Poffa skrev 2015-10-21 19:55:31 följande:
Vilka underbara tjejer! Så himla gulligt av dom.
Tack för tipset om ångbadet ska testa det.
Vi ska göra sk. Notch ultraljud. Mätning av flödet i navelsträngen om jag har förstått rätt.
Visst är de :') Behöver jag säga att jag grät floder när de tog studenten och att jag saknar dem jättemycket...!
Hoppas du hittar något som hjälper. Grejen med Nasonex verkar vara att det inte gjorts studier på gravida, de vet helt enkelt inte hur det påverkar. Förmodligen inte alls, men det är väl därför man får så olika rekommendationer.
Love is everything skrev 2015-10-21 20:56:24 följande:
Tack! Även om det känns som en milstolpe så känns nästan hundra dagar som jättelångt kvar... Aldrig är man nöjd! :-P
Min enda milstolpe är ultraljudet v. 30-32 för att förhoppningsvis få se att cystorna är borta i hjärnan...
Som erfaren nässpraysberoende sedan många år tillbaka (lyckades sluta helt i februari i år men sen var det dags igen efter ett par veckor in i graviditeten) har jag testat det mesta. Gått från starkaste Otrivin i många år ner till nezeril babynässpray. Nu kör jag Nezeril 0,5 och skulle aldrig klara mig utan. Jag har blivit ombedd av alla läkare jag stött på under mina år att sluta helt och bara hålla mig till kortisonnässpray gärna Nasonex. Allergiker tar ju det så jag skulle aldrig tro att det är fel att använda det vid en förkylning!
Hahaha, eller hur!! Jag minns för 20 veckor sedan när målet var första VUL, sen v. 12... Det känns nog alltid långt ;) Vi får väl försöka hitta på grejer här i tråden för att fördriva tiden ;)
nesistas skrev 2015-10-22 22:48:47 följande:
Hej alla fina! Vi flyttade igår och är galet trötta här, det står flyttkartonger överallt....
Ikväll fick maken uppkopplingen att fungera, tjoho
Vilka fina magbilder Love is everything och Cyanea! Det går verkligen fort nu, även min mage har växt jättemycket och det blir allt tydligare hur Liten vänder sig och rör sig. Förra graviditeten kände jag tydligt när bebis hade hicka och hur han liksom skakade på sig med jämna mellanrum. När han väl var född såg jag honom ruska på sig likadant, när han hade kissat i blöjan. Haha, då förstod jag vad han hade gjort i magen Det var ju när han kissade som han skakade på sig
Mitt i flyttröran fick vi hämta hem vagnen också, så nu står den här bland kartongerna och bara skiner helt ny. Så fin. Kan inte låta bli att låtsasköra den lite i rummet och längtar tills den ska få användas...
Kram på er! Nesistas
Grattis till flytten :D Hoppas att det känns så bra som ni hoppats på.
Det är härligt när magen verkligen syns, tycker i alla fall jag, så man vet vad det är som händer :) Har också börjat känna hicka <3 Hihi, det låter så himla gulligt när du beskriver skakandet! Har du känt nuvarande bebis göra så också?
Åååååh, vill också ha en vagn!! Längtar efter att köpa vår. Vi kanske gör det lite tidigare i alla fall, bara för att jag längtar...!
maka011 skrev 2015-10-22 22:58:18 följande:
Åh idag når längtan nya höjder. Fick glädjebesked att min vän fått en pojk idag. Åh vad jag längtar tills det är vår tur. Februari är en evighet bort. :(
Oj, det låter himla jobbigt! Som att man inte längtar så enormt redan ;) Snart din tur, vännen. Nu är vi ju på väg mot jul, och då brukar tiden alltid springa iväg tycker jag. Hoppas att det är så i år också!