• misslina

Vi med BIM i augusti

emzerus skrev 2015-07-31 11:22:51 följande:

Tog detta idag på äl+11 o det är starkare än igår (men fortfarande svårt att få med på bild helt o hållet). Jag ser iaf strecket tydligt så är säker på att det är plus o hoppas så innerligt att det ska få gå vägen för oss nu! Tredje plusset sen i oktober. Håll tummarna för oss är ni gulliga!! Hjärta

Grattis! :)
  • misslina
    Anonym (Nr3) skrev 2015-07-31 14:54:16 följande:

Här känns det ingenting.

Jag har i och för sig precis som förra månaden ont i magen varje dag sen äl men då blev det inget trots att vi prickade in äl. Vi prickade in även denna gång men känns inte som att vi lyckats. Trots magontet.

Det är som att jag får för mig att det kanske är svårare med trean för vår del. Lite negativ jag är idag då!!!! Förlåt!

Hur har ni haft det ni som har barn sen innan?

Med första plussade jag efter 9 långa månader, andra blev jag gravid på första försöket.

Jag får också för mig att det kommer bli svårare denna gång. Detta blir vårt andra försök. Har två barn sedan tidigare och dom blev till på vårt första...

Håller tummarna för oss!
  • misslina
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:34:34 följande:
    Vad är det för skillnad på vanliga clearblue och de med dubbel hormonindikator? Så den visar vilka 4 dagar man är mest fertil? :) vad bra! Stressen både jag och sambon känner över äl och tajma in mys osv är stor.. Blir väldigt jobbigt..

Vart köper du de med dubbel hormonindikator? :)
    Finns på Apoteket. Beställde mina från apotea. Smidigt att få dom i brevlådan :)
  • misslina

Idag har jag fått en blinkande glad gubbe på äl-testet. Så nu blir det till att köra;). Myste även natten till söndag. Blir lite varannan dag plus nån bonus kanske haha

Ni som vet allt:) är det som fyra dagar framöver nu som jag kommer vara mest fertil, med en stegring dom två sista dagarna?

• misslina
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-02 10:07:12 följande:
    Det är olika :) Jag har blinkande gubbe i 4 dagar innan en fast, den fasta gubben kom i fredags men jag har fortfarande inte haft ÄL, tror jag kommer få det imorgon.. Så mys på en veckan framåt hade jag gjort
    Aha... Tack för svar:)

Men hur vet du att du inte haft äl?
  • misslina
    miamarina84 skrev 2015-08-02 10:15:35 följande:
    Det är olika beroende på människor hur många dagar man är hög fertil, men vanligtvis är väl fyra dagar. jag har ca fyra fem dagar för att sedan gå över till maximal i två dagar :) lucka till. En månad var jag hög i elva dagar innan jag sedan blev maximal i två dagar. Trots så hög så länge så plussade jag ibte.
    Tack för svar:)

Ja det verkar vara väldigt individuellt!

Lycka till!
  • misslina

Glad blinkande gubbe idag, hade en sådan hubbe igår också ;)

Myste idag, så nu kör vi mycket mys den närmsta veckan

Har dock så ont i ryggen ATt jag måste äta typ Ipren och voltaren och det vet jag sätter ner fertiliteten men men... Vi får hoppas att det tag sig ändå

• misslina
    MoKa skrev 2015-08-03 10:05:49 följande:
    Ta alvedon istället för Ipren. Alvedon ska inte påverka fertiliteten. Osäker dock på voltaren. När jag får ont i ryggen och behöver värktabletter tar jag 1000 mg alvedon och en tablett diklofenak. Vet inte hur den kuren påverkar chanserna att bli gravid men den är effekterna mot smärtan i alla fall. Har fått den av min mamma som jobbar på smärtenheten på sjukhuset.
    Diklofenak är det receptfritt?

Problemet är att jag behöver nåt antiinflammatoriskt... Men försöker hålla mig till mest alvedon 1000 mg

Voltaren ska man inte heller ta...

Så jag blir så jäkla deppad över denna rygg som sätter käppar i hjulet för oss...
  • misslina
    Symetrical skrev 2015-08-03 11:52:17 följande:
    Det blir inte bättre av att gå och få behandling då? Är själv naprapat och har hjälpt många "hopplösa fall" så de kunnat sluta med sina piller. smile1.gif
    Har varit två gånger till en kiropraktor och en gång och fått akupunktur + lite knackning av ryggen. Men det börjar bli två veckor sedan...

Men sista tiden har jah haft så ont så jag har knte velat att nån rör i mig ;)

I morgon ska jag till en sjukgymnast.

Vill bara att detta ska gå över, börjar ta på mitt psyke...
  • misslina
    Symetrical skrev 2015-08-03 12:49:37 följande:
    Det förstår jag! Hoppas att sjukgymnasten är bra och kan hjälpa dig! Vad är problemet mer specifikt, om jag får fråga? smile1.gif
    Fråga på :) Jag tror det är ett ryggskott till att börja med. Jag är nu inne på femte veckan, har även fått åka akut in på sjukhuset med ambulans pga smärtan

Men nu känns det som om smärtan sitter mer mot rumpan och sen går det ner i båda benen. Väldigt stel och väldigt stel när jag går....
Svar på tråden Vi med BIM i augusti