• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hmm, så kan man ju också reagera... Jag tycker som du - lätt att bilden på din son med ultraljudsbilden hade gjort sig allra bäst i januari. Jag menar, tanken är ju att det ska bli din lilla kottes födelsedagsmånad också, och det är kanske en av årets absolut största händelser. Det är ju, trots allt, ett väldigt efterlängtad barn som ni verkligen kämpat för dessutom. Och det är ju DU som gör kalendern!! 

Men jag förstår att du inte orkar ta diskussionen, jag menar inte att elda på dig. Det bästa för dig är att göra det som känns rätt (eller minst fel/jobbigt). Jag hade då blankt inte orkat ta en besvärlig diskussion just nu ;) 

Och det var väl inget typiskt i-landsproblem - jag hatar allra minsta konflikt inom familjen. 

• Cyanea

WAAAAH!!! TRE VECKOR KVAR!!!! Jäklarns, nu händer det grejer :D 

Välkommen in i upploppet ;) 

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-11-19 22:23:54 följande:

Ja, man tycker ju det... Sparar nog min energi till något mer betydelsefullt. Tack! Lade förresten in ett extra kort på min son! Mohahaha!

Linda8110: Gött!! Jag har två veckor kvar! Vi kan ligga hemma ihop och äta chokladpraliner hela december.

Bild v.31 (Imon enligt appen och idag enligt u-ljudsläkaren) Ser plutteliten ut på kort, magen är verkligen gigantisk irl!

Jomen eller hur, energin är en bristvara just nu och tråkiga människor och konflikter är väl inte direkt det man vill spendera den på... Hehehe, jag gillar att du är en rebell ;) 

OCH BARA 2 VECKOR KVAR!!! Det är ju helt GALET!!! Njut av soffan för mig också ;) 

Fiiiiin mage <3 <3 <3 Känner också så när jag fotar, det är som att magen trycker sig inåt och gömmer sig under revbenen eller nåt ;) 
  • Cyanea

Igår fick jag sammandragningar som gjorde ont. Jag ignorerade det hela eftermiddagen, försökte att duscha varmt och la mig bekvämt i soffan, men det gav sig inte. När maken kom hem från jobbet ringde jag förlossningen. Var egentligen inte så orolig (märkligt nog, med tanke på hur paranoid jag kan vara...), men ville vara säker på att de inte ville kolla det. Fick som förut jättebra rådgivning, jag skulle komma in om jag hade värkar 3 ggr på en timme. Det hade jag inte, så vi stannade hemma istället.

Jag fick rekommendationen att sjukskriva mig från jobbet idag samt ta det lugnt resten av helgen. Känner mig rätt dum, men jag gick till jobbet i alla fall. Sen var jag bara där i 2 timmar lite drygt, men det känns dumt att chansa egentligen. Nu blir det sängen eller soffan resten av dagen. 

För övrigt är det nu 70 dagar kvar till BF!!! PRICK 10 veckor idag :D 75% av graviditeten är avklarad, och om bara 4 veckor får hon lov att komma till världen om hon bestämmer sig för det <3 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-11-21 17:19:57 följande:

Vecka.29!

Fiiiiiin!!!!! <3 <3 <3 
  • Cyanea

Vecka 30+1 - det känns helt sjukt! Nyss hurrades det för att man gått halvvägs vid v. 20, nu är det liksom... Ännu närmre!! 

Har haft en kass vecka matmässigt. Knappt fått i mig något och magen har varit katastrof. Ändå har jag gått upp 1/2 kg på en vecka!!! Antar att det innebär att vätskan börjat ansamlas ;) 

Har inte haft mer än någon enstaka ond sammandragning sedan i torsdags, så jag antar att den värsta "faran" är över, tack och lov :) 

Imorgon ska vi på första mötet med föräldragruppen :D Det ska bli sjukt spännande. Sen har vi även Profylax på onsdag! Och MVC-psykolog på torsdag...! Mycket MVC i veckan ;) 

Har ni snö hemma hos er? Inte vi... men alla andra verkar ha ;) Hoppas ni haft en underbar helg och att en fantastisk vecka väntar! Uppdatera gärna med hur ni mår, jag är nyfiken :) KRAM på er! 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-11-22 13:43:09 följande:
    Oj oj, det är inte långt kvar nu alltså! :) Skönt att sammandragningarna har upphört. Jag tycker att.det är svårt att veta ibland om det är bebis som trycker ut sig lr om det är sammandragningar? Jag har iaf inte alls ont av mina, det bara spänner till och håller i sig en stund.

