Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Malin 845 skrev 2015-07-27 18:28:45 följande:
    Ja då vet man ju inte vad man hoppas på.. Men smärtan hoppas jag blir bättre under natten så det inte påverkar jobbet :/. Tack vännen!

Men iallafall så får vi hoppas på ett plus för dig! Även fast jag gillar att ha ditt stöd här i tråden ;). Men vad beror den korta lutealfasen på då? Hoppas på ett fint plus för dig! :D kram
    Så gullig du är! <3

Ja, du. Den som det visste?!? Bara blivit så efter grav, amning och minipiller. Kör med progesteronkräm nu för att förhoppningsvis lyckas förlänga den lite.
  • Symetrical
    vår sommar skrev 2015-07-27 20:21:13 följande:

Symetrical stafettpinnen börjar hos dig. Åå va jag hoppas på ett plus för dig. Tänker du testa på onsdag eller ska du ha is i magen och vänta?

Blir nog till att testa på onsdag, då jag pga min korta lutealfas har fått progesteron utskrivet som jag skall börja ta asap efter ett plus för att undvika ett till tidigt MF.
    Annars hade jag nog väntat till äl +10.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-27 20:02:00 följande:
    Hihi du med söta du! <3

Aha ja det kan nog påverka en del, och kanske ditt tidiga MF för ett tag sen?

Förstår fortfarande inte hur jag ska räkna ut nästa bim.. Borde vara omkring 22/8 med äl omkring den 8/8 om jag har en cykel på 28 dagar. Men som sagt, hur vet jag?! Om jag testar positivt på äl tester så är bim 14 dagar efter? :S förvirrande :S
    Detta är första äl efter mitt tidiga MF i slutet av maj, så det kan jag knappast klandra för den korta lutealfasen som jag haft sen december nu. :-/

Om jag vore du hade jag haft noga koll på äl-symptom och så börjat testa på typ dag 14 om du nu inte märkt av några känningar innan dess. Är testet då helt blankt hade jag testat typ varannan dag tills det började stegras och då kört varje.
    Vanligast är lutealfas på 12-16 dagar, så det kan du säkert räkna med tills motsatsen bevisas.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-27 22:17:27 följande:
    Stackare :( stora styrkekramar!

Ja jag får nog beställa hem fler test då! Okej men ska jag då "tillfälligt" räkna med att nästa bim blir 22/8 o ändra om äl flyttar på sig? :). Då är ju äl ca 8/8 :). eller ska man skriva obestämd bim på listan här i tråden? :)
    Jag hade nog personligen satt obestämd bim, så att det inte blir någon sorts stressfaktor om nu inte äl dyker upp när den förväntas.
    Har du tagit något gravtest än förresten?
  • Symetrical
    sommarblomma1 skrev 2015-07-27 23:06:04 följande:

Nu har jag ordentligt med vita lotionflytningar. Ska bli spännande att se om det beror på grav eller ej. I en 37 dagars cykel så har jag bim på torsdag men svårt att veta då jag inte vet när jag hade äl denna månad. Får nog smygtesta imorgon och se om där visar nåt!

Åh, så spännande! Testat än?
  • Symetrical
    Adorii skrev 2015-07-28 06:34:26 följande:

Då mensen kom får vi sikta på augusti då! BIM 23/8 den här gången.

Vet inte riktigt hur vi ska få det här att gå efter semestern då gubben jobbar borta söndag kväll till fredag morgon. Bara be till gudarna att inte äl blir mitt i veckan."/

Har du 14 dagars lutealfas borde ju äl rimligtvis infalla på helgen där kring den 9:e.
  • Symetrical
    Interiorista skrev 2015-07-28 21:46:13 följande:

Kan man plussa på äl+7?

Min första graviditet plussade jag någon dag innan bim tror jag. I början av den graviditeten hade jag enorma sömnsvårigheter, jag låg och vände och vred mig, och sov ungefär 2-3 timmar per natt. Jag var helt enkelt inte trött. (Men det ändrade nog, ibland kunde jag sova hur mycket som helst utan att känna mig pigg).

I andra graviditeten hade jag ingen koll på varken äl eller mens, men trodde att jag var i vecka 6 när jag plussade. Men med ultraljud konstaterades att jag plussat redan i vecka 3+ något, alltså bara en vecka efter äl.

Jag har i två dagar haft stora problem med sömnen, och behövt kissa oftare. Samt sprängande huvudvärk ikväll. Jag är inte det minsta trött, trots ca 3 timmar sömn inatt, och har på känn att jag inte kommer att sova inatt heller. Kan jag testa redan imorgon, på äl+7?
    Ååh, jag som inte skulle överanalysera alls, men jag känner mig gravid! Är det ens möjligt? (Båda barnen blev till på första försöket, så borde inte ha problem med att bli gravid)

Känner igen det där med dålig sömn och ändå ingen trötthet att tala om! I vanliga fall blir jag helt förstörd om jag inte får mina 7-8 timmar varje natt!
    Är på äl +8 idag och tog ett test (har senaste halvåret haft jättekort lutealfas, så hade bim idag om man utgår från det) och det blev en liten skugga. Är ju sjukt tidigt fortfarande, så känns som att det kan gå eather way!
  • Symetrical

Äl +8 då (= galet tidig bim)
    Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
    Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
    Får se hur detta artar sig! :-P

• Symetrical
    Fsake skrev 2015-07-29 09:37:51 följande:
    Spännande! Hoppas mensen håller sig borta och att du får starkare plus! smile1.gif
    Tack raring!
    Tror jag skall köpa med mig ett lloyds testa tidigt som mäter från 10 istället för 25 och ta imorgon bitti.
    To be continued!
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-29 12:59:19 följande:
    Spännande! Håller tummarna stenhårt! smile1.gif
    Tack skall du ha!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti