• Anonym (Partyprissen)

Festar jag för mycket?

Hej! Jag kom bara att tänka på hur ofta och mycket jag faktiskt dricker och ville kolla av hur ni andra brukar ha för vanor. Men värt att nämna är ju att jag är en tjugoårig tjej och singel. Jag går alltid ut två gånger i veckan på krogen och då blir jag majoriteten av gångerna väldigt berusad och stannar oftast till stängning. En typisk utgång dricker jag en vinflaska 12% till förkröket och kanske 4 stycken redbullvodka och två shots på krogen så ofta ligger man ju utslagen hela nästkommande dagen. Jag tycker alltid jag ser samma folk ute och går typ alltid ut med samma vänner som alltså är på samma nivå som mig så jag har inte reflekterat så mycket över att det kanske är lite väl ändå? Jag vet inte, hur ser det ut för er? (när ni var i min ålder då framförallt). Samtidigt inget jag vill ändra på utan jag passar på nu när jag kan och inte har pojkvän/barn. Jag är en otroligt rastlös person också men sköter mitt jobb väldigt väl och har andra intressen också men frågar av ren nyfikenhet bara!

• Svar på tråden Festar jag för mycket?
  • alla har olika åsikter
    Anonym (Partyprissen) skrev 2015-06-29 02:26:15 följande:

Hej! Jag kom bara att tänka på hur ofta och mycket jag faktiskt dricker och ville kolla av hur ni andra brukar ha för vanor. Men värt att nämna är ju att jag är en tjugoårig tjej och singel. Jag går alltid ut två gånger i veckan på krogen och då blir jag majoriteten av gångerna väldigt berusad och stannar oftast till stängning. En typisk utgång dricker jag en vinflaska 12% till förkröket och kanske 4 stycken redbullvodka och två shots på krogen så ofta ligger man ju utslagen hela nästkommande dagen. Jag tycker alltid jag ser samma folk ute och går typ alltid ut med samma vänner som alltså är på samma nivå som mig så jag har inte reflekterat så mycket över att det kanske är lite väl ändå? Jag vet inte, hur ser det ut för er? (när ni var i min ålder då framförallt). Samtidigt inget jag vill ändra på utan jag passar på nu när jag kan och inte har pojkvän/barn. Jag är en otroligt rastlös person också men sköter mitt jobb väldigt väl och har andra intressen också men frågar av ren nyfikenhet bara!

Låter precis som mig faktiskt. Brukade dricka en flaska Morgan, en halv platta starköl eller 8st Sofie gold (50cl 7,5%) på förfesten fast jag köpte inget på krogen sen då jag redan var skapligt full haha.

En period gick jag nykter till krogen på onsdagen och då fick man fribiljett till fredagen och på fredagen fick man fribiljett till lördagen.
  • Anonym (Myckepycke)
    alla har olika åsikter skrev 2015-06-30 22:20:17 följande:
    Låter precis som mig faktiskt. Brukade dricka en flaska Morgan, en halv platta starköl eller 8st Sofie gold (50cl 7,5%) på förfesten fast jag köpte inget på krogen sen då jag redan var skapligt full haha.

En period gick jag nykter till krogen på onsdagen och då fick man fribiljett till fredagen och på fredagen fick man fribiljett till lördagen.
    Men va? Låter osannolikt mycket.
  • Anonym (lugnt nu)

Jag blev 25 i år. Varit gift i 18 månader. Men jag har också varit 20 år & singel. Men jag festade aldrig. Inte alls. Gick inte ens ut men det var för att jag inte fann något intresse i det. Har alltid haft hundar & hästar som jag lagt tid och energi på. 

Jag tycker absolut du kan ge dig ut och dansa, träffa folk, vara vaken sena nätter så länge du sköter jobbet och allt annat. MEN, dra ner på alkoholen. Det där gör dig INGET gott alls! Det märker du ju dagen efter..var rädd om din stackars kropp.

• alla har olika åsikter
    Anonym (Myckepycke) skrev 2015-06-30 22:36:33 följande:

Men va? Låter osannolikt mycket.

Ja det var det också men festar man ofta så ökar nog toleransen. I dagens läge skulle jag inte klara av den mängden.
  • jagärjagvemärdu

Låter lite som mig haha. Är dock 21 år och har pojkvän sedan 3 är tillbaka och går ut en gång i veckan. Detta beror dock på att jag jobbar heltid och min "festvän" likaså, dessutom jobbar vi väldigt olika tider så det blir svårt att pussla ihop fler utgångar. Vi blandar även som du med energidricka. På hemmafesten (som består av oss två i hennes kök) blir det ungefär 4-5 engergidrycker var + en massa jägermeister och väl ute kanske 2-3 jägerredbull.
    Vi dricker och festar helt enkelt för det är så jävla kul!

• jagärjagvemärdu
    jagärjagvemärdu skrev 2015-07-01 01:07:23 följande:

Låter lite som mig haha. Är dock 21 år och har pojkvän sedan 3 är tillbaka och går ut en gång i veckan. Detta beror dock på att jag jobbar heltid och min "festvän" likaså, dessutom jobbar vi väldigt olika tider så det blir svårt att pussla ihop fler utgångar. Vi blandar även som du med energidricka. På hemmafesten (som består av oss två i hennes kök) blir det ungefär 4-5 engergidrycker var + en massa jägermeister och väl ute kanske 2-3 jägerredbull.
    Vi dricker och festar helt enkelt för det är så jävla kul!

Förfesten menade jag ju, lite trött haha.
  • Anonym (vabah)
    Anonym (nej) skrev 2015-06-30 18:32:15 följande:

Tycker inte det är för mycket.

När jag var 20 var jag mamma, drack varannan helg.

Men i åldern 14-18 var jag ute varje fredag-lördag och varannan onsdag och söndag också. Drack mig berusad och levde livet alldeles för illa.. Inget annat än alkohol, men ersatte känslor med olika killar istället.

Fredag lördag är inte mycket när man är ung...dessutom drack jag mer än dig. Lev livet medan du kan

Drack du varannan helg fast du hade barn? Ja mycket ska man få läsa här på familjeliv!
  • Anonym (jodåh)
    Anonym (vabah) skrev 2015-07-01 21:16:56 följande:
    Drack du varannan helg fast du hade barn? Ja mycket ska man få läsa här på familjeliv!
    Ja visst är det hemskt. Man borde dricka varje dag ju!
  • HäckHäxan
    Anonym (vabah) skrev 2015-07-01 21:16:56 följande:
    Hmm logiken sa inte till dig att personen möjligen var barnledig varannan helg utan såklart så dricker personen varannan helg med ungen hemma, självklart, japp.

Jag kan supa skallen av mig varannan helg om jag vill och ibland gör jag det också, för att jag vill.

TS jag tycker inte du behöver ha panik, men du kanske skall testa ha en vit helg och se hur det känns för dig.

Själva konsumtionen känns inte som någon biggie, det där och en hel del mer kan jag dra i mig på själva förfesten utan att blinka och än mer på själv krogen sen, jag blir aldrig odrägligt berusad och kan alltid gå hem för egen maskin. Precis som när jag var i din ålder. Nu festade inte jag varje helg, men mest för att ibland älskade jag att ligga hemma och bejaka min inre nörd och läsa, alla de andra dagarna var jag en partyprinsessa och jag kan inte ens påstå att jag nöjde mig med fest två dagar i veckan ibland blev det fler kvällar än så och jag skötte både skola och jobb utan problem.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
Svar på tråden Festar jag för mycket?