Interiorista skrev 2015-07-28 21:46:13 följande:
Kan man plussa på äl+7?
Min första graviditet plussade jag någon dag innan bim tror jag. I början av den graviditeten hade jag enorma sömnsvårigheter, jag låg och vände och vred mig, och sov ungefär 2-3 timmar per natt. Jag var helt enkelt inte trött. (Men det ändrade nog, ibland kunde jag sova hur mycket som helst utan att känna mig pigg).
I andra graviditeten hade jag ingen koll på varken äl eller mens, men trodde att jag var i vecka 6 när jag plussade. Men med ultraljud konstaterades att jag plussat redan i vecka 3+ något, alltså bara en vecka efter äl.
Jag har i två dagar haft stora problem med sömnen, och behövt kissa oftare. Samt sprängande huvudvärk ikväll. Jag är inte det minsta trött, trots ca 3 timmar sömn inatt, och har på känn att jag inte kommer att sova inatt heller. Kan jag testa redan imorgon, på äl+7?
Ååh, jag som inte skulle överanalysera alls, men jag känner mig gravid! Är det ens möjligt? (Båda barnen blev till på första försöket, så borde inte ha problem med att bli gravid)
Känner igen det där med dålig sömn och ändå ingen trötthet att tala om! I vanliga fall blir jag helt förstörd om jag inte får mina 7-8 timmar varje natt!
Är på äl +8 idag och tog ett test (har senaste halvåret haft jättekort lutealfas, så hade bim idag om man utgår från det) och det blev en liten skugga. Är ju sjukt tidigt fortfarande, så känns som att det kan gå eather way!