Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Malin 845 skrev 2015-07-29 14:00:06 följande:
    Åh det ser ju lovande ut! :D hoppas innerligt på ett starkare plus för dig! :). När ska du testa nästa gång?
    Kram!
    Nyss köpt med mig tester från lloyds apotek som är extra känsliga. Blir säkerligen till att ta ett sådant imorgon bitti.
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-29 18:45:01 följande:
    phpCzecmN55070.jpg

Om inte bilden kommer in så är det för att jag är inne via telefonen. Testet är inte positivt men ger ändå utslag tror dock inte jag är gravid har typ inga symtom mer än menssmärtor som kommer och går . Kanske är jag en av dom som får utslag i hela cykeln.
    Har det varit samma styrka varje dag du testar nu?
    Mina är nämligen inte jättestarka, men jag kan se en stegring senaste två dagarna. (Vet även att jag inte får utslag hela cykeln)
  • Symetrical
    Anonym (Blomman) skrev 2015-07-29 19:44:38 följande:

Hej!

Behöver lite råd. Jag har nyligen börjat använda testlagrets äl-tester (har aldrig kört med dessa innan). Har bara för att testa kolla förstat gången på dag 7 = 23/7 i cykeln, idag är jag på dag 13 i min cykel och testet har äntligen börjat visa stegring. Men visst är det inte positivt ännu (se sista stickan utan datum)? Det borde väl bli ännu strkare om ett par dagar? Vad tror ni?

Skulle tippa på positivt imorgon och äl på fredag.
  • Symetrical
    miillaw skrev 2015-07-30 05:50:29 följande:
    Hade äl den 19e juli. Så enligt räkningen är jag på äl+11 idag med andra ord. Kanske ska våga testa nu på morgonen.
    Jag är bara på äl +9 men fick ändå ett svagt plus på testlagret och betydligt starkare på Lloyds testa tidigt.
    Jag säger kör!!! Mer testande åt folket!
  • Symetrical
    miillaw skrev 2015-07-30 06:55:44 följande:

Tack MoKa och vår sommar :)

Och grattis Symetrical, glömde skriva det i min iver. :) när blir bf för dig isåfall? :) enligt min räkning blir det 4 april om att går som det ska. :)

Tack allihopa!
    Min bf borde bli kring 12/4 enligt ett par olika uträkningar.
  • Symetrical
    Anonym (Jenny) skrev 2015-07-30 07:57:53 följande:

Stort grattis till er som plussat! Vad häftigt att Iloyds test ger så starka utslag tidigt! Det ger en hopp. Jag testar med "graviditetskollens" och vet inte om de är bra.

Mitt testande fortsätter. Vet absolut att det är för tidigt även om vissa kan få pluss tidigt.

Äl + 8 NEGATIVT (såklart)

såg att någon frågat hur man kan/om man kan få symtom redan innan bim och innan HCG ökat. Jag kan svara på den frågan:

- JA det kan man. Vid ÄL ökar mängden av hormonet: östrogen och progesteron markant. Hormonets uppgift är bland annat att skicka signaler till livmodern för att förbereda sig att kunna ta emot ett befruktat ägg. Vid ÄL så får alla en naturligt ökad temp med ca 0,4 grader +. Denna temp håller i sig till ca 1-2 dagar före mensen kommer.

OM man INTE blir befruktad så kommer östrogenet och progesteronet hastigt börja sjunka ca en v efter ÄL. (Därav många symtom på pms som vissa får). Hormonförändringarna gör att man kan bli: ledsen, får ömma bröst, huvudvärk, förstoppad, mensvärk etc. Dvs SAMMA symtom som vid graviditet. Är man gravid så sjunker alltså inte hormonhalterna östrogen och progesteron utan är fortsatt höga. Symtomen är alltså lika för pms och graviditet, i en tidig graviditet.

Är man gravid så kommer ett tredje hormon, hcg, att bildas när ägget fäst i livmoderna, som sker ca 1 v efter äl. Det tar 3 dygn att detektera grav i blodet EFTER ägget fäst, och upp till 5 dygn att se det i urinen. Så därför kan man tidigast se graviditet ca 10-11 dygn efter senaste äl. Plussar man på ca äl + 7 så har man nog äl tidigare än man trott...

SÅ.... jag vet detta men kan ändå inte hålla mig från att testa för tidigt. smile5.gif

Har såna otroliga symtom! Mensvärk "from hell" stora ömma bröst, illamående, hög temp.. alltså både symtom på graviditet och pms. Hoppas inte pms .. smile2.gif Men jag tror det då mensvärken börjat bli mer lik min "vanliga" mensvärk smile4.gif

Det är säkert normen, men stämmer inte för alla. Det kan ju ta allt från 3-10 dagar (i vissa fall upp till 14 dagar) för ägget att fästa och därför kan det diffa en hel del bara pga det. Jag började få lite symptom redan på äl +5, så är ganska övertygad om att ägget fäste då, eller kanske till och med på äl +4.
    Sen plussade jag ju supersvagt igår på äl +8 och aningen starkare idag på äl +9 med testlagrets sticka och relativt starkt med lloyds idag.
    Vet i princip hundra procent säkert att jag hade äl 21/7 (ev sent 20/7) då jag känner av det väldigt tydligt och även tempar.

Vad jag ville få sagt med detta (gravid)svammel var väl helt enkelt att det kan skilja en hel del, men att man absolut inte skall sörja om man får blankt test innan bim.
  • Symetrical
    Fsake skrev 2015-07-30 08:43:19 följande:
    Men åh grattis!!!!! smile1.gifsmile1.gif

Ska ta och införskaffa lloyds smile1.gif
    Gör det!
    Tack!
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-30 08:03:08 följande:
    Jättegrattis!! smile1.gif
    Tack så mycket! Hoppas det blir nåt av det nu!
  • Symetrical
    Kolan91 skrev 2015-07-30 09:05:09 följande:

Grattis till alla plus! Så härligt! Solig

Nu lite frågor till er som kör cb ältester och till er som känner av äl..
    Igår kväll fick jag värk som alltid på vänstra sidan när det vankas äl.
    Testet samma morgon visade rund ring och testet idag morse visade också rund ring.. (värken sitter kvar)
    Det kanske hade blivit gladgubbe om jag hade testat igår kväll, orolig för att jag missar den nu :( (även om det står att man ska testa samma tidpunkt varje dag)

Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)? Fråga 2: Ni som kör med cb ältest och har älkänning, när reagerar testet på äl egentligen? Är det precis innan nedsläpp?

Tacksam för svar!! Och grattis ännu en gång till alla PlusGravidSolig

Tack skall du ha!

Jag tror absolut inte su missat! Jag brukar ha känningar i minst en vecka innan äl sker och jag känner det väldigt tydligt! På gott och ont.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti