Lady1986 skrev 2015-11-22 13:43:09 följande:
Oj oj, det är inte långt kvar nu alltså! :) Skönt att sammandragningarna har upphört. Jag tycker att.det är svårt att veta ibland om det är bebis som trycker ut sig lr om det är sammandragningar? Jag har iaf inte alls ont av mina, det bara spänner till och håller i sig en stund.
Inge snö här heller. Men det börjar bli kallt och halt och jag tror jag ska börja skippa cykeln till jobbet nu och ta bussen. Har tre veckor kvar att jobba nu, det är väldigt overkligt :)
Haha, alla säger att det är så snart, men själv känner jag att det är lååååångt borta ;) Det är tyvärr bara smärtan som upphört, sammandragningar kommer jag nog få leva med tills hon är ute... har
mycket sånt... Känslan är ju lite samma, men är det sammandragningar är ju hela livmodern hård runt om. Är det bebis är det bara hårt på ett visst ställe. Sen får jag svårt att andas och blir kissnödig när jag får sammandragningar. Men smärtfria är ju helt ok, det ska man ju ha :)
Har du cyklat ända tills nu?!?! Du är hurtig du ;) Superbra för konditionen kan jag tänka mig, men är grymt imponerad av dig :D
Poffa skrev 2015-11-22 18:30:13 följande:
Ingen snö i sikte!
Idag har vi varit och handlat både lite kläder till bebis och möbler och annat bra och ha saker. Kan fortfarande inte riktigt fatta att vi ska inreda barnrum och handla barnsaker. Var på väg att be om kartong för inslagning till babykläderna av gammal vana. Mvc besök imorgon. Härligt med lite hjärtljud igen.
Åh vad mysigt!! Vad har ni köpt för möbler? Ska egentligen inreda lite i "bebisens" rum (även om hon själv inte kommer använda det på ett tag, det är mest till mig när vi ska amma och kanske behöver lugn och ro) men har inte en susning om vad vi ska ha. Har du några bra tips? Eller hur har du tänkt?
Underbart att få höra hjärtat igen!! Hur har det gått?
Lady1986 skrev 2015-11-23 08:55:40 följande:
Fick en kommentar nu på morgonen:
- "OJ, har din mage krympt? Håller den på att försvinna? Hihi nejdå!"
Alltså, vad är det med folk? Varför ens kommentera? Hur bemöter ni dessa kommentarer? Jag blir så himla ställd alltså. Jag ska till mvc på torsdag, så får väl se om jag följer min kurva. Jag är inte orolig, så det känns ju onödigt att andra ska försöka framkalla det.
Vad. I. HELVETE. Är. Det. För. Kommentar?!?!?!?!?!
Det är ju illa nog att ens mage är allas business, men vad i helskotta tänkte den människan med?! Som att man inte nojar över allt och ingenting som det är!
Oroa dig inte ett skit. Min mage varierar kraftigt beroende på hur hon ligger. Ligger hon utåt blir jag större, ligger hon inåt blir jag mindre.
Har inga bra råd mer än att inte låtsas. Gillar du inte frågan, le inte och besvara den antingen som du känner eller med drypande sarkasm. Du ska inte behöva bli frågad det. Usch, vad arg jag blir!!
maka011 skrev 2015-11-23 12:11:43 följande:
Jag tycker det är jobbigt med tjockis kommentarer. Jag vet att jag är stor, behöver inte få det berättat för mig. Tycker dessutom att det är skit jobbigt att bli större.
Eller hur!! Det är skitkonstigt att kroppen blir så annorlunda, och det blir ju inte direkt bättre av att ALLA ska kommentera det. Mycket märkligt beteende, tycker jag.
Linda8110 skrev 2015-11-24 07:03:07 följande:
Folk tar sig gärna rätten att kommentera hur man ser ut osv... Blir extra tydligt nu. Jag hatar kommentaren: Hur mår magen? INTE FAN VET JAG FÖR DEN KAN INTE PRATA! Vill jag skrika varje gång :/
TACK - eller hur!!! Ingen aning om hur "magen mår", uppenbarligen växer den och är kvar, så förhoppningsvis betyder det att den mår bra, annars hade jag väl inte varit här... ;)