• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Poffa skrev 2015-10-21 17:24:02 följande:

Grattis till er som har under 100 dagar kvar! Själv har jag 2 veckor dit Ser fram mot nytt UL nästa vecka i alla fall.

Med magen är allt toppen men jag har fått sån jäkla rinnsnuva och nu ont i bihålorna. Har trånga gångar och brukar använda Nasonex men nu vågar jag inte det. En Bm har sagt att det är okej en annan och en läkare säger nej. Vad fasan ska man tro på!? Är det någon som har något tips förutom nässkölj......

Märkligt med dubbla budskap. Jag har fått höra att nasonex är ok att använda.
  • maka011

Åh idag når längtan nya höjder. Fick glädjebesked att min vän fått en pojk idag. Åh vad jag längtar tills det är vår tur. Februari är en evighet bort. :(

• maka011

Nån mer än jag som drabbats av ett djävulskt sug efter sötsaker? Jag är så gottesugen så jag tror jag smäller av. Inte hela tiden, tack och lov, men väldigt ofta.

• maka011

Skönt att jag inte är ensam om göttesuget. Försöker verkligen att hålla mig. Är nojig över att gå upp för mycket i vikt. Det här med att bli större är inte helt okomplicerat för mig. Känner mig som en badboll redan. Är dessutom livrädd för att få massa bristningar på magen. Jag vet, jag borde släppa det och njuta, men jag kan inte. :(

• maka011

Så fick jag också hälsat på förlossningen. Fick vansinnigt ont i magen igår. Var övertygad om att något gått sönder. Blev så jäkla rädd. :( Men allt såg bra ut. Pyret mådde bra, proverna fina, livmodertappen såg ut som den ska. Verkar inte bättre än att jag förtog mig på jobbet. Så ska vara hemma en vecka till att börja med och vila.

• maka011
    Linda8110 skrev 2015-10-26 09:16:42 följande:

Vilket gäng vi är hahaha

Hahaha, verkligen. Kommer bli en lång vecka. Klättrar redan på väggarna.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-10-26 13:32:02 följande:

Fy!! Usch vad rädd jag hade varit i dina skor. Skönt att allt såg bra ut! Kan det ha varit någon muskelbristning eller liknande? Eller fick du någon som helst förklaring? Bra att du ska vara hemma att vila. Kroppen är inte riktigt vad den brukar vara, det börjar väl bli dags för oss allihop att inse det...! ;) Det är dags att lugna ner tempot. Bra att du ska vara hemma när sjukan aldrig ger sig. Känner igen mig så fruktansvärt väl i det där med utvecklingssamtal och annat man måste göra... avskyr att inte kunna vara sjuk. Men samtidigt - tänk på att du är viktigast. Din kropp kan du inte styra över, är du dålig så är du. När jag gick in i väggen var verkligen ingenting klart för en vikarie att ta över, men det löser sig. Det blir krångligt, men det går. Pressa inte på för hårt, ingenting i hela världen är värt det <3 Jobbigt att vara tvungen att jobba när kroppen inte orkar :( Men detsamma gäller dig - pressa dig inte för hårt. Är kroppen trött betyder det något, även om man inte direkt är sjuk. Du är gravid, och det börjar ta på dina krafter, så ta det på allvar. Har inte ni höstlov snart? Eller är lovet lika fulltecknat som vanliga veckor? Var rädd om dig <3 

Den skräcken går inte att beskriva. Min man blev väldigt rädd med när han insåg hur ont det gjorde. Nej jag fick ingen förklaring. Inte mer än att det var gradivitet relaterat men att pyret mår bra. Fick lyssna på hjärtljud och göra ul och allt såg bra ut. Ska till bm imorgon och se vad hon tror.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-10-26 15:31:13 följande:

Fy sjutton... Har du fortfarande ont eller har det gått över? Bra att få uppföljning så snart. 

Lady1986 skrev 2015-10-26 16:59:43 följande:

Men fy vad obehagligt! Hoppas du mår bättre idag och att allt är som det ska.

Det gick över igår, annars hade de inte låtit mig åka hem. De ville haft kvar mig för observation ett par timmar, men jag ville hem. Smärtan hade nästan släppt och jag var trött och hungrig.
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-10-30 13:24:25 följande:

Tjejer! Jag minns inte om vi pratat om detta förut, men det handla om influensavaccinet! Jag hade bestämt mig för att inte ta det eftersom jag blev så otroligt sjuk efter att jag tog svininfluensavaccinet för några år sedan. BM tog upp detta med mig igår och bad mig tänka om. Vaccinet ska tydligen ge även barnet viktiga antikroppar mot bland annat lunginflammation, som de har nytta av även när de kommer ut. Februari är ju en riktig sjukmånad också. Nu vet jag varken ut eller in. Hur ska ni göra? Hur tänker ni?

Jag ska absolut vaccinera mig. Har förkylningsastma och lätt för att få lunginflammation.
  • maka011
    Linda8110 skrev 2015-10-31 07:08:58 följande:

Har du blivit väldigt sjuk av vaccination innan? Det är lite det som skrämmer mig eftersom jag också har astma (alltid). Känns dumt att ta en spruta för att bli sjuk haha! Speciellt eftersom jag redan nu varit sjuk i över 3v... Hopplöst! Men tack för din åsikt så jag ej är ensam :)

Jag blev sjuk av svininfluensa vaccinet. Men fick höra att det berodde på att jag behövde vaccinet. Att jag antingen hade blivit svårt sjuk eller inte klarat av en smitta. Det jag menade med förra inlägget var att med tanke på hur dålig jag ofta blir av en vanlig förkylning så vill jag inte riskera att få influensan när jag är gravid. Känns så himla onödigt. :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015