Inlägg från: Anonym (Partyprissen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Partyprissen)

Festar jag för mycket?

Hej! Jag kom bara att tänka på hur ofta och mycket jag faktiskt dricker och ville kolla av hur ni andra brukar ha för vanor. Men värt att nämna är ju att jag är en tjugoårig tjej och singel. Jag går alltid ut två gånger i veckan på krogen och då blir jag majoriteten av gångerna väldigt berusad och stannar oftast till stängning. En typisk utgång dricker jag en vinflaska 12% till förkröket och kanske 4 stycken redbullvodka och två shots på krogen så ofta ligger man ju utslagen hela nästkommande dagen. Jag tycker alltid jag ser samma folk ute och går typ alltid ut med samma vänner som alltså är på samma nivå som mig så jag har inte reflekterat så mycket över att det kanske är lite väl ändå? Jag vet inte, hur ser det ut för er? (när ni var i min ålder då framförallt). Samtidigt inget jag vill ändra på utan jag passar på nu när jag kan och inte har pojkvän/barn. Jag är en otroligt rastlös person också men sköter mitt jobb väldigt väl och har andra intressen också men frågar av ren nyfikenhet bara!

• Svar på tråden Festar jag för mycket?
  • Anonym (Partyprissen)

Det var blandade svar det. Som jag känner. Ena delen av mig säger att det är för mycket och andra att men vadå du är ju ung festa på snart växer du ifrån det och har ingen möjlighet till det som nu. Skulle nog inte klara av att ta en vit månad nu EFTERSOM jag tycker det är så jävla roligt att gå ut. Sen vet jag ju att det finns alkoholhaltiga alternativ men jag är inte ute efter att bli salongsberusad eftersom jag inte tycker det är kul. Allt eller inget är det för mig. Men jag älskar känslan av att inte vara ett dugg blyg och vara helt bortkopplad från omvärlden och göra roliga saker man kan skratta åt i veckor. Förutom dagen efter då haha.

• Anonym (Partyprissen)
    Fjärilslarv skrev 2015-06-29 20:06:00 följande:

okej men du vill dö?

Nej det hoppas jag att jag inte kommer göra men jag vet ju att det kan finnas risker med en hög alkoholkonsumtion och det var därför jag starta denna tråd för att se hur andra tycker och tänker om vad som är normalt/för mycket och vad ni har/hade för vanor själva.
  • Anonym (Partyprissen)
    attid89 skrev 2015-06-29 02:54:45 följande:

Det hör till. När jag var mellan typ 15-22 drack jag fler kvällar än jag var nykter. Jobbade som bartender så var ute i den miljön i princip varje kväll. Visst blev det mycket ibland och visst snackade folk. Men ångrar ingenting idag :)

Okej vad bra! Precis så känner jag med. Jag kommer inte ångra mig i framtiden när jag har volva villa vovve utan istället se tillbaka och tänka hur roligt jag faktiskt hade det!
  • Anonym (Partyprissen)
    Anonym (vabah) skrev 2015-06-29 21:13:01 följande:
    Men när du blir pissfull, gör du inte saker som du kanske ångrar eller önskar du inte gjorde då?

Jag drack som dig när jag jag mellan 17-20 år och då tyckte jag att jag hade kul och levde livet. (Att jag låg med bakfylla från helvete 2 dagar i veckan hörde tydligen till.) Nu efteråt så vet jag att jag inte mådde bra alls den perioden och kroppen mådde inte bra av all alkohol och onyttig mat som jag drog i mig då. Kan än idag fast jag är 30 år komma ihåg saker jag gjorde på fyllan som jag har ångest över än.
    Jo absolut, men det vet jag ju att många andra också gör. Men ångesten är det värsta och det är den som har fått mig att tänka till nu lite. Hur mycket man gör bort sig eller gör ogenomtänkta val man aldrig skulle gjort annars. Men jag ska nog börja dra ner på det lite. För bortsett från dessa två festkvällar i veckan så går jag och mina vänner också ut en hel del och dricker öl/vin. Vi har snöat in oss på det, istället för att fika eller gå ut och äta eller inte vet jag gå på bio så är det alltid på alkohol pengarna läggs. Och det är också det som fått mig att tänkta till lite nu om man inte ska ta och börja ändra rutinerna för pengar, hälsan och att slippa ångest. Fast samtidigt vet jag att det inte kommer bli så tyvärr än på ett tag för jag trivs ju med det men jag hoppas att andra saker fångat mitt intresse istället inom en snar framtid. 
Svar på tråden Festar jag för mycket?