• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Love is everything skrev 2015-07-10 18:30:54 följande:

Välkommen Cissi78! Oron slutar aldrig kan jag intyga om, har en 2,5 årig som här hemma och vi vakar över honom som om han vore av guld (och det är han ju i våra ögon iofs).

Maka011: Håller tummarna att allt är som det ska. Jag fick ju förklarat att det var min moderkaka som rispas emot livmoderväggen när livmodern växer som blöder lite och att det var ok. När ska du sluta med Lutinusen? Jag fasade ut v.6 tror jag den här gången och då tog jag bara 2 om dagen, jämfört med 3 x 12 veckor med första barnet. Så slipper du få blödningar i slemhinnan pga det menar jag.

Cyanea: Mitt illamående slutade tvärt förra veckan och senaste dagarna har det endast kommit en stund på kvällen och jag är v. 11+0 idag! Grattis för det!

Lady1986: Skönt att få något så att det förhoppningsvis vänder. Hur lågt hade du?

På söndag tar jag sista. Då har jag hållit på med dem sen i mitten på maj. Jag har inte fått någon direkt förklaring på varför det blöder. Bara att det kan vara så.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-11 10:45:25 följande:

Jag blödde också en period i början, och är tämligen säker på att det var Lutinus. På VUL såg de ingen som helst förändring i livmodern, så vi antog att det var slemhinnorna. För mig kändes tabletterna väldigt irriterande för slemhinnorna, så det kändes inte så konstigt att jag blödde. Jag tror inte att du ska behöva oroa dig (även fast jag vet att jag trots det i dina skor varit sjuk av oro), det låter helt normalt och ofarligt. För mig försvann det när jag slutade med tabletterna. 

Har det slutat blöda eller kommer det fortfarande till och från? 

Fortfarande till och från. Önskar så att jag kunde slappna av och njuta av det här.
  • maka011

Måste bara dela med mig av det dråpliga som hände innan idag. Satt med min febriga snart 2-åriga dotter i famnen och myste i skuggan. Hon halvsov och höll om mig hårt. Tänkte att det är ju sånt här som gör att min resa kommer vara värt det i slutändan. Att det minnet ska jag plocka fram när det känns tungt. Sekunden efter spyr hon ner hela mig. Oh the irony. Kan tillägga att hon mår bra efter omständigheterna. Var en feberkräkning och hon piggnade till efter lite vila.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-11 23:33:11 följande:

Hahahahahaha!!!!! X'D 

Trots kaskad kräket över mig är minnet obesudlat. :)
  • maka011
    Love is everything skrev 2015-07-14 17:09:18 följande:

Hur mycket syns av era gravidmagar nu? (Förutom allt gott man stoppat i sig och svullna tarmar då förstås...) Jag börjar känna livmodern nertill, hoppas rundningen kommer snart så man slipper se så pluffsig ut.

Ingenting syns. Men har liksom en Fett barriär ivägen.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-17 16:38:54 följande:

Jag känner att jag inte har koll på er, ni är inne så sällan :P Hur är det med er allihop? Kram! 

Det är bra även om jag inte mår så bra. Mår illa mycket och är väldigt trött. Mycket molvärk och en väldigt aktiv blåsa. ;) Ska inte på inskrivningssamtal förrän i v 13. En evighet dit ju. Hur mår du själv?
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-07-18 13:47:21 följande:

Är du så ung så du inte ska göra KUB?

Är 30. Var inte tal om kub på det första samtalet. Vet inte hur jag vill göra. Vad säger ni andra??
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-07-18 18:02:53 följande:

Ungtupp :) Jag fyller 34 i år och har dessutom en sambo som är livrädd för att få ett sjukt barn så vi känner att det är viktigt för oss. Svaret är ju inte 100% igt men då vet man iaf om man måste göra fostervattenprov eller inte.

Anledningen att jag frågade dig var för att blodproven man ska ta inför KUB ska tas just nu i graviditeten och ultraljudet ska göras senast i v.14 och du har så sen inskrivning. Men du är så ung så om du inte känner att det är ett måste så strunta i det.

Ett plus med KUB är ju dock att det blir ett extra ultraljud snart. Annars hade jag måstat vänta till v.18 GAHAA!!!

Är ambivalent. Samtidigt som jag vill veta känner jag lite att det spelar ingen roll. Kommer älska det ändå. Finns genetiska faktorer från mig. Har diagnosen bipolär, så mina barn löper större risk för autism och schizofreni. Ingen hög risk, men förhöjd. Det blir som det blir. :)
  • maka011
    Semlan1988 skrev 2015-07-18 20:51:05 följande:

Hej allihop :) kul att läsa att det går så bra för er! Jag är i vecka 7 nu (6+3) och mår pyton... Sover hela tiden. Yr och illamående, spytt ett par gånger. Ingen aptit trots visst sug efter konstiga saker som jag annars inte gillar, tex så blev jag sugen på en big mac trots att jag är vegetarian... Hoppas att detta lägger sig snart då det gör mig ganska begränsad. Kan inte dricka kaffe heller så har huvudvärk hela tiden också. Är ett riktigt kaffe monster i vanliga fall men bara lukten får mig att kräkas. Men man skall inte klaga, nu är vi iallafall gravida som sambon säger :) var inne på SU i veckan p.g.a starka smärtor i livmodern som man trodde var växtvärk. Fick då se ett tickande litet hjärta :) någon som har tips på att lindra illamående? Vågar inte ta prostsfen utan att ha pratat med Repro. Någon som testet akupunktur armband för åksjuka?

Kram!

Armbanden är min räddning! Men behöver man annat är postafen helt okej att ta. Man kan även be om att få lergigan comp utskrivet. Också helt okej att ta.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015