• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Ananas skrev 2015-08-19 18:44:33 följande:
    Hua! Ingen rolig dröm. Jag drömmer ingenting... men minns att jag gjorde det förra graviditeten, så det kanske kommer senare. Minns en konstig dröm som verkligen satte sina spår. Jag längtade efter bebis sååååå, så jag plockade ut den själv... sen när den var ute såg jag att den ju inte var jätteliten och inte alls färdig, och då blev jag sjukt stressad över hur jag skulle "få in" den igen... helknasigt! smile5.gif
    Hahaha galen dröm!
  • Linda8110
    Helendi skrev 2015-08-20 18:34:41 följande:

I tisdags var det dags för vårat RUL och vi fick se lillan igen. Så otroligt skönt att veta att inga missbildningar (synliga i alla fall smile5.gif ) finns. Nu är det bara att växa och utvecklas. 

Hade mycket konstiga drömmar då jag var gravid med storasyster men denna gången har det varit lugnt än så länge. Fingers xssed!

Angående att magen har känts mindre än tidigare så kände även jag så vid v 16 och framåt så det är nog en relativt vanlig känsla. För mig var det nog mycket att tarmarna blev lugnare och inte lika uppblåsta. 

Love is... - hur går det med dig och din huvudvärk? Är det fortfarande överjävligt?

Amanda 2011.11.04 Lillasyster bf 15 jan 2016
    Tack för din respons gällande storleken på magen :) Är väl i de så kallade spökveckorna för hela jag känns väldigt ogravid förutom att jag faktiskt har lite mage.

Fin bild :) Jag längtar sååå till nästa RUL 14 sept...
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-08-20 21:17:29 följande:

Fin mage Ananas!!! smile2.gif

Helendi: Grattis till milstolpen RUL! Härligt att se lilla livet igen! smile1.gif
    Huvudvärken sitter i men har börjat med Niferex nu så jag hoppas att det är det som saknas och behövs.

Var för övrigt med om en seriekrock idag på E4:an... smile4.gif Jag och bebis mår bra efter läkarkontroll, men jag är skärrad och psykiskt ostabil nu efteråt känner jag. Bilen är helt mos där fram. När fan ska min otur sluta?!

Men guuuuud!!!
    Tur att du och bebis mår bra efter omständigheterna!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-08-21 16:44:04 följande:

V 16 idag och jag har nu berättat för mina kollegor. Undrar lite när jag ska fatta att det är på riktigt. Men känner ju varje gång jag reser mig från sittande läge att det är något där.

Skönt att du känner något! Jag känner ingenting alls längre, så himla konstigt! Skulle jag inte vara lite rund om magen så skulle jag aldrig tro att jag var gravid. Går ju också in i v.16 idag :)
  • Linda8110

Det säga att man ska få vacker hy och tjockt glansigt hår under denna tid av graviditeten. My ass haha! Min hy är värre än vanligt (har alltid någon finne här eller där) och jag tappar minst lika mycket hår som vanligt. När ska jag få bebishy och prinsesshår?

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-21 17:10:49 följande:
    Grattis till dig också! Haha, jag tror att man fattar stundtals, och ju längre gången man är desto oftare ;) Eller så känner jag i alla fall. Sen kommer det säkert som världens chock efter förlossningen :P 
    Linda8110 skrev 2015-08-21 17:01:25 följande:Skönt att du känner något! Jag känner ingenting alls längre, så himla konstigt! Skulle jag inte vara lite rund om magen så skulle jag aldrig tro att jag var gravid. Går ju också in i v.16 idag :)
    Tror inte att det är så konstigt. Det beror ju så mycket på hur bebis ligger om man känner något eller inte. Jag har känt till och från i flera veckor men däremellan ingenting alls. Det är fortfarande väldigt tidigt. Fråga på nästa UL hur moderkakan ligger om du inte redan vet.
    Hur moderkakan ligger vet jag inte alls, men barnmorskan sa att jag har en bakåtlutande livmoder. Vad det betyder vet jag inte dock haha! Vill gärna känna av växtvärken som jag gjort hela tiden, men magen kanske inte växer så mycket just nu.
  • Linda8110
    Poffa skