• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym124
    Anna_längtar_barn skrev 2015-06-02 07:44:16 följande:

Hej!

Jag vilar mera nu. Helt omöjligt för mig att hålla mig vaken när jag kommer hem från jobbet. Vilar jag en halvtimme-timme är jag ganska pigg sen och kan fixa en del senare på kvällen. Även om allt går något långsammare nu.

Det är ganska svårt på jobbet tycker jag också. Men får väl säga att jag hade en hård helg. Vill helst inte säga nåt till dem innan semestern.

Jag vill inte heller säga något före sommaren. Jobbar som lärare och går på sommarlov om 2 veckor. Jobbet gör det däremot svårt att 'ta det lugnt' eftersom det händer saker omkring en hela dagarna. Klurigt det där men får väll som du dra till med att jag sovit dåligt, svårt bara när det är en vecka i sträck ;)
  • Darimna

Oj, har ni reda så starka symtom..

Jag hoppas det dröjer några veckor till innan den stora tröttheten kommer. 

Med första barnet hade jag en period då jag sov 13 timmar per dygn! Och jobbade heltid. Det var bara jobba, äta, sova. 

Men så kan jag ju inte göra nu eftersom storasyster bara sover 8-9 timmar per natt. Så jag har väldig tur om jag lyckas klämma in 8 själv.

Som tur är har jag gått ner på halvtid nu så det ordnar sig nog

• Anonym (EM)

Jag är också väldigt trött och av någon anledning nedstämd. Graviditeten va ej planerad men önskad, och jag var glad när jag fick plus. Men nu de senaste dagarna har jag känt mig så nere av okänd anledning. Är det någon fler som känner så? Det är säkert på grund av hormonomställningen i kroppen.

• Darimna
    Bonnie4900 skrev 2015-06-01 20:06:55 följande:

Skulle vi inte kunna ha en tilläggstråd med BF-datum och en bildtråd med växande magar??

=)

Är det inte lite tidigt att starta en sån

Det är ju fortfarande 2-3 veckor kvar innan de som har BF i slutet av Februari ens märker att de är gravida och flera månader innan någon mage börjar bli större

• anynumos
    Anonym124 skrev 2015-06-02 07:31:05 följande:

Hej på er!

Ni som har den där enorma tröttheten just nu, hur hanterar ni den? Vilar ni mer än vanligt eller håller ni igång ändå? Jag är i v 5 nu (4+3) och har i några dygn gått runt som en fullständig zombie, hade en pigg dag igår och trodde det hela var över för nu, men idag slog tröttheten till igen. Särskilt svårt är det att förklara för kollegor, vänner och familj som inte förstår varför jag helt plötsligt inte ens orkar följa med i ett samtal 

Jag blev tvungen att säga till mina kollegor och chef direkt jag visste om att jag var gravid, jag jobbar på en avdelning på ett sjukhus där det kan finnas risker att besöka vissa patienter pågrund av infektionsrisken.

Både för och nackdelar. Men nu då jag är så trött så förstår alla att jag kanske inte orkar vara överallt och göra allt utan att ta en paus på 5min lite då och då.
  • Jennie

Jag plussade förra veckan och är nu i v 5 (4+5). Det är en oerhört efterlängtad graviditet och jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för oss. Samtidigt som jag är så himla glad så är jag också fruktansvärt nervös och vågar inte känna glädje fullt ut. Jag hoppas att jag lugnar ner mig när jag har varit på VUL och faktiskt ser ett hjärta som slår.

Skönt att läsa om andra som också har drabbats av tröttheten. Jag har aldrig varit med om något liknande och jag känner mig som en zombie på jobbet. Jag är så trött att jag har huvudvärk och känner mig gråtfärdig mest hela tiden. Och så får jag inte dricka kaffe heller. Men när det är som värst tänker jag på varför jag är så trött och då blir det lite lättare att låtsas vara normal på jobbet.

• Darimna
    Jennie skrev 2015-06-02 11:34:13 följande:

Jag plussade förra veckan och är nu i v 5 (4+5). Det är en oerhört efterlängtad graviditet och jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för oss. Samtidigt som jag är så himla glad så är jag också fruktansvärt nervös och vågar inte känna glädje fullt ut. Jag hoppas att jag lugnar ner mig när jag har varit på VUL och faktiskt ser ett hjärta som slår.

Skönt att läsa om andra som också har drabbats av tröttheten. Jag har aldrig varit med om något liknande och jag känner mig som en zombie på jobbet. Jag är så trött att jag har huvudvärk och känner mig gråtfärdig mest hela tiden. Och så får jag inte dricka kaffe heller. Men när det är som värst tänker jag på varför jag är så trött och då blir det lite lättare att låtsas vara normal på jobbet.

Varför skulle du inte få dricka kaffe??

Om du brukar göra det men har slutat så förstår jag verkligen att du är trött och har ont i huvudet. Skulle jag aldrig klara. Min barnmorska rekommenderar mig 3 koppar om dagen för att hålla blodtrycket på lagom nivå och inte bli svimfärdig. 

• jazmine25

Jag vill också vara med plussade svagt idag. BF beräknad till den 7/2. Väntar alltså mitt andra barn. 

• Jennie
    Darimna skrev 2015-06-02 12:04:25 följande:

Varför skulle du inte få dricka kaffe??

Om du brukar göra det men har slutat så förstår jag verkligen att du är trött och har ont i huvudet. Skulle jag aldrig klara. Min barnmorska rekommenderar mig 3 koppar om dagen för att hålla blodtrycket på lagom nivå och inte bli svimfärdig. 

Jag tar en kopp kaffe på morgonen, vilket egentligen inte är så mycket mer än jag dricker vanligtvis heller. Andra dagar när jag har varit lite trött så är jag ju van vid att få gå och ta kaffe, men nu vill jag inte riskera något.
  • Bonnie4900

Bildtråden kommer kanske inte vara aktuell ännu men snart så! Angående Bftråden så är det rätt tjatigt att det frågas om BF. Har varit så i andra gravidtrådar jag varit med i... Bara en tanke!

Svar på tråden BF februari 2016