• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Darimna
    Fiijah89 skrev 2015-06-03 09:09:49 följande:

Vecka 5+0 idag :) tycker tiden går väldigt sakta!

I början tyckte jag att jag var cool lugn och inte alls orolig, men är inne på tredje dagen utan symtom :( inte ens trött längre! Hur är det med era symtom, kommer de och går?

Det är ju jättevanligt att man inte har några symtom första veckorna! 

Var glad för det och njut av livet istället

Jag har inga symtom förutom att jag "känner av" livmodern lite grann. alltså inte ont direkt, men man känner att något är på gång där inne. Eller så är det bara inbillning, för att jag tänker på det hela tiden. 

Glad så länge jag klarar mig undan trötthet och illamående.

Kram

• Anonym (*)

Får jag hoppa in?

Jag plussade i söndags, är i v.6!
    Beräknad BF är 4/2 :)

Ännu inga besvär förutom en svag molande värk i magen och ganska mycket trötthet.

• Darimna

Apropå Symptom..

Jag vaknade med världens oro och ångest idag och det har inte velat släppa riktigt på hela dagen. Haft jättesvårt att koncentrera mig på jobbet och knappt fått någonting gjort. 

Oro kan ju ha massor av anledningar men jag brukar kunna känna på mig saker och få föraningar. Jätterädd att det ska vara någonting som håller på att gå fel. 

Eller är det helt normalt att känna såhär utan att något behöver vara fel? 

• anynumos
    MCLRBL skrev 2015-06-02 20:53:34 följande:

Går in i v. 7 imorgon om appen har rätt. Ska på inskrivning på fredag och undrar om ni har några tips på vad man kan ta upp? Känner mig så himla ny och undrar typ över allt men kommer inte på så mycket specifikt liksom :b Haha låter kanske konstigt! Hur går inskrivningen till? Som sagt, har ni några tips på vad man kan fråga så man får veta så mkt som möjligt och inte missar nått viktigt? :)

Jag ska också på inskrivning på fredag! =) Ska bli så spännande!
    Jag tror det ges en massa info om exempelvis kosten under graviditeten, vad man ska undvika och kanske vad som är bra för en. 
    Jag undrar däremot om det görs en VUL eller någon slags undersökning första besöket.. Någon som vet?
  • hsh
    Darimna skrev 2015-06-03 11:55:53 följande:

Apropå Symptom..

Jag vaknade med världens oro och ångest idag och det har inte velat släppa riktigt på hela dagen. Haft jättesvårt att koncentrera mig på jobbet och knappt fått någonting gjort. 

Oro kan ju ha massor av anledningar men jag brukar kunna känna på mig saker och få föraningar. Jätterädd att det ska vara någonting som håller på att gå fel. 

Eller är det helt normalt att känna såhär utan att något behöver vara fel? 

Jag tillhör egentligen tråden BF Januari 2016 men svarar ändå.. Jag har haft ganska kraftig ångest jag med,fick Lergigan utskrivet mot detta och försöker tillåta mig själv att inte må tiptop. Jag har mycket oro pga ett missfall i bagaget och är i allmänhet en person med ganska mycket känslor. Att du känner oro behöver absolut inte betyda att det är nåt fel. Många kvinnor "övertygar sig själva" för att slippa bli besvikna. Så gör iallafall jag. Man tror att man ska må så himla bra och vara så himla glad när man är gravid men det är verkligen inte alltid så. Prata med din partner om vad du känner och träffa kanske en kurator på din vårdcentral!
  • Darimna
    anynumos skrev 2015-06-03 12:04:46 följande:
    Jag ska också på inskrivning på fredag! =) Ska bli så spännande!
    Jag tror det ges en massa info om exempelvis kosten under graviditeten, vad man ska undvika och kanske vad som är bra för en. 
    Jag undrar däremot om det görs en VUL eller någon slags undersökning första besöket.. Någon som vet?
    Nej VUL brukar man aldrig göra överhuvudtaget om det inte finns någon särskild orsak till det. 

På inskrivningssamtal pratar man mest och barnmorskan brukar väl kolla blodtryck och kanske känna på magen. Inte mer än så tror jag.
  • Anonym124
    Fiijah89 skrev 2015-06-03 09:09:49 följande:

Vecka 5+0 idag :) tycker tiden går väldigt sakta!

I början tyckte jag att jag var cool lugn och inte alls orolig, men är inne på tredje dagen utan symtom :( inte ens trött längre! Hur är det med era symtom, kommer de och går?

Vad tråkigt att känna så, men som flera har sagt redan, det är ju vanligt att inte ha symptom såhär tidigt.

Jag har haft som mensvärk, ömma bröst och trötthet from hell i en-två veckor. Däremot kommer och går det. Idag är jag pigg igen, igår var det fruktansvärt. Inatt höll jag på bli galen på brösten som värkte så mycket att jag tom vaknade tre gånger. Nu på förmiddagen har jag inte kännt av någonting, varken magen, brösten eller trötthet.

Det här är min första gång så jag är lite generellt förvirrad över hur det här 'ska' gå till. Det får bli lite som det blir. Förstår däremot din oro, ska du göra tidigt vul?
  • Darimna
    hsh skrev 2015-06-03 12:07:16 följande:
    Jag tillhör egentligen tråden BF Januari 2016 men svarar ändå.. Jag har haft ganska kraftig ångest jag med,fick Lergigan utskrivet mot detta och försöker tillåta mig själv att inte må tiptop. Jag har mycket oro pga ett missfall i bagaget och är i allmänhet en person med ganska mycket känslor. Att du känner oro behöver absolut inte betyda att det är nåt fel. Många kvinnor "övertygar sig själva" för att slippa bli besvikna. Så gör iallafall jag. Man tror att man ska må så himla bra och vara så himla glad när man är gravid men det är verkligen inte alltid så. Prata med din partner om vad du känner och träffa kanske en kurator på din vårdcentral!

Tack. 

Ja fortsätter det får jag väl göra det. (prata med kurator eller så alltså) 

Lergigan kan jag säkert få av min läkare om jag bara ber om det har redan ganska mycket kontakt med vården. 

Men jag hoppas att det bara är något tillfälligt och att det inte ska behövas något sådant. 

Tyvärr kommer killen hem sent just idag så vi får inget tillfälle att prata förrän imorgon kväll. Hoppas det är bättre imorgon. Ska sluta jobbet och åka hem och ta ett varmt bad nu. 

• jazmine25

Symptom jag känner är v.5 (4+2)

illamående
    trötthet
    hungrig hela tiden.

Ska på inskrivning på Lördag. Mamma mia på söder.

Har inte sett nån BF lista hoppas det är oki att jag gör en som ni kan fylla i efterhand.

Dagens test

Svar på tråden BF februari 2016