Lady1986 skrev 2015-10-25 12:39:51 följande:
Vi har ju iaf lite mer tid på oss att kika på sängar. Jag har dock en känsla av att det iaf inte kommer att bli som jag planerar iaf, man kanske får en bebis som absolut vill sova nära eller att man själv vill det. Ett babynest ska jag iaf ha!
Ja, det var obehagligt att behöva åka in. Fick plötsligt en ångest som jag inte har känt tidigare. Jag är ibland orolig över att det ska hända bebis eller sambon något, men har aldrig reflekterat över hur det blir om det händer MIG något. Hua, hemska tanke!
Eller hur, man lever liksom på heltid i bebisbubblan... Sin egen hälsa glömmer man lätt bort, allt är bra så länge miraklet i magen mår bra ;) Förstår att det måste bli en rejäl chock att tänka i andra banor. Hoppas allt är bra med dig <3
maka011 skrev 2015-10-25 16:06:17 följande:
Skönt att jag inte är ensam om göttesuget. Försöker verkligen att hålla mig. Är nojig över att gå upp för mycket i vikt. Det här med att bli större är inte helt okomplicerat för mig. Känner mig som en badboll redan. Är dessutom livrädd för att få massa bristningar på magen. Jag vet, jag borde släppa det och njuta, men jag kan inte. :(
Usch ja... Jag tror inte att du behöver oroa dig för att få bristningar av det, bristningarna lär ju bero på hormoner och inte fett eller annan vikt. Känner mig som en flodhäst och undrar många gånger om dagen hur det här ska gå ;) Det finns många "borde", men försök att inte känna så. Det är en viktig grej för dig - punkt. Du vill inte gå upp för mycket. Jag tror dock att kroppen har ett eget liv och att vi inte kan styra det där med att lägga på sig eller inte under graviditeten, så ta inte på dig "skulden" för om det skulle bli mer än du önskar eller när du äter sånt du inte "borde". Var snäll mot dig själv.
Linda8110 skrev 2015-10-25 17:40:50 följande:
Förstår precis! Är exakt likadan men kan ej låta bli allt gott just nu. Jag väljer att ej veta hur mycket jag går upp, men det känns ju att man gör det om man säger så... Får ta tag i det sen! Kan inte göra allt på en gång.
Tror att du tänker väldigt smart här. En sak i taget. Tråkigt att känna att det är jobbigt med vikten, men inget att göra åt just nu. Bebisen först, sen kroppen. Du är klok du.
Linda8110 skrev 2015-10-25 17:45:42 följande:
TJEJER! IT'S MY BIRTHDAY :D woop woop haha
GRATTIS!!! Hoppas du haft en alldeles underbar dag. Tänk att detta blev födelsedagen du väntar barn!! Stor kram <3 <3 <3
Lady1986 skrev 2015-10-25 18:15:41 följande:
Stod i ett provrum igår och ljuset där inne gjorde att det verkligen blev synligt att magen växer. Provar att lägga upp en bild.
Nej!!! vad tråkigt, jag är ju nyfiken ju!! Funkar det på dator kanske?