Inge snö här heller. Men det börjar bli kallt och halt och jag tror jag ska börja skippa cykeln till jobbet nu och ta bussen. Har tre veckor kvar att jobba nu, det är väldigt overkligt :)
    Haha, alla säger att det är så snart, men själv känner jag att det är lååååångt borta ;) Det är tyvärr bara smärtan som upphört, sammandragningar kommer jag nog få leva med tills hon är ute... har mycket sånt... Känslan är ju lite samma, men är det sammandragningar är ju hela livmodern hård runt om. Är det bebis är det bara hårt på ett visst ställe. Sen får jag svårt att andas och blir kissnödig när jag får sammandragningar. Men smärtfria är ju helt ok, det ska man ju ha :) 

Har du cyklat ända tills nu?!?! Du är hurtig du ;) Superbra för konditionen kan jag tänka mig, men är grymt imponerad av dig :D 
    Poffa skrev 2015-11-22 18:30:13 följande:

Ingen snö i sikte!

Idag har vi varit och handlat både lite kläder till bebis och möbler och annat bra och ha saker. Kan fortfarande inte riktigt fatta att vi ska inreda barnrum och handla barnsaker. Var på väg att be om kartong för inslagning till babykläderna av gammal vana. Mvc besök imorgon. Härligt med lite hjärtljud igen.

Åh vad mysigt!! Vad har ni köpt för möbler? Ska egentligen inreda lite i "bebisens" rum (även om hon själv inte kommer använda det på ett tag, det är mest till mig när vi ska amma och kanske behöver lugn och ro) men har inte en susning om vad vi ska ha. Har du några bra tips? Eller hur har du tänkt? 

Underbart att få höra hjärtat igen!! Hur har det gått? 
    Lady1986 skrev 2015-11-23 08:55:40 följande:

Fick en kommentar nu på morgonen:

- "OJ, har din mage krympt? Håller den på att försvinna? Hihi nejdå!"

Alltså, vad är det med folk? Varför ens kommentera? Hur bemöter ni dessa kommentarer? Jag blir så himla ställd alltså. Jag ska till mvc på torsdag, så får väl se om jag följer min kurva. Jag är inte orolig, så det känns ju onödigt att andra ska försöka framkalla det.

Vad. I. HELVETE. Är. Det. För. Kommentar?!?!?!?!?! 

Det är ju illa nog att ens mage är allas business, men vad i helskotta tänkte den människan med?! Som att man inte nojar över allt och ingenting som det är! 

Oroa dig inte ett skit. Min mage varierar kraftigt beroende på hur hon ligger. Ligger hon utåt blir jag större, ligger hon inåt blir jag mindre. 

Har inga bra råd mer än att inte låtsas. Gillar du inte frågan, le inte och besvara den antingen som du känner eller med drypande sarkasm. Du ska inte behöva bli frågad det. Usch, vad arg jag blir!! 
    maka011 skrev 2015-11-23 12:11:43 följande:
    Jag tycker det är jobbigt med tjockis kommentarer. Jag vet att jag är stor, behöver inte få det berättat för mig. Tycker dessutom att det är skit jobbigt att bli större.
    Eller hur!! Det är skitkonstigt att kroppen blir så annorlunda, och det blir ju inte direkt bättre av att ALLA ska kommentera det. Mycket märkligt beteende, tycker jag. 
    Linda8110 skrev 2015-11-24 07:03:07 följande:

