Inlägg från: Inteutanproblem |Visa alla inlägg
  • Inteutanproblem

Festar jag för mycket?

Inget fel med att festa ofta, utan det kan man väl göra hur ofta man kan och vill. Problemet som jag ser det ligger i Alkoholen, mängden då.

Det sliter på din kropp, din hud, din hjärna och dina organ. En helvetes massa kalorier är det också, och jag tycker ofta man fysiskt ser på människor att dom kombinerat att festa ofta med mycket alkohol. Smala feta brukar jag säga. För det syns. Speciellt om människan inte lever ett aktivt liv med mycket träning och bra kost övriga dagar i veckan.

• Inteutanproblem

Såg att du skriver att du dricker alkohol även utöver de två dagarna i veckan du super dig askalas.

Ställ dig frågan, klarar du verkligen av att umgås med människor nykter? Eller är det så att du tänker "jamen, det är ju inte kul. Det är så gott med vin till maten. Jag kan ju inte sitta här i baren med vännerna och inte dricka nått." Osv, tankar som alla leder in på att du Behöver Alkoholen i situationen av olika anledningar. Du kommer säga, jag vill ju? Jojo, men VARFÖR?

Om jag vore du hade jag kollat upp mina blodvärden och levern. Få veta exakt hur mycket jag slitit på den hittills. Sedan hade jag seriöst funderat på min relation till alkohol.

Glöm bilden av att alkoholister är personer som sitter nersupna varje vaken timme, knappt klarar jobbet och ser slitna ut med dålig hygien och spritdoft kring sig. Alla de alkoholister jag känt och känner är människor som klarar av att upprätthålla fasaden väldigt väl. Vissa av dom har inte ens begripit att dom är alkoholister, för dom sköter ju huset och jobbet. Det finns missbruk och så finns det bruk. Alkoholist kan man vara oavsett om man missbrukar alkoholen eller inte.

Svar på tråden Festar jag för mycket?