• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • meldeah

Hej!

Jag väntar första barnet. Enligt sista mens är jag i v 7 (6+0) (BF 17 februari), men enligt min egen uträkning (baserat på när vi faktiskt låg med varandra...) så är jag i v 6 (5+0) (BF 24 februari).

Spontant gravid, lättare minnesförlust över att spiralen var borta och så blir jag gravid på första ligget. Allt är inte bara glädjetårar och lycka - trots att vi varit tillsammans i sex år, utan en hel del övriga känslor. Hann till och med boka tid på Abortmottagningen för ultraljud, men den är nu avbokad och istället är jag inbokad på inskrivning den 7 juli :)

• gullan83
    Miracle09 skrev 2015-06-25 09:08:11 följande:

Hade nog föredragit det framför illamående ;) med mitt första kände jag inget alls i brösten men började må illa och kräkas varje morgon i v7 eller 8. Nu är jag i v6 och  mår inte alls illa, men har däremot ömma bröstvårtor, men inte själva brösten. Brukar dessutom ha det i samband med ÄL eller innan mens med :/ 

Hoppas bara bebben stannar kvar. Vill nästan må illa och kräkas bara fr att vara säker på att den är där inne haha

Kräktes och mådde jätte illa med båda dom andra två så är rätt glad om jag slipper det denna gången.
  • 30maj

Hej! Plussade i måndags med bf 27 feb ungefär!???? fick ett missfall i mars så hoppas denna gången att de går vägen. Hat två pojkar sedan innan så hoppas i smyg att detta är en lillsyster???? men vad som så blir vi lyckliga! Nån som redan mår illa? Eller när kommer de som tidigast?

• meldeah
    30maj skrev 2015-06-25 11:18:44 följande:

Hej! Plussade i måndags med bf 27 feb ungefär!???? fick ett missfall i mars så hoppas denna gången att de går vägen. Hat två pojkar sedan innan så hoppas i smyg att detta är en lillsyster???? men vad som så blir vi lyckliga! Nån som redan mår illa? Eller när kommer de som tidigast?

Jag är illamående i attacker, korta sådana. Är dock som en knarkhund och lukter påverkar gärna attackerna. ????
  • minneli

Jag mår illa och är trött. Svårt att dölja på jobbet och jag längtar till semestern. En kollega frågade hur det var med mej egentligen idag... Jag skyllde på mensvärk.. Det skulle jag ju ha nu egentligen :)
    Ont i huvudet som bara den har jag haft och googlade runt lite igår och såg att hormonerna kunde göra det. Måste få i mig mer vatten.
    Sen mår jag mest illa på morgonen och måste springa på toa direkt när jag vaknar.

• meldeah
    minneli skrev 2015-06-25 12:09:22 följande:

Jag mår illa och är trött. Svårt att dölja på jobbet och jag längtar till semestern. En kollega frågade hur det var med mej egentligen idag... Jag skyllde på mensvärk.. Det skulle jag ju ha nu egentligen :)
    Ont i huvudet som bara den har jag haft och googlade runt lite igår och såg att hormonerna kunde göra det. Måste få i mig mer vatten.
    Sen mår jag mest illa på morgonen och måste springa på toa direkt när jag vaknar.

Gud vad skönt att du tar upp huvudvärken! Trodde jag höll på att bli knäpp och har skyllt allt på väderhuvudvärk och sånt väder har vi ju inte ens än, haha! Men bra att veta att det är normalt.
  • minneli
    meldeah skrev 2015-06-25 13:10:37 följande:
    Gud vad skönt att du tar upp huvudvärken! Trodde jag höll på att bli knäpp och har skyllt allt på väderhuvudvärk och sånt väder har vi ju inte ens än, haha! Men bra att veta att det är normalt.
    Ja jag förstod det som att det var vanligt! Har inte haft så mina tidigare graviditeter. Får man ont i huvudet senare i graviditeten och högt blodtryck mm kan det vara havandeskapsförgiftning men det kan det ju inte vara såhär tidigt.
    Jag går in i vecka 6 idag.
    Igår fick jag gå och lägga mig kl 21 pga av huvudvärken. hoppas jag klarar mig från värken ikväll då jag är själv med barna och har mkt som ska hinnas med.
  • Rocket

Jag är galet trött. Hade 120 sidor kurslitteratur att ta mig igenom idag. Somnade efter 20. Inte så bra... Illamående kommer i korta attacker än så länge men blir inte förvånad om det blir mer sen.

• Rocket
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-24 21:06:23 följande:
    Okej ska ringa angående kub imorgon och boka in det i mitten av augusti. När får man senast göra kub?
    Mellan v.11-14 kan man göra ultraljudet men blodprovet ska lämnas innan. Ringde du idag och fick mer info?
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)