• vemvet2015

Gravid? Fler som väntar på att ta test?

Hej!

Jag och min sambo vill ha barn, men har egentligen inte planerat att skaffa barn just nu. Vi har inte varit tillsammans mer än ett år och vill gärna ha lite mer tid ihop innan vi får barn.

Jag misstänker att jag kanske har blivit gravid. Vi hade 6 dagen på dagen för ÄL, eller kanske dagen innan ÄL, med pessar. Märkte flera timmar senare, när jag skulle ta ut pessaret, att det inte satt rätt/flyttat sig.
    Jag har inte varit gravid tidigare, så är inte särskilt insatt.

ÄL var ca 21 juni, och BIM är den 6 juli. Ca 4-6 dagar efter ÄL började jag må konstigt:
    - molande värk i nedre delen av magen, som mensvärk
    - huvudvärk dagligen
    - tröttare än vanligt, men inte extremt
    - har känt mig sjuk vissa dagar, särskilt på kvällarna. Växlar mellan att vara varm och sedan frysa så det känns som jag har feber. Ibland blir jag alldeles varm i ansiktet
    - har mått lite illa några dagar. Inte farligt mycket, bara en lätt känsla av olust
    - blir hungrig mitt i natten eller väldigt tidigt på morgonen, så att jag behöver gå ut och äta lite knäcke eller nåt
    - har sura uppstötningar
    - inte ömma bröst, men däremot ömma bröstvårtor

Kan man verkligen känna symtom så tidigt? Eller är det något annat? Någon som känner igen sig? Nu är jag BIM -6. När kan man tidigast testa sig?

• Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?
  • pannkakan87
    sofffi3 skrev 2015-07-04 11:32:01 följande:

Temperaturen ligger dock fortf på 37 men jag vågar inte hoppas...

Har du gjort ett gravtest?
  • sofffi3

Har inte gjort ett gravtest, har BIM i morgon, vågar inte göra det än. Basaltempen var hög idag (brukar alltid få en sänkning till 36.2 när mensen kommer) rosa flytningen har avtagit. Illamåendet och molvärken är kvar. Vågar inte hoppas på nånting, så försöker ta det som det kommer, om det kommer under morgondagen.

pannkakan87 skrev 2015-07-04 14:37:55 följande:

Har du gjort ett gravtest?

• Bärz
    Anonym (Emma) skrev 2015-07-04 10:41:14 följande:

Jag har enligt natural cycles inte bim förrän fredag nästa vecka! Men tror inte det stämmer för den flyttade från måndag till fredag helt plöstligt. Min andra app säger fortfarande måndag så jag satsar på det men är förberedd på att det kanske inte blir något eventuellt plus förrän fredag iaf.. 

Idag blev det minus på testlagret.

Äsch då, jag tänkte vänta så länge som möjligt med att testa, bim imorgon inga symptom på mens iaf
  • Anonym (Tvåan)

Har bim på onsdag, första egentliga försöket. Vi prickade äl denna månad men har inga som helst känningar på varken det ena eller det andra. Brukar i allmänhet få rosa flytningar ca 2 dagar före mens så de borde komma imorgon eller på måndag i såfall.

• FruUtanBarn

Jag hakar på! Har bim söndag eller måndag. Tar tabletter fö att få äl och vet att jag har haft äl denna gång ????. Har två tester hemma och är sjuk sugen på att testa. Inga som helst aymtom på graviditet dock!

• Anonym (Emma)

Välkomna alla nya. Jag har bim imorrn men har inte testat idag. Har fått neg hittills med testlagret. Har köpt hem ett från rfsu men har kommit överens med sambo att inte testa förrän mensen är sen dvs tidigast tisdag. :) Anledningen är ju såklart att vi kan få falskt negativt svar och så slösar vi på tester och jag blir stressad. 

• Anonym (Tvåan)

Blev lite lockad av er andra i tråden så "var tvungen" att testa imorse, bim -3 (det blir väl så?). Och fasiken.. jag tycker mig se två streck Förvånad om än ett vääldigt svagt. Min man såg dock bara ett men till hans försvar så var han nyvaken. Ser ni något?

• Anonym (Tvåan)

Ojdå, bilden lämnade i släptåg...

• Bärz

Antingen har jag ägglossning nu på bim dagen (eller bim +3) eller så vet jag inte....kanske bör ta ett gravtest..

För det kan ge utslag på grav och mens eller???

Beställde graviditetstest igår

Ojoj lite nervig blev jag nu
Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?