• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym124
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-02 07:44:16 följande:

Hej!

Jag vilar mera nu. Helt omöjligt för mig att hålla mig vaken när jag kommer hem från jobbet. Vilar jag en halvtimme-timme är jag ganska pigg sen och kan fixa en del senare på kvällen. Även om allt går något långsammare nu.

Det är ganska svårt på jobbet tycker jag också. Men får väl säga att jag hade en hård helg. Vill helst inte säga nåt till dem innan semestern.

Jag vill inte heller säga något före sommaren. Jobbar som lärare och går på sommarlov om 2 veckor. Jobbet gör det däremot svårt att 'ta det lugnt' eftersom det händer saker omkring en hela dagarna. Klurigt det där men får väll som du dra till med att jag sovit dåligt, svårt bara när det är en vecka i sträck ;)
  • Darimna

Oj, har ni reda så starka symtom..

Jag hoppas det dröjer några veckor till innan den stora tröttheten kommer. 

Med första barnet hade jag en period då jag sov 13 timmar per dygn! Och jobbade heltid. Det var bara jobba, äta, sova. 

Men så kan jag ju inte göra nu eftersom storasyster bara sover 8-9 timmar per natt. Så jag har väldig tur om jag lyckas klämma in 8 själv.

Som tur är har jag gått ner på halvtid nu så det ordnar sig nog

• Anonym (EM)

Jag är också väldigt trött och av någon anledning nedstämd. Graviditeten va ej planerad men önskad, och jag var glad när jag fick plus. Men nu de senaste dagarna har jag känt mig så nere av okänd anledning. Är det någon fler som känner så? Det är säkert på grund av hormonomställningen i kroppen.

• Darimna
    Bonnie4900 skrev 2015-06-01 20:06:55 följande: