• vemvet2015

Gravid? Fler som väntar på att ta test?

Hej!

Jag och min sambo vill ha barn, men har egentligen inte planerat att skaffa barn just nu. Vi har inte varit tillsammans mer än ett år och vill gärna ha lite mer tid ihop innan vi får barn.

Jag misstänker att jag kanske har blivit gravid. Vi hade 6 dagen på dagen för ÄL, eller kanske dagen innan ÄL, med pessar. Märkte flera timmar senare, när jag skulle ta ut pessaret, att det inte satt rätt/flyttat sig.
    Jag har inte varit gravid tidigare, så är inte särskilt insatt.

ÄL var ca 21 juni, och BIM är den 6 juli. Ca 4-6 dagar efter ÄL började jag må konstigt:
    - molande värk i nedre delen av magen, som mensvärk
    - huvudvärk dagligen
    - tröttare än vanligt, men inte extremt
    - har känt mig sjuk vissa dagar, särskilt på kvällarna. Växlar mellan att vara varm och sedan frysa så det känns som jag har feber. Ibland blir jag alldeles varm i ansiktet
    - har mått lite illa några dagar. Inte farligt mycket, bara en lätt känsla av olust
    - blir hungrig mitt i natten eller väldigt tidigt på morgonen, så att jag behöver gå ut och äta lite knäcke eller nåt
    - har sura uppstötningar
    - inte ömma bröst, men däremot ömma bröstvårtor

Kan man verkligen känna symtom så tidigt? Eller är det något annat? Någon som känner igen sig? Nu är jag BIM -6. När kan man tidigast testa sig?

• Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?
  • Bärz
    Anonym (Tvåan) skrev 2015-07-05 09:06:27 följande:

Ojdå, bilden lämnade i släptåg...

Grattis själv!
  • fannyouknow

Jag hoppas på plus denna månad! 

Jag och min pojkvän/sambo försöker skaffa barn. Vi prickade in ÄL den 21 juni och den 29 juni, 5-6 dagar före bim så fick jag en väldigt liten blödning. Har hållit på nu i 5 dagar och det är inte alls som när jag brukar ha mens, är väldigt sparsamt och jag undrar nu om någon har haft något liknande och sen plussat? Har bim på måndag 6 juli egentligen. Och min mens är alltid regelbunden på 28 dagar, nu kom det en blödning på 23 dagen?! Nidblödning eller mensen som kom väldigt tidigt?

Blödningen tog slut igår på morgonen den 4 juli. Idag den 5 juli när jag vaknade runt 12 tiden så var det en liten blödning stor som en 5-krona i trosorna, ljusrosa på pappret. Men inget mera sen. Var bara det.

• Wilman85

Jag har testat positivt med clearblue digitalt men negativt med test från testlagret. Vad ska man tro nu? Bim idag!

• fannyouknow

sofffi3: Grattis! :D

Wilman85: Har läst och hört att man kan få neg på testlagrets tester men positivt på andra tester. Lita på clear blue! :D Grattis till plusset! :)

• Anonym (Tvåan)
    Wilman85 skrev 2015-07-05 20:10:16 följande:

Jag har testat positivt med clearblue digitalt men negativt med test från testlagret. Vad ska man tro nu? Bim idag!

Det sägs ju att ett plus alltid är ett plus så jag skulle nog tro på clearblue :)
  • Wilman85

Hoppas! Ska köpa ett nytt imorgon och testa igen för säkerhetsskull!

• Anonym (Tvåan)
    Bärz skrev 2015-07-05 15:29:15 följande:
    Grattis själv!
    Tack Solig Tog ett nytt test idag på eftermiddagen och jodå, där fanns två streck! Cool
  • Anonym (Emma)

Grattis!! Här har jag inte vågat prova än. Bim idag men ingen mens. Ska testa på onsdag om inte mensen kommit.

• vemvet2015

Bim idag. Ingen mens och inget plus, testade med CB. Inte helt säker på att bim är idag, kan vara i morgon också. Får väl testa om ett dagar igen om inte mensen kommit. Så frustrerande att behöva vänta, vill ju bara veta!

Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?