• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Rixa
    Beowulf skrev 2015-07-07 10:27:20 följande:
    Jag har två grannar som är engagerade i lokalpolitiken. En från SD som är klok, tänker efter innan han öppnar käften. Sen en feminist från Folkpartiet som delar idiotsaker på Facebook och är allmänt otrevlig mot de som inte tycker som hon. Verkar som om det kan skilja sig beroende på var man bor...
    Självklart skiljer det sig på var man bor. Gäller nog all yrkeskompetens. Sj ser jag en stor fara i detta eftersom allt för många som din sistnämnda verkar i de små kommunerna. Där för man nog konstatera att övriga partier har bättre "kandidatmaterial" även på små orter. 

Men det började på samma sätt med Vänsterpartiet kommunisterna som det hette en gång i tiden. Får SD tid på sig att växa kan det nog bli bra. De har många frågor där jag gillar deras ställningstagande. 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Ascendere
    Rixa skrev 2015-07-07 12:56:19 följande:
    Håller med dig! Att vara politiker borde vara som vilket jobb som helst som kräver meriter typ minst 4 års utbildning inom ekonomi/samhällsvetenskap,  6 års arbetslivserfarenhet. Sen kan jag tycka att det borde vara ett tidsbegränsat uppdrag. Efter t ex 8 år måste de jobba 2 år inom sjukvård lr annat jobb som är kommunalt/landsting för att sedan på nytt söka tjänst som politiker. Under jobbåren skulle de kunna ha kommunala uppdrag som vilken kommunpolitiker som helst. 

Idag ställs ju överhuvudtaget inga krav mer än att de ska vinna förtroende och kunna prata för sig.
    Nej precis, de som får inflytande är bara de som har "people skills", saknar man det men har hög kompetens inom något annat område gör att man sållas bort omgående.
  • lintu
    Nerfherder skrev 2015-07-07 15:43:30 följande:

SD kommer inte ens att existera vid nästa val, så det är rätt lugnt.

Klart de kommer existera...
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-07 15:43:30 följande:

SD kommer inte ens att existera vid nästa val, så det är rätt lugnt.

Med tanke på att de är det näst starkast växande partiet just nu, så tror jag att du har fel. (Jag hade dock blivit glad om du skulle få rätt.) Det finns problem i samhället som människor ute i stugorna retar sig på. Så länge inget av de andra partierna tar denna irritation på allvar, och bemöter den, så kommer SD att fortsätta växa. S och M:s taktik att frysa ut SD, har endast genererat fler röster till SD, så nu får de andra partierna nog spotta upp sig, om det skall bli som du vill.
  • Nerfherder
    Ascendere skrev 2015-07-07 15:53:43 följande:
    Och vad vet du som vi inte vet?
    Jag grundar min fakta på statistik, precis som vår vän Gert :D
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-07 16:12:28 följande:
    Jag grundar min fakta på statistik, precis som vår vän Gert :D
    Då kanske du skulle posta källan till den statistiken här då, annars är det bara du som säger någonting, och det betyder ingenting ur ett statistiskt perspektiv. Skrattande
  • Nerfherder
    _smart_ skrev 2015-07-07 16:16:07 följande:
    Då kanske du skulle posta källan till den statistiken här då, annars är det bara du som säger någonting, och det betyder ingenting ur ett statistiskt perspektiv. Skrattande
    Jag har lärt mig av gert, han postar heller inte några länkar :D
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?