• Darimna

BF februari 2016

Plussade igår! 

Så jag hakar på här, det är jättekul med en tråd där alla är på samma ställe i graviditeten och sedan med bebis och barn.. 

Gjorde så med förra barnet från början och fortfarande igång efter 3,5 år

• Darimna
    AnnaRoos skrev 2015-05-29 21:03:30 följande:

Men åh! Det fanns redan en sådan grupp, haha! Jag som startade en ny! Jag fick ett plus idag, beräknad till 5 feb :) Har en dotter på tre år också

Vad härligt,  precis som jag

Eller min dotter fyller tre om en månad. Jag har en del tankar om hur det blir att få syskon när man är 3,5-4år också, det finns ju så många olika vetenskaper om vad som är bästa ålderna att få syskon, men jag hoppas detta blir precis rätt, det känns så nu i alla fall
  • Darimna

Apropå symptom:

Jag märkte att jag var gravid i måndags av att jag fick väldigt ont i magen på ett speciellt sätt som jag bara haft en gång förut och det var precis i början av förra graviditeten. JAg hade redan misstänkt det lite innan men då blev jag bombsäker.

Jag gick till barnmorskan jag hade sist och gjorde ett grav-test hos henne. För att jag litar mer på dem när hon gör och för att jag var lite snål och inte ville betala för ett eget

Men det var negativt...

Chockad undrade jag vad det i så fall var för fel på min livmoder, det var för starka smärtor för att vara ingentin, men inte för att vara graviditet.. Funderade nästan på att åka in till gynakuten, men bestämde mig för att avvakta och nästa dag var det bättre.

På torsdagen var mensen 12 dagar sen och jag bestämde mig för att ta ett nytt grav-test själv.

Och det var ju väldigt tydligt.

Nu försöker jag räkna ut BF och jag antar att jag inte kan utgå från senaste mens eftersom testet i måndags (på bim+9) vRar negativt.

Jag måste nog ha fått väldigt sen ägglossning den här månaden och blivit gravid för bara ca 14 dagar sedan. Vilket betyder att jag går in i v5 ungefär nu?

• Darimna

Vänta.. AnnaRoos?

Du var väl med i "Junibarn 2012"-tråden?

Vad kul att följas åt igen då

• Darimna
    Caylyn skrev 2015-05-31 07:11:41 följande:
    Det kan ju vara så att du har lite låga hormonnivåer den här gången. Första gången jag var gravid plussade jag inte förrän i vecka 6.
    Fast första gången plussade jag 12 dagar efter befruktning och det var inte ens morgonurin. 

Dessutom hade jag inget samlag förrän nästan en vecka efter beräknad ägglossning så jag vet att den måsta varit sen, det är bara en fråga om hur mycket..
  • Darimna
    AnnaRoos skrev 2015-05-31 08:17:54 följande:
    Jaa precis, haha var du också det?! Gud så roligt! :)

Eller hur

Är du med i facebook-gruppen också?

• Darimna

Angående berätta, min snart 3-åring kom på det själv igår så jag tänker att det kanske är bäst att berätta för resten av släkten innan hon gör det... 

Men helst hade vi väntat till efter midsommar i alla fall. 

• Darimna

Ja.. det är ju EVIGHETER kvar till v12... 

Känns orimligt att vänta så länge med att berätta för mamma som vi träffar nästan varje dag. Skulle kännas taskigt, som att vi hemlighållit något viktigt för henne i flera månader. 

Jag tror midsommar känns som en mer överskådlig tid att vänta. Sedan berättar vi nog för alla. Även om det bara kommer vara v8 eller något sådant då. 

• Darimna
    Sarah21 skrev 2015-06-01 11:27:15 följande:

Plussade igår på morsdag! Visar 1-2 på digital! Men jag hade mens senast 6maj då borde de väl vara 3+5 eller hur tänker man?

Tipsar om familjelivs graviduträknare. Enkelt och tydligt

www.familjeliv.se/pregnancy/calculator
  • Darimna

Oj, har ni reda så starka symtom..

Jag hoppas det dröjer några veckor till innan den stora tröttheten kommer. 

Med första barnet hade jag en period då jag sov 13 timmar per dygn! Och jobbade heltid. Det var bara jobba, äta, sova. 

Men så kan jag ju inte göra nu eftersom storasyster bara sover 8-9 timmar per natt. Så jag har väldig tur om jag lyckas klämma in 8 själv.

Som tur är har jag gått ner på halvtid nu så det ordnar sig nog

Svar på tråden BF februari 2016