Folk tar sig gärna rätten att kommentera hur man ser ut osv... Blir extra tydligt nu. Jag hatar kommentaren: Hur mår magen? INTE FAN VET JAG FÖR DEN KAN INTE PRATA! Vill jag skrika varje gång :/

TACK - eller hur!!! Ingen aning om hur "magen mår", uppenbarligen växer den och är kvar, så förhoppningsvis betyder det att den mår bra, annars hade jag väl inte varit här... ;)

• Cyanea

Jag blir så glad när ni skrivit en massa sedan jag var inne senast :D Då vet man att allt är ok med er och att inget hänt <3 

Igår var vi på första träffen med föräldragruppen. Det var både superkul och inte riktigt så givande som jag hoppats på en och samma gång. Gruppen är lite för stor för min smak, det kanske är det som drar ner intrycket? Plus att salen har extremt dålig ventilation och de obekvämaste stolar jag stött på på mycket länge. Två timmar i det rummet på de stolarna är tortyr. Jag tror dock att jag känner igen ett par från IVF, pratas vi vid lite mer privat någon gång ska jag fråga :) 

Vi kollade även på babyskydd igår, vilket inte var så enkelt som jag tänkt... Vi har i alla fall kommit fram till att vi kommer köpa något från MaxiCosi, så det är väl alltid något. 

Och hon var så fruktansvärt hårdhänt igår att jag kände mig alldeles lyrisk :D Tror att hon höll på att vända runt några gånger, magen hoppade åt alla håll och kanter XD Mindre aktiv idag, förmodligen av väldigt förklarliga skäl ;) 

Kram på er! 

• Cyanea

Veckans mage blev en sen en den här gången ;) v. 30+2 sent på kvällen...! 

• Cyanea
    Poffa skrev 2015-11-24 15:08:39 följande:

Alla dessa kommentarer om min kropp som är helt okej för alla verkar det som, gör mig tokig. Håller med er andra om att fråga hur vi mår är idiotiskt.

Allt var toppen hos mvc så bara bra besked. Bra blodtryck trots att vår bm var sjuk och vi fick knäppisen igen. Första gången vi hade henne hade jag alldeles för högt blodtryck när hon mätte men det var ju bara för jag var så irriterad. Nu nyttjade jag lite mindfulness på mig själv och lyckades bibehålla lugnet. Man möter bara de personerna som man orkar öva sitt tålamod på sa min kloka mormor en gång

Vi köpte ett klädskåp, byrå och spjälsäng. Vet att bebis rum inte kommer nyttjas på länge men det känns mysigt att ha ett bebis ställe när vi ändå har plats.

När det gäller babyskydd så körde vi också på maxi cosi och pebble plus. Den kändes säkrast och enklast att hantera.

Det är ju liksom fint att folk bryr sig, men man önskar att de kunde bry sig på liknande sätt som de gjort innan ;) Har man aldrig kallat varann för "tjockis" är det kanske dumt att börja när personen i fråga som grädde på moset är hormonstinn ;) 

Vad härligt att allt var bra :D Jag blev så full i skratt när du skrev om knäppisen! Det låter inte alls kul att behöva gå till någon som gör en arg. Men heja dig som lyckades hålla trycket nere idag, hoppas du slipper henne fler gånger ;) 

Jag var också inne på Pebble plus, men har inte läst på alls. Är det något särskilt som är extra bra med just den? 
    Lady1986 skrev 2015-11-24 18:25:28 följande:

Cyanea: Haha det tar ungefär en kvart-tjugo minuter till jobbet med cykeln och jag får pausa hela tiden p.g.a rödljus, så hurtig vet jag inte, men tack :D

Poffa: Åh vad mysigt att börja pyssla med pluttens rum och grejer :) Jag vill också, men vi ska ärva lite grejer och jag vågar inte tjata på dem att jag vill ha hit grejerna än haha. Tänker fixa iordning byrå och köpa mig lite små kläder till lillen i helgen när goa löningen har kommit hihi.

Alltså, jämfört med mig som har kanske 200m till spårvagnen och 50m till bussen och därför väljer bussen så är du hurtig ;) 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015