• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Ananas skrev 2015-09-14 19:33:13 följande:
    Tack snälla vilka peppande ord! Du är fantastisk på att få en på bättre humör med dina kloka inlägg! <3 
    Det känns faktiskt redan lite bättre. 
    Stor kram!
    Naaw, tack vännen <3 Kram på dig!! 
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-14 20:05:04 följande:
    Jag hade exakt samma känsla inför vårt vul och det gick ju bra. Min sambo är världens optimist och är säker på att allt är bra och tycker att jag är skittråkig nu, men jag är livrädd. Men som du säger så är risken att det sla gå åt skogen jätteliten, så det är bara att hoppas :)
    Jag menar det!! Försök tänka att det är hjärnan som snedtänder lite. Den är van vid tråkiga besked, men det innebär inte att den har rätt på något sätt i sina tvivel. Det finns ingen logik eller sanning alls i tankarna, hjärnan är bara så van vid att tänka på det sättet att det är enklare än att tänka nytt. Men jag ska inte säga så mycket, var så orolig att jag mådde illa och sedan började gråta inne på RUL... Denna oro alltså :( 
  • Cyanea
    nesistas skrev 2015-09-14 21:30:00 följande:
    Ananas, du skriver vad många av oss också känner. Jag har samma tankar som du, och dåligt samvete för att jag inte är så fokuserad på bebis i magen som jag var när jag väntade första barnet. Är otroligt glad och tacksam för att få uppleva en graviditet igen, och att förhoppningsvis få ge storebror ett mycket efterlängtat syskon. Såklart att det inte vara på samma sätt andra graviditeten som första, vi har ju ett liv som pågår vi tre och stora barnet behöver sina föräldrar här och nu i sin vardag. Igår kväll kom han och gav mig en spontan kram i köket och sa "mamma jag är så glad att vi ska få en bebis" vilket gjorde mig så lycklig att jag höll på att börja gråta där rakt upp och ner. Fina fina blivande storebror Hjärta

Stort grattis Linda 8110!! På fredag är det vår tur, både längtar och är nervös!!

Gick iallafall in i v 19 idag, 18+0 Gravid Och magen den växer (och baksidan med)....
    Naaaaw, vilken underbar kommentar från din son <3 

Grattis till ny vecka, och vad fin du är!!! Snygg kula! Och snygg häck också :D
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-16 09:06:03 följande:

Åt precis ert plommon som jag sedan såg att det var massa mask i!!! Blääää!!! Men visst borde masken dö i magen och inte vara någon fara för bebisen?

Det är få saker som överlever magsyra ;) Den stackaren och dess avkomma är säkerligen avlidna och upplösta i sina beståndsdelar. Nej då, det är bara proteintillskott ;) 
    nesistas skrev 2015-09-15 22:34:16 följande:

Vad gulliga ni är alla, tack! Hjärta

Såhär på kvällen efter lång jobbdag känns magen dubbelt så stor och jättespänd, känner ni också så? Känner av liten mer och mer nu, inte bara på kvällen när jag lagt mig utan även mitt på dagen, när jag sitter vid skrivbordet och jobbar. Så härligt och så märkligt på samma gång Glad

Kram och godnatt alla fina!

Samma här ;) Magen spänner rejält på kvällarna och jag ser jättegravid ut. 
    Linda8110 skrev 2015-09-15 13:36:46 följande:

Hade fyllt i fel beräknat födseldatum i appen så idag fyllde jag i rätt och byter numera vecka på torsdagar istället för fredagar! En heeeel dags skillnad haha hurra! :)

Woho!!! Det är ju som att vinna en hel dag :D Jag hoppas alltid på att hitta ett likadant fel, men allt är rätt beräknat nu... ;) 
    Ananas skrev 2015-09-15 13:13:58 följande:

Du är jättefin Nesistas! Och vilken gullig kommentar från storebror. Min son pratar om bebisen varje dag nu. Inte så att han säger att han längtar, men allt han ska göra med bebisen. Han ska leka det, lära den det m.m.

Imorgon går jag in i vecka 23.... GALET vad tiden går fort denna gång.

Vad fantastiska ni alla är i denna gruppen! <3

Grattis till ny vecka :D Vecka 23 - det är en bra jäkla bit! Snart överlever bebis även om den skulle födas alldeles för tidigt! 

Kan bara instämma med dig - ni är helt fantastiska i den här gruppen <3 Vet inte vad jag hade gjort utan er så många gånger om. Kramar på er allihop!! 
  • Cyanea

Mysigt att det verkar vara fler som känner sina små mirakel nu :D Vad stora de börjar bli <3 

Just rörelserna är mitt största aber just nu. I måndags rörde sig Liten massor, framförallt framemot kvällen då jag till och med såg (!!!) hur hon sparkade utanpå magen. Sen var hon väldigt stillsam igår och även idag. Jag känner små, små, små rörelser, framförallt långt ner mot blygdbenet, men inte alls så tydligt som många andra dagar. Och då spinner oron iväg på ett ögonblick. 

Jag vet att man inte behöver känna dagligen förrän typ v. 26 och att det är normalt att det går dagar och veckor mellan rörelserna. Jag vet att hon är liten och kan lägga sig åt andra håll så jag inte känner sparkarna. Men inte fan förstår huvudet det. 

Jag förstår att det är mitt huvud som är problemet, men jag fattar inte hur jag ska hantera det. Hur programmerar man om sin paranoia liksom? Det är sjukt uttröttande och gör mig så himla ledsen. Alldeles för många gånger tror jag att hon inte mår bra. 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-16 16:33:10 följande:

Hua, jag träffade precis en ledsen förälder på jobbet. Hennes syster hade just fått ett sorgligt besked på sitt rul. Den här föräldern vet ju inte om att jag är gravid, men det var verkligen inte läge att det var just mig hon lättade sitt hjärta för.

Nu är jag ännu mer nervös inför mitt rul på fredag. Höll på att bryta ihop när jag berättade det för min kollega. Precis efteråt satte jag mig ner och kände pluttis röra på sig <3

Nämen fy :( Usch, lyssna inte på sånt. Vet att det lätt glider in och sätter sig på hjärnan, men försök att ta det för vad det var - något som hände en bekants bekant. Tänk så här istället - ditt RUL kan vara en av de sista gångerna (om inte DEN sista gången) du får se bebis innan förlossningen :D Och pyret mår uppenbarligen bra idag. Det kommer gå bra. 
    Ananas skrev 2015-09-16 17:49:44 följande:

Jag känner också ganska lite just nu. För några veckor sedan var det mer och nu är det med som det bubblar långt ner i magen igen.... konstigt vad det kan ändra sig!

Ja, galet när du skriver så Cyanea! Men på ett positivt sätt då Att om bebis snart föds så är det står chans att han klarar sig.... han är ju yttepytteliten fortfarande, ca 500 g och 20 cm lång.... hoppas innerligt att han stannar till januari!! 

På sätt och vis är det lugnande att det inte bara är lugnare i min mage. Då är det säkert som det ska. Men det är väl så att det fortfarande är gott om plats att lägga sig på och inre organ inte har någon vidare känseluppfattning. Märkligt. 

Jag ska vara modig och ställa den idiotiska frågan: Vad har man en gravidförsäkring till? 
    Linda8110 skrev 2015-09-16 19:59:03 följande:
    Vi är störda. Vad mer kan man säga haha! Det är därför det är så skönt att ni finns. Störda klubben ;)
    Jag har inte känt bebis på två dagar nu och har såklart panik trots att vi var på RUL för 2 dagar sedan. Bara att inse att det kommer vara såhär nu, vi kommer vara oroliga hur många UL vi än gör.

Kram fina!
    Haha, ja, störda är nog rätt uttryck ;) Hopplöst det här! Jovisst, oron har inte så mycket med logik att göra... Det är väl inte förrän i v. 26 man ska känna barnet dagligen, och då ett par gånger per dag? Suck. Ett fint RUL är ju en så stor garanti för att det kommer gå bra som man kan få, så varför oroar vi oss ens? 

Tack vännen, och kram <3 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-17 05:54:22 följande:
    Om det är så att man ska känna barnet 2ggr/dag från v.26 så längtar jag inte dit haha! Fatta paniken varje dag när man sitter där och räknar och får panik om man glömmer bort om det var imorse eller igår morse som dagens nummer 1 spark kändes ojoj haha! Vi kommer bara bli mer störda med andra ord ;) Vilken vecka är du i nu igen? Går in i v.20 här idag. Känns som en milstolpe!

Idag ska jag börja jobba igen! Blandade känslor, men skönt att slippa fundera hela dagarna.

Kram
    Haha - eller hur!! Det är lugnande nu, men kanske inte när man väl är där ;) Jag kommer nog få börja skriva upp sånt för att komma ihåg, kommer inte ha en chans att hålla reda på det annars...! Det är nog bara att inse - vi kommer bara bli stördare ju längre gångna vi är :P 

Grattis till v. 20!! Tyckte också att det var en stor milstolpe. Jag är inne på näst sista dagen i v. 21, på lördag går jag in i v. 22 :D 

Heja dig!! Hoppas att du får en riktigt bra dag på jobbet. Det är bra att bli distraherad ett tag, då går tiden liksom fortare ;) 

Kram!! 
  • Cyanea

Kikade också på Länsförsäkringar nu efter att Ananas skrev vad man behöver dem till ;) Det verkar himla bra att ha. Ska kanske också ta betalvarianten. Ska bara sova på saken först ;) Den lär ju börja gälla i så fall från och med nästa vecka för mig, så det känns som att det brinner i knutarna. Gillar Länsförsäkringar/Agria i stort, har mycket försäkrat hos dem och hittills aldrig blivit besviken på dem. 

• Cyanea

Mammabyxor + mobiltelefon = dålig kombo... Ok, det är kanske inte byxornas fel att min mobil hamnade i toaletten, men det känns bättre att skylla på dem än att konstatera hur korkad jag är som TROTS att jag hållit på att göra detta misstag ett flertal gånger FORTFARANDE lägger telefonen i bakfickan... 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-18 14:50:51 följande:

Sitter nu i väntrummet inför rul. Sjukt nervös! :) Håll tummarna för oss <3

Tummar hålles hårt :D Försök att njuta av att se ditt lilla mirakel <3 Hoppas allt går strålande. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015