Linda8110 skrev 2015-10-09 21:58:17 följande:
I min gravidapp så står det att från vecka 23 så är det vanligt att man har ont just på sidan av magen. Detta för att ligamenten som håller upp livmodern töjer sig när barnet rör på sig. Är säkert det som stämmer in på dig!
Fin du är! Du bär upp magen med grace :) tittar alltid på dina små fötter som alltid står lite inåt hihi, sött!
Typiskt att du glömde din dator! Men så skönt att du är tillbaka så vi slipper oroa oss <3 kram!
Det låter ju väldigt logiskt när du skriver det. Tycker att magen är mindre på morgonen när jag går upp, men ganska snabbt putar den ut mer och mer, antar att ligamenten kanske drar som tusan för att försöka hålla kulan inne så gott det går och sedan misslyckas? ;)
Tack, vad du är gullig!
Jag ska nog sätta "senil-rem" på datorn så jag aldrig mer tappar bort den... Det var en jobbig vecka ;)
Poffa skrev 2015-10-10 07:40:11 följande:
Åh idag kände jag första riktiga buffen sparken inne i magen. Så underbart . Har bara känt lite fladder och diffusa rörelser innan.
Åh vad härligt!!! Grattis till tydliga rörelser :D
Lady1986 skrev 2015-10-10 07:58:55 följande:
Cyanea: Ajabaja, inte skrämmas sådär ;) skönt att du mår bra. Jag tror också att det är ligamenten som spökar för dig.
Poffa: Åh vad härligt! Så coolt med rörelser :)
En fråga till er alla: Vad smörjer ni in magen och bröstet med för olja, om ni gör det? Något tips?
Förlåt ;) Tack för svar, det känns ju lite logiskt att det skulle kunna vara ligamenten.
Jag smörjer morgon och kväll med BioOil. Köpte egentligen den bara för att mitt apotek inte hade något annat inne mer än mandelolja (som jag inte får ha på jobbet pga nötallergier) och olivolja (som jag avskydde doften på). Sen har jag liksom fäst mig vid den. God doft och den absorberas snabbt av huden så man inte behöver vänta i hundra år innan man kan klä på sig för att inte kladda ner kläderna. Dock dyr, och jag tror inte alls att den förhindrar bristningar. Men den känns skön när magen stramar och kliar.