Vi med BIM i augusti
Kram!
Hej!
Behöver lite råd. Jag har nyligen börjat använda testlagrets äl-tester (har aldrig kört med dessa innan). Har bara för att testa kolla förstat gången på dag 7 = 23/7 i cykeln, idag är jag på dag 13 i min cykel och testet har äntligen börjat visa stegring. Men visst är det inte positivt ännu (se sista stickan utan datum)? Det borde väl bli ännu strkare om ett par dagar? Vad tror ni?
Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute!
Tack MoKa och vår sommar :)
Och grattis Symetrical, glömde skriva det i min iver. :) när blir bf för dig isåfall? :) enligt min räkning blir det 4 april om att går som det ska. :)
Stort grattis till er som plussat! Vad häftigt att Iloyds test ger så starka utslag tidigt! Det ger en hopp. Jag testar med "graviditetskollens" och vet inte om de är bra.
Mitt testande fortsätter. Vet absolut att det är för tidigt även om vissa kan få pluss tidigt.
Äl + 8 NEGATIVT (såklart)
såg att någon frågat hur man kan/om man kan få symtom redan innan bim och innan HCG ökat. Jag kan svara på den frågan:
- JA det kan man. Vid ÄL ökar mängden av hormonet: östrogen och progesteron markant. Hormonets uppgift är bland annat att skicka signaler till livmodern för att förbereda sig att kunna ta emot ett befruktat ägg. Vid ÄL så får alla en naturligt ökad temp med ca 0,4 grader +. Denna temp håller i sig till ca 1-2 dagar före mensen kommer.
OM man INTE blir befruktad så kommer östrogenet och progesteronet hastigt börja sjunka ca en v efter ÄL. (Därav många symtom på pms som vissa får). Hormonförändringarna gör att man kan bli: ledsen, får ömma bröst, huvudvärk, förstoppad, mensvärk etc. Dvs SAMMA symtom som vid graviditet. Är man gravid så sjunker alltså inte hormonhalterna östrogen och progesteron utan är fortsatt höga. Symtomen är alltså lika för pms och graviditet, i en tidig graviditet.
Är man gravid så kommer ett tredje hormon, hcg, att bildas när ägget fäst i livmoderna, som sker ca 1 v efter äl. Det tar 3 dygn att detektera grav i blodet EFTER ägget fäst, och upp till 5 dygn att se det i urinen. Så därför kan man tidigast se graviditet ca 10-11 dygn efter senaste äl. Plussar man på ca äl + 7 så har man nog äl tidigare än man trott...
SÅ.... jag vet detta men kan ändå inte hålla mig från att testa för tidigt.
Har såna otroliga symtom! Mensvärk "from hell" stora ömma bröst, illamående, hög temp.. alltså både symtom på graviditet och pms. Hoppas inte pms .. Men jag tror det då mensvärken börjat bli mer lik min "vanliga" mensvärk
Grattis till alla plus! Så härligt!
Nu lite frågor till er som kör cb ältester och till er som känner av äl..
Igår kväll fick jag värk som alltid på vänstra sidan när det vankas äl.
Testet samma morgon visade rund ring och testet idag morse visade också rund ring.. (värken sitter kvar)
Det kanske hade blivit gladgubbe om jag hade testat igår kväll, orolig för att jag missar den nu :( (även om det står att man ska testa samma tidpunkt varje dag)
Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)? Fråga 2: Ni som kör med cb ältest och har älkänning, när reagerar testet på äl egentligen? Är det precis innan nedsläpp?
Tacksam för svar!! Och grattis ännu en gång till alla