• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Så blev det ännu ett besök på förlossningen. Få fosterrörelser igår och extremt få idag. Ringde och rådfrågade eftersom det brukar vara hela havet stormar där inne morgon och kväll. De tyckte att en koll var på sin plats. Men allt såg bra ut. Pyret hade bara vänt sig inåt, som jag misstänkte.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-11-01 21:02:44 följande:

SPÄNNANDE!! Då blir det boande till tusen alltså ;) Jättestort lycka till imorgon, hoppas allt går jättebra :DFin du är :D Hihi, vi kommer bli stora som hus allihopa - vackra hus ;) Usch, det är så jobbigt att behöva oroa sig :( Bra av dig att åka in och kolla upp det, tycker jag. Skönt att det var bra också. Det är besvärligt det där med rörelserna, vissa dagar är det rent hopplöst. Liten lägger sig också inåt ibland, och då flera dagar i sträck, så man är bra mör i slutet. Det känns himla logiskt! :) 

Tack, skönt att höra. Din lista var hemskt bra, så tack så mycket för den :D Haha, du är verkligen redo för allt! Du får väl laga matlådor och baka bullar ;) Åh, barnrum <3 Vi kan inte bestämma oss alls för vad vi ska göra med Litens rum, så det kommer nog dröja ;) Var ska er lilla sova i början? I egen säng eller i er säng? 

Jag var faktiskt inte så orolig denna gången. Trots att det var första gången rörelserna uteblivit. Var mer, okej.. Då ringer jag och rådfrågar. De vill att jag kommer in? Okej då.
  • maka011

Pyret har fått en ny vana där inne.
    Sen en vecka tillbaka ungefär har hen börjat att lägga sig väldigt högt upp i magen. Sådär högt så det trycker på lungor och ger mig andnöd högt upp. Inte helt behagligt. Haha.

14 veckor kvar.. Jisses..

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-02 15:07:13 följande:

Tror det är magsyra och magsäcken som trycker på. Livmodern ligger strax ovanför naveln nu och längre upp än den kommer inte bebben ännu :)

Nä men det som ligger ovanför trycks ju uppåt när pyret trycker uppåt.
  • maka011

Idag har jag och pyret varit på spa. Och det har varit en gudomlig dag!Sa till the hubbie efteråt att i julklapp önskar jag mig att få bli fisk så jag kan flyta runt jämt. :)

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-11-05 06:09:32 följande:

Hihi lät mysigt!

Det var underbart! Det är ett hett tips. Var fantastiskt skönt att bara flyta runt i varmt vatten.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-11-05 10:45:53 följande:

Det låter väl jättebra. Berätta gärna hur det går! Tänker att jag nog också kommer att ta det, men fegar lite smått för att jag inte vill bli sjuk ;) Åh vad härligt!!! Ska också på spa snart, nästa helg. Fick du några restriktioner eller är allt ok att göra? 

Inya restriktioner. Fick bara order om att njuta. :) Ja sen säger väl det sig självt att massagestrålarna inte ska riktas mot magen. ;)
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-11-06 21:34:31 följande:

Idag fick jag tummen ur och bokade profylaxkurs! Vi velade så himla länge om vi skulle gå eller inte och ungefär när vi ville gå att vi missade samtliga lämpliga datum för ett ställe. Då kom vi på att det var något vi verkligen ville göra, så jag hittade ett ställe som mirakulöst nog hade två platser kvar! Nu blir det på gränsen till tidigt, men det kändes bättre än att hoppa det. Vi är så dåligt förberedda så det kändes som att en profylaxkurs vore himla bra. 

Hur kommer ni göra? Någon mer som anmält sig till kurs, eller ska ni skippa det? Någon som till och med har gått en sån kurs? 

Vi börjar på föräldragrupp nästa vecka , men har valt att hoppa över gruppen för amning. Min syster är bm så jag har bra stöd.
  • maka011
    Lady1986 skrev 2015-11-09 14:12:52 följande:

Vilka fina, härliga magar!

Jag är hemma från jobbet idag. Har haft så ont i höfterna under natten och har inte hittat någon liggställning som funkar. Det blev med andra ord inte mkt till sömn så jag åkte till jobbet och öppnade och sen åkte hem när kollegorna kom. Försöker sova middag nu men det funkar ju liksom inte riktigt heller. Får prova sova sittandes snart :/ Någon som har något tips?

Har du provat gravidkudde? Den avlastar skönt.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015