Lady1986 skrev 2015-11-01 16:34:43 följande:
Fina saker! :) Jag vill också shoppa! Vårt flyttlass går imorn, sen så ;)
SPÄNNANDE!! Då blir det boande till tusen alltså ;) Jättestort lycka till imorgon, hoppas allt går jättebra :D
Linda8110 skrev 2015-11-01 19:21:08 följande:
V.26 (25+3) magen växer och gror! Även resten av kroppen växer haha vart ska detta sluta?
Fin du är :D Hihi, vi kommer bli stora som hus allihopa - vackra hus ;)
maka011 skrev 2015-11-01 19:28:51 följande:
Så blev det ännu ett besök på förlossningen. Få fosterrörelser igår och extremt få idag. Ringde och rådfrågade eftersom det brukar vara hela havet stormar där inne morgon och kväll. De tyckte att en koll var på sin plats. Men allt såg bra ut. Pyret hade bara vänt sig inåt, som jag misstänkte.
Usch, det är så jobbigt att behöva oroa sig :( Bra av dig att åka in och kolla upp det, tycker jag. Skönt att det var bra också. Det är besvärligt det där med rörelserna, vissa dagar är det rent hopplöst. Liten lägger sig också inåt ibland, och då flera dagar i sträck, så man är bra mör i slutet.
Love is everything skrev 2015-11-01 20:19:43 följande:
Att man gärna ska ligga på vänster sida finns flera forskningsstudier på. Det är för att bebis inte ska trycka på vena cava, den undre hålvenen som pumpar blodet till nedre delen av kroppen bla livmodern. Man kan bli yr och svimfärdig bl.a. På operation lägger vi tex alla kvinnor på vänster sida direkt som ska göra kejsarsnitt. Jag märker att bebis inte gillar när jag ligger på rygg, sover helst på sidan, dock lika mycket på båda sidor.
Om man önskar planerat snitt utan speciella medicinska belägg krävs samtal med barnmorska på Auroramottagningen och sen ett samtal med en gynekolog i mitt landsting.
Cyanea: Det ser väl ut som en jättebra start med kläder! Vad mysigt! Själv har jag köpt till allt extra och tagit fram både vagga, säng, vagn, babyskydd, skötväska, täcken, kuddar, filtar och tvättat alla kläder och sorterat i storlek... Haha! Vad ska jag göra sen när jag är hemma? :-P Har iofs rätt mycket att göra på inredningsfronten, älskar barnrumsinredning!!
Lady1986: Kan det vara salt som fattas kanske?
Det känns himla logiskt! :)
Tack, skönt att höra. Din lista var hemskt bra, så tack så mycket för den :D Haha, du är verkligen redo för allt! Du får väl laga matlådor och baka bullar ;) Åh, barnrum <3 Vi kan inte bestämma oss alls för vad vi ska göra med Litens rum, så det kommer nog dröja ;) Var ska er lilla sova i början? I egen säng eller i er säng?