• Anonym (Partyprissen)

Festar jag för mycket?

Hej! Jag kom bara att tänka på hur ofta och mycket jag faktiskt dricker och ville kolla av hur ni andra brukar ha för vanor. Men värt att nämna är ju att jag är en tjugoårig tjej och singel. Jag går alltid ut två gånger i veckan på krogen och då blir jag majoriteten av gångerna väldigt berusad och stannar oftast till stängning. En typisk utgång dricker jag en vinflaska 12% till förkröket och kanske 4 stycken redbullvodka och två shots på krogen så ofta ligger man ju utslagen hela nästkommande dagen. Jag tycker alltid jag ser samma folk ute och går typ alltid ut med samma vänner som alltså är på samma nivå som mig så jag har inte reflekterat så mycket över att det kanske är lite väl ändå? Jag vet inte, hur ser det ut för er? (när ni var i min ålder då framförallt). Samtidigt inget jag vill ändra på utan jag passar på nu när jag kan och inte har pojkvän/barn. Jag är en otroligt rastlös person också men sköter mitt jobb väldigt väl och har andra intressen också men frågar av ren nyfikenhet bara!

• Svar på tråden Festar jag för mycket?
  • Anonym (vabah)
    HäckHäxan skrev 2015-07-02 06:06:34 följande:
    Hmm logiken sa inte till dig att personen möjligen var barnledig varannan helg utan såklart så dricker personen varannan helg med ungen hemma, självklart, japp.

Jag kan supa skallen av mig varannan helg om jag vill och ibland gör jag det också, för att jag vill.

TS jag tycker inte du behöver ha panik, men du kanske skall testa ha en vit helg och se hur det känns för dig.

Själva konsumtionen känns inte som någon biggie, det där och en hel del mer kan jag dra i mig på själva förfesten utan att blinka och än mer på själv krogen sen, jag blir aldrig odrägligt berusad och kan alltid gå hem för egen maskin. Precis som när jag var i din ålder. Nu festade inte jag varje helg, men mest för att ibland älskade jag att ligga hemma och bejaka min inre nörd och läsa, alla de andra dagarna var jag en partyprinsessa och jag kan inte ens påstå att jag nöjde mig med fest två dagar i veckan ibland blev det fler kvällar än så och jag skötte både skola och jobb utan problem.
    Vad har det med saken att göra? Super man vid varje tillfälle man är barnledig?
  • Anonym (Nej!)

Det blir lite som att en blind leder en blind här skulle jag säga, när råden ts får om att fortsätta supa kommer från andra med uppenbar överkonsumtion. Kanske ni ses på parkbänken en vacker dag!

• Anonym (jodåh)

Det stod dricker. Inte super.

Och vad är problemet med att dricka varannan helg?

Anonym (vabah) skrev 2015-07-02 09:19:21 följande:

• Inteutanproblem

Inget fel med att festa ofta, utan det kan man väl göra hur ofta man kan och vill. Problemet som jag ser det ligger i Alkoholen, mängden då.

Det sliter på din kropp, din hud, din hjärna och dina organ. En helvetes massa kalorier är det också, och jag tycker ofta man fysiskt ser på människor att dom kombinerat att festa ofta med mycket alkohol. Smala feta brukar jag säga. För det syns. Speciellt om människan inte lever ett aktivt liv med mycket träning och bra kost övriga dagar i veckan.

• Inteutanproblem

Såg att du skriver att du dricker alkohol även utöver de två dagarna i veckan du super dig askalas.

Ställ dig frågan, klarar du verkligen av att umgås med människor nykter? Eller är det så att du tänker "jamen, det är ju inte kul. Det är så gott med vin till maten. Jag kan ju inte sitta här i baren med vännerna och inte dricka nått." Osv, tankar som alla leder in på att du Behöver Alkoholen i situationen av olika anledningar. Du kommer säga, jag vill ju? Jojo, men VARFÖR?

Om jag vore du hade jag kollat upp mina blodvärden och levern. Få veta exakt hur mycket jag slitit på den hittills. Sedan hade jag seriöst funderat på min relation till alkohol.

Glöm bilden av att alkoholister är personer som sitter nersupna varje vaken timme, knappt klarar jobbet och ser slitna ut med dålig hygien och spritdoft kring sig. Alla de alkoholister jag känt och känner är människor som klarar av att upprätthålla fasaden väldigt väl. Vissa av dom har inte ens begripit att dom är alkoholister, för dom sköter ju huset och jobbet. Det finns missbruk och så finns det bruk. Alkoholist kan man vara oavsett om man missbrukar alkoholen eller inte.

• Anonym (vabah)
    Anonym (jodåh) skrev 2015-07-02 10:02:14 följande:

Fast nu skrev HäckHäxan super viktigpetter! Läs om läs rätt!

Jag tycker det är alldeles för ofta att dricka varannan helg!
  • HäckHäxan
    Anonym (vabah) skrev 2015-07-02 09:19:21 följande:
    Om folk vill det så anser jag att det är deras fulla rättighet att göra så oavsett vad just du tycker om det. Finns ju de som knullar varje gång de är barnlediga också, gissningsvis så är det således upp till var och en vad de vill göra med sin barnlediga tid. Vill folk läsa böcker och lösa korsord så är ju det precis lika okej. 
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym (jodåh) skrev 2015-07-02 10:02:14 följande:
    Anonym (vabah) skrev 2015-07-02 16:45:43 följande:

Ja jag skrev super, för det är vad jag gör när jag dricker, har jag bestämt mig för att dricka alkohol så kan jag lika gärna gå all in och dricka alkohol i den takt och i de mängder jag själv tycker är givande just då. Jag tål en del och därför blir det således en del som hamnar i systemet om jag väl dricker, inte märkligt eller märkvärdigt.

Som sagt för mig får du tycka precis vad du vill och det är helt okej för mig att du dricker efter eget huvud och det bör således vara lika okej att jag dricker efter eget huvud också. Så länge ingen av oss skadar andra med våra handlingar så kan jag inte riktigt se att det ens finns ett problem alls.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (jodåh)

Ja men den det liksom handlade om, 20-åriga mamman som drack varannan helg, skrev INTE super.

Anonym (vabah) skrev 2015-07-02 16:45:43 följande:

• Anonym (jodåh)

Och jag undrar forfarande vad problemet är med att dricka varannan helg.

Anonym (jodåh) skrev 2015-07-02 18:20:00 följande:

Ja men den det liksom handlade om, 20-åriga mamman som drack varannan helg, skrev INTE super.

• Julia1245

Två gånger i veckan är väl lugnt, men jag tycker du dricker alldeles för stor mängd alkohol. Är det verkligen värt att ligga helt utslagen TVÅ dagar i veckan bara för att du inte kan nöja dig med en mindre mängd alkohol? Det är ju kul att gå ut och fortfarande funktionerna dagen efter, menar jag ... Gör en vana av att dricka en hel del vatten på krogen så blir du inte lika packad, lika bakis, lika fattig eller lika sliten.

• Julia1245

Själv älskar jag öl och tar gärna en och annan drink, men jag okynnesdricker inte alkohol. Det finns bra alkoholfri öl, must och krogar som är bra på drinkar (riktiga drinkar, inte grogg) gör grymma alkoholfria sådana också.

Svar på tråden Festar jag för mycket?