Vi med BIM i augusti
Som vi kämpade med att lyckas bli gravida med dottern. Nu en endaste gång. Vi är i chock och panik
Som vi kämpade med att lyckas bli gravida med dottern. Nu en endaste gång. Vi är i chock och panik
Gjord nyss ett till ÄL-test och det var också positivt. Använder mig av Clearblue digital med dubbel indikator. Det står ju att den ska mäta dem 4 mest fertila dagarna. Nu har ja tagit 5 test som varit positiva. Någon som vart med om samma sak och kan det verkligen vara så att man får positivt test fast det står 4 dagar?
Är lite förvirrad faktiskt. Har läst dem som har fått många positiva äl-test som det senare visat varit gravida i stället.
Givetvis svårt att svara på men drf jag e nyfiken på om någon vart med om samma sak och just med dessa testen?
Åh så dum jag är. Tog ett test, som
Så klart visade neg. Men det är alldeles för tidigt. Plus att jag tog med em-urin...
Jag har bim på torsdag eller söndag. Brukar oftast ha 28 eller 31 dagar som vanligast.
Och med Mina andra två barn så har jag plussat på bim-4 men då har jag haft en cykel på 35( alltså på 31:a dagen)
Och jah hade lovat att jag inte skulle testa förrän tidigast på torsdag. Åh vad knäpp jag är! Nu gick luften ur mig även fast hoppet finns kvar såklart....
Kan man verkligen inte testa tidigare än BIM? En vecka kvar ju.. Är på ägglossning +6 idag...
På cb digital med veckoindikator kan du testa från bim -4.
Jag vet att jag inte kan hålla mig, så jag har inte köp hem något graviditetstest än. Mitt mål är att tidigast testa på BIM-4. Försök hålla ut några dagar till! Jag testade förtidigt med min nr.2 och fick negativt, men någon dag senare fick jag ett plus. Kommer dock inte ihåg exakt dagar där.
Man ska bara hitta något att distrahera hjärnan med så att dagarna springer iväg lite fortare :)
Kanske börja titta på en ny spännande serie :)
Hej,
Håller tummarna för er alla!
Jag är också ny här, har precis börjat försöka inför ett tredje barn. Jag hade en hormonspiral för första gången efter barn nr.2 och blev väldigt överraskad när min mens kom tillbaka efter bara tre dagar - min mens försvinner helt när jag har preventivmedel. Så vips har vi nu avverkat vårt första sexmaraton på väldigt länge ;) och är idag äl+2. Beräknad BIM 30:e aug.
Jag är chockad över hur tiden bara stannar upp Direkt och sekunderna känns som timmar. Botemedlet blev att kasta sig in hit och skriva av sig lite :)
Tog ett till test idag... Neg. Men jag tror inte jag har bim förrän på söndag...
Trodde först att jag skulle ha bim i morgon
Så jag for på Apoteket i dag ovh köpte två digital cb... Dom som visar veckor. Och två vanliga cb. Skulle vilja se om man kanske kan se en tillstymmelse till streck ;)
Så nu blir det fyra dagars testande :)
Tog ett till test idag... Neg. Så jag räknar med att jag har bim på söndag.
Men det känns som att det inte har tagit denna gång heller... Bara en känsla. Har verkligen inga symtom... Iofs har jag inga pms-symtom heller.
Den som lever får se. Men det känns inte som vår tur.
Det är så frustrerande... Mina andra två barn jar tagit på första försöket. Och dum som man är så tror man att det blir likadant denna gång. (Detta är vårt andra försök)Vi prickade verkligen in äl också... Suck
Idag var testet starkare än igår!!
Åh vad frustrerande. Neg på testet idag också. Fattar inget. Gissar att bim är på
Söndag, min mens kan vara lite hoppig men har inga pms-symtom. Men får bara blankt på Stickan.
Känns som jag tappar hoppet för varje dag... Trodde verkligen att det tog, vi prickade ju in så rätt...
Neg test idag igen... Dubbelsuck.
Tror jag har bim i morgon men kan ha det senare också. Lite hoppig mens...
Men nu till min fundering... Om jag nu skulle ha bim på 35:e dagen som jag kan ha ibland.. Då har jag lång lutealfas... Är inte det ovanligt? Nån fler som testat sent?
Blir att testa i morgon också ( 31 dag) sen visar det neg då ska jag inte testa nå mer förrän nästa torsdag.( om inte mensen kommit såklart)
Jag blir så besviken över alla dessa negativa tester....
Ett till negtest igen. Tror jag är på bim idag. Stämmer med min lutealfas som är 15 dagar och det var den förra månaden också.
Kan den fasen variera?
Hatar när mensen har varit hoppig.
Nu kommer jag inte ta nåt mer test just nu. Blir att invänta mensen helt enkelt...
Har mensen inte kommit innan torsdag nösta vecka då får jag ta ett test till.
Så frustrerande när vi träffade in äl så bra.....
Grattis lilla e och p:)
Nu kom det Bruna ( ursäkta) flytningar i trosskyddet... Äl+16.
Blir så ledsen.. Trodde verkligen det hade tagit sig denna månad... Fan också!
Min mens kom idag. Känns så jökla surt. Så jag lämnar er och önskar er lycka till. Jag hoppar över till september tråden.