• vemvet2015

Gravid? Fler som väntar på att ta test?

Hej!

Jag och min sambo vill ha barn, men har egentligen inte planerat att skaffa barn just nu. Vi har inte varit tillsammans mer än ett år och vill gärna ha lite mer tid ihop innan vi får barn.

Jag misstänker att jag kanske har blivit gravid. Vi hade 6 dagen på dagen för ÄL, eller kanske dagen innan ÄL, med pessar. Märkte flera timmar senare, när jag skulle ta ut pessaret, att det inte satt rätt/flyttat sig.
    Jag har inte varit gravid tidigare, så är inte särskilt insatt.

ÄL var ca 21 juni, och BIM är den 6 juli. Ca 4-6 dagar efter ÄL började jag må konstigt:
    - molande värk i nedre delen av magen, som mensvärk
    - huvudvärk dagligen
    - tröttare än vanligt, men inte extremt
    - har känt mig sjuk vissa dagar, särskilt på kvällarna. Växlar mellan att vara varm och sedan frysa så det känns som jag har feber. Ibland blir jag alldeles varm i ansiktet
    - har mått lite illa några dagar. Inte farligt mycket, bara en lätt känsla av olust
    - blir hungrig mitt i natten eller väldigt tidigt på morgonen, så att jag behöver gå ut och äta lite knäcke eller nåt
    - har sura uppstötningar
    - inte ömma bröst, men däremot ömma bröstvårtor

Kan man verkligen känna symtom så tidigt? Eller är det något annat? Någon som känner igen sig? Nu är jag BIM -6. När kan man tidigast testa sig?

• Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?
  • Anonym (Tvåan)

Får väl lov att tro på det nu! Solig

• Anonym (Emma)

Grattis tvåan!!

Är på bim+1 och ingen mens ännu. Ska testa tidigast imorrn men helst på fredag.
    Hur går det för er andra?

• vemvet2015

Bim +1, ingen mens. Men den kommer inte alltid exakt på dagen, kan komma nån dag efter också. Väntar till tidigast i morgon med att testa. Lite molande värk i magen, och huvudvärk, kan vara mens på gång. Får vänta och se.

• Wilman85

Tog oxå nytt test igår och fick ett plus. Nu är

Det bara att hålla tummarna då jag fick missfall i mars ????

• Anonym (Tvåan)
    Wilman85 skrev 2015-07-08 09:08:09 följande:

Tog oxå nytt test igår och fick ett plus. Nu är

Det bara att hålla tummarna då jag fick missfall i mars ????

Grattis!
  • Slumpan
    vemvet2015 skrev 2015-07-07 10:31:37 följande:

Bim +1, ingen mens. Men den kommer inte alltid exakt på dagen, kan komma nån dag efter också. Väntar till tidigast i morgon med att testa. Lite molande värk i magen, och huvudvärk, kan vara mens på gång. Får vänta och se.

Hur har det gått? :)
  • Wilman85

Jag plussade men missfall igen igår ????

• Anonym (Tvåan)
    Wilman85 skrev 2015-07-12 08:54:18 följande:

Jag plussade men missfall igen igår ????

Nej vad tråkigt :(

Här rullar det på, trött till tusen och en konstig känsla i kroppen nu i några dagar. Inte direkt illamående men sådär obehaglig känsla på nåt vis...

• Wilman85

Ja fy. Någon som fått hjälp mot missfall?

• Lilla My o co

Hejsan. Får man hoppa med här? ????

Är på bim +8... Testade neg på bim och neg på bim+3.. Men ingen mens...
    Flera symptom som jag känner igen från mina två tidigare graviditeter. Som att jag gråter åt typ tv-reklam ????, flytningar och ömma bröst.

Jag ringde bm på b+4 och pratade. Hon ville ha in mig denna vecka så hon kunde testa mig, men vi är bortresta i nästan två veckor till. Hon trodde jag fortf kunde ha låg hcg-nivå och att vi ska vänta några dagar till.

Så här går jag hemma hos sambons familj och väntar och väntar och väntar ????

Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?