Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Har idag fått den första välriktade sparken på urinblåsan. Inte spännande alls. Ha ha ha.
Har idag fått den första välriktade sparken på urinblåsan. Inte spännande alls. Ha ha ha.
Cyanea: Ajabaja, inte skrämmas sådär ;) skönt att du mår bra. Jag tror också att det är ligamenten som spökar för dig.
Poffa: Åh vad härligt! Så coolt med rörelser :)
En fråga till er alla: Vad smörjer ni in magen och bröstet med för olja, om ni gör det? Något tips?
Vagnletande gick finfint! Var hos Babyproffsen och Nids4Kids. Ogillade verkligen Nids4Kids... så dit åker vi nog aldrig mer. Men Babyproffsen var ju hur trevliga som helst!!
Vi har nog bestämt oss för en Emmaljunga Super Viking i grått. Den verkar passa våra behov perfekt och den kändes SÅ bra!! Vi frågade när vi bör beställa den, och säljaren rekommenderade att ha is i magen. Ju tidigare vi hämtar vagnen, ju tidigare löper garantin ut. Och jag har inget trängande behov av att ha den hemma än på ett tag, så vi väntar ;) Men det känns grymt skönt att ha så gott som bestämt oss, nu vet vi ju vilken färg vi kommer ha och vilka tillbehör vi ska införskaffa.
Jag gillar att man kan sätta på adaptrar på vagnen och klicka på babyskyddet. Känns som ett stort plus för mig i alla fall :) Det ska passa bl.a. Maxi Cosi, så det känns som att det lutar mot att bli en sån.
Sen hittade jag världens fantastiskaste kudde! Det är nog en amningskudde fast lite större, och på en bild använde en gravid kvinna den i sängen. När jag klämde på den hade den små mjuka kulor inuti och var sååå skön! Jag måste nog ha en sån... men tyckte inte att jag hade råd idag... kommer säkert att åka tillbaka imorrn och köpa den i alla fall när jag sovit ännu en usel natt ;) Fler än jag som har svårt att ligga bekvämt nu för tiden? Några bra tips?
Härliga magbilder tjejer. Har en del komplex för min mage så jag törs inte. Var först förra veckan som maken fick fota magen.
Nu är jag jättesugen på en amningskudde ^^ Så fin mage!!! <3 <3 <3 Det är verkligen lätt att tänka sig att det bor en liten bebis där! Underbart!!
Imorse rörde det sig inte i magen vid frukosten som det brukar. Jag är nog inne i en allmänt deppig period utan någon som helst anledning (eller, antagligen på grund av hormoner) så det tog extra hårt på mig. Maken fick mig att lägga mig på sängen där han petade och lyssnade på magen. Efter en stund blev Liten irriterad och sparkade tillbaka, så det var väl egentligen lugnt.
Dock är jag som sagt deppig utan någon direkt anledning, plus att maken jobbar ända till sent ikväll, så trots att hon rört sig på morgonen kände jag att jag behövde prata med MVC. BM var supergullig och lugn, och sa att jag ännu på ett par veckor inte behöver känna varje dag, och att när jag väl ska börja göra det så behöver det bara vara något smått till att börja med. Hon var alltså inte orolig, men hon förstod att jag är en paranoid själ, så hon bokade in en kort tid för att lyssna på hjärtljud hos samma BM jag ska träffa imorgon (inte min ordinarie).
Hjärtat slog som det skulle och allt verkar bra. När BM skulle leta rätt på henne i magen knuffade Liten tillbaka, i mina mått mätta väldigt svagt, men BM tyckte att hon hade fått kraftiga sparkar...! Så jag antar att det är mina referenser som är åt helskotta fel.
Nu ska jag försöka ta till mig det ni säger och slappna av. Förhoppningsvis kommer hon snart att bli aktivare, och då rinner väl oron av mig i vanlig ordning.
Tack för att ni finns. Tack för att ni förstår. Tack för att ni stöttar <3 <3 <3
Tidigare har jag varit duktig på att ta det vecka för vecka. Hade 12 veckor som ett delmål, sen halva tiden osv. Men nånstans där efter v 21 lyfte jag blicken och tittade för långt fram och nu håller jag på att göra mig själv galen.
För nu är jag tillbaka i att "bara" vara i v. si eller så och håller på att längta ihjäl mig efter pyret.
Nån som känner igen sig?
Vi har köpt massor. Vagn, säng + tillbehör, hoppgunga, babynest, babygym, bilstol, massa kläder i olika storlekar.. Ja en del.. :)
Frånsett en eländig förkylning går det bra. Var hos sjukgymnasten idag. Ska få hyra en tens apparat. Hur går det själv?