till vårt land under de nästkommande åren. Någon positiv bild med detta ser jag tyvärr inte, tvärtom. Du jag kan lova dig att folket nog kommer vakna upp ur sin drömdvala. Problemen är redan så enorma men icke fixas dessa utan nu ska vi ta emot nästan en miljon flyktingar och därtill öka problemen på alla de områden. Skolan, vården, bidragen, inga bostäder, inga arbeten, och ladan var ju tom sa fi ansministern redan förra året. Så totalt främande religion och kultur.
  • Nerfherder
    FrauCasio skrev 2015-07-07 16:31:49 följande:
    Det kommer välla in ca 450000 människor, lägg därtill anhörighetsinvandringen (anhöriga som de aldrig ens tar med för att göra siffran mindre), alltså det kommer välla in ca 800000 framförallt muslimska bröder till vårt land under de nästkommande åren. Någon positiv bild med detta ser jag tyvärr inte, tvärtom. Du jag kan lova dig att folket nog kommer vakna upp ur sin drömdvala. Problemen är redan så enorma men icke fixas dessa utan nu ska vi ta emot nästan en miljon flyktingar och därtill öka problemen på alla de områden. Skolan, vården, bidragen, inga bostäder, inga arbeten, och ladan var ju tom sa fi ansministern redan förra året. Så totalt främande religion och kultur.
    Jag svarade på TS. Vad har ditt inlägg med TS att göra?
  • lintu
    Nerfherder skrev 2015-07-07 16:40:48 följande:

Jag svarade på TS. Vad har ditt inlägg med TS att göra?

Vill gärna att även du håller dig till TS fråga.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?