Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 14:21:32 följande:

Tycker mig kunna ser något ganska svagt men jag tror att det är jag som stirrat mig blint på testet  ska testa igen om några dagar. 

Jag ser något jättesvagt! Omöjligt att avgöra om det är spök eller äkta dock.
    Hur långt efter äl är du?
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-26 13:10:51 följande:
    Grejen med en för kort lutealfas är ju att ett befruktat ägg riskerar att sköljas ut av mensen eftersom det inte hinner fästa! Tar ju normalt sätt 5-10 dagar för ägget att fästa. Hade hellre haft en bekräftad fas på 14-16 dagar än att den kanske bara är på 8 smile4.gif . Men hoppas på att min cykel blir 24-26 dagar den här månaden och inte 21 som förra. Håller tummarna att krämen gjort susen för dig smile1.gif
    Nej, jag vet. Därför har jag fått både letrozol för att skynda på äl (fick på cd 41 den här cykeln) och progesteron utskrivet som jag skall börja ta så fort jag vet att det tagit sig.
    Vart dock gravid förra månaden (men fick tidigt MF). Känns skönt att veta att det kan ta sig trots alldeles för kort lutealfas, även om många väldigt tidiga missfall (fick mitt på äl +16) beror på just progesteronbrist. Vet ju inte om så var fallet för min del, men känns bra att tillföra extra progesteron i form av salva.
    Du har inte testat det?
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 15:15:07 följande:

Saken är den att jag vet inte hur jag ska räkna då jag plocka ut min stav i början på maj så kom min riktiga mens tillbaka den 3 juni och höll på i 15 dagar sen kom min mens 3 juli och höll på i 13 dagar så min kropp har inte hunnit ställa om sig än så enligt min kalender hade jag äl den 20 men var även fertil dagarna innan så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna någon som vill hjälpa mig? 

Men säg att du ev hade äl redan den 18:e, isf är du ju på äl +8 idag och då kan man absolut få svagt plus. Håller tummarna allt jag kan för dig!
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 19:09:55 följande:
    Jag hoppas så mycket men vill inte ta ut nåt i förskott för man blir så besviken när det inte tar sig.

Hur går det för dig när har du bin?
    Det förstår jag verkligen!
    Jag är på äl +5 och har under dagen fått rejäl molvärk och illamående. Känns som när mensen är på g. :-/
    Har haft kort lutealfas senaste halvåret (typ 8 dagar), så har faktiskt bim redan på söndag om jag skall gå efter det. Mao kan det mycket väl vara den förestående mensen som spökar redan!
  • Symetrical
    Symetrical skrev 2015-07-26 19:18:55 följande:
    Det förstår jag verkligen!
    Jag är på äl +5 och har under dagen fått rejäl molvärk och illamående. Känns som när mensen är på g. :-/
    Har haft kort lutealfas senaste halvåret (typ 8 dagar), så har faktiskt bim redan på söndag om jag skall gå efter det. Mao kan det mycket väl vara den förestående mensen som spökar redan!
    Oj, bim på onsdag skall det ju vara!
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-27 10:40:34 följande:

Hej tjejer!

Hur går det för er , känner ni av något än ?

Själv förstår jag mig inte på min kropp Ni som använder äl test kan ett äl test visa positivt 7 dagar innan bim ?

Med risk att ge dig falska förhoppningar brukar det innebära att det snappar upp hcg.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-27 11:04:13 följande:

Min mens är lite annorlunda än vanligt. Har mer ont, blöder mer o nyss kom det ut en klump på ca 10 cm lång och 3 cm bred. Kan det vara ett tidigt missfall jag fått? :(

Oj, men vännen då!
    Det låter ju onekligen så.
    Vill du veta säkert kan du ju ta ett gravtest. Lär visa positivt ifall det är så.
  • Symetrical
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-27 12:48:50 följande:
    Det visste jag inte att de gick haha man kan ju alltid hoppas :) , beställde hem sån här extra tidigt grav test igår som detekterar en graviditet från en hcg- koncentration på mer än 12mlU/L , den heter Viola någon som använt den?

Hur går det för dig känner du något och när har du bim?
    Inte använt den nån gång.

Hade äl 21/7, så hade jag haft en normallång lutealfas hade jag ju haft bim 4/8, men har senaste dryga halvåret bara haft typ 7-8 dagar mellan äl och mens, så borde ha bim på onsdag om man räknar efter det.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-27 13:02:37 följande:
    Jag vet faktiskt inte om jag vill ta ett test o kolla. Bättre att vara ovetande :(. Har haft småklumpar under mensen innan, men inte en så stor lång klump :(.
    Jag hade nog inte heller velat veta på ett sätt, men tänk på att om du skulle börja må dåligt kan det vara pga att det isf finns missfallsrester kvar som gett dig en infektion.
    Oftast tar ju dock kroppen bra hand om det hela själv. Nästa äl kan ju också bli lite försenad om hcg finns kvar i kroppen efter.
    Kram på dig!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-27 17:15:15 följande:
    Ja jag ska försöka ta ett test när jag kommit hem imorgon bitti, så får vi se. Borde ju visa isf? Jag hoppas att det bara är riklig mens, och inget MF. Kan väl göra kroppen ur balans md cykeln? Kanske är bättre att ta test imorgon bitti..

Kram på dig med vännen! Hur går det för dig?
    Det kan det ju göra, men samtidigt är man oftast mer mottaglig för en ny graviditet efter ett MF, då kroppen är inställd på det.
    Håller tummarna att smärtan minskar snart, oavsett vad testet visar!

För mig går det helt okej. Äl +6 idag och de klassiska progesteronsymptomen molvärk och illamående. Bim redan på onsdag med tanke på min korta lutealfas.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti