Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Det känns faktiskt redan lite bättre.
Stor kram!
Åt precis ert plommon som jag sedan såg att det var massa mask i!!! Blääää!!! Men visst borde masken dö i magen och inte vara någon fara för bebisen?
Vad gulliga ni är alla, tack!
Såhär på kvällen efter lång jobbdag känns magen dubbelt så stor och jättespänd, känner ni också så? Känner av liten mer och mer nu, inte bara på kvällen när jag lagt mig utan även mitt på dagen, när jag sitter vid skrivbordet och jobbar. Så härligt och så märkligt på samma gång
Kram och godnatt alla fina!
Hade fyllt i fel beräknat födseldatum i appen så idag fyllde jag i rätt och byter numera vecka på torsdagar istället för fredagar! En heeeel dags skillnad haha hurra! :)
Du är jättefin Nesistas! Och vilken gullig kommentar från storebror. Min son pratar om bebisen varje dag nu. Inte så att han säger att han längtar, men allt han ska göra med bebisen. Han ska leka det, lära den det m.m.
Imorgon går jag in i vecka 23.... GALET vad tiden går fort denna gång.
Vad fantastiska ni alla är i denna gruppen! <3
Mysigt att det verkar vara fler som känner sina små mirakel nu :D Vad stora de börjar bli <3
Just rörelserna är mitt största aber just nu. I måndags rörde sig Liten massor, framförallt framemot kvällen då jag till och med såg (!!!) hur hon sparkade utanpå magen. Sen var hon väldigt stillsam igår och även idag. Jag känner små, små, små rörelser, framförallt långt ner mot blygdbenet, men inte alls så tydligt som många andra dagar. Och då spinner oron iväg på ett ögonblick.
Jag vet att man inte behöver känna dagligen förrän typ v. 26 och att det är normalt att det går dagar och veckor mellan rörelserna. Jag vet att hon är liten och kan lägga sig åt andra håll så jag inte känner sparkarna. Men inte fan förstår huvudet det.
Jag förstår att det är mitt huvud som är problemet, men jag fattar inte hur jag ska hantera det. Hur programmerar man om sin paranoia liksom? Det är sjukt uttröttande och gör mig så himla ledsen. Alldeles för många gånger tror jag att hon inte mår bra.
Hua, jag träffade precis en ledsen förälder på jobbet. Hennes syster hade just fått ett sorgligt besked på sitt rul. Den här föräldern vet ju inte om att jag är gravid, men det var verkligen inte läge att det var just mig hon lättade sitt hjärta för.
Nu är jag ännu mer nervös inför mitt rul på fredag. Höll på att bryta ihop när jag berättade det för min kollega. Precis efteråt satte jag mig ner och kände pluttis röra på sig <3
Jag känner också ganska lite just nu. För några veckor sedan var det mer och nu är det med som det bubblar långt ner i magen igen.... konstigt vad det kan ändra sig!
Ja, galet när du skriver så Cyanea! Men på ett positivt sätt då Att om bebis snart föds så är det står chans att han klarar sig.... han är ju yttepytteliten fortfarande, ca 500 g och 20 cm lång.... hoppas innerligt att han stannar till januari!!
Kikade också på Länsförsäkringar nu efter att Ananas skrev vad man behöver dem till ;) Det verkar himla bra att ha. Ska kanske också ta betalvarianten. Ska bara sova på saken först ;) Den lär ju börja gälla i så fall från och med nästa vecka för mig, så det känns som att det brinner i knutarna. Gillar Länsförsäkringar/Agria i stort, har mycket försäkrat hos dem och hittills aldrig blivit besviken på dem.
Mammabyxor + mobiltelefon = dålig kombo... Ok, det är kanske inte byxornas fel att min mobil hamnade i toaletten, men det känns bättre att skylla på dem än att konstatera hur korkad jag är som TROTS att jag hållit på att göra detta misstag ett flertal gånger FORTFARANDE lägger telefonen i bakfickan...
Sitter nu i väntrummet inför rul. Sjukt nervös! :) Håll tummarna för oss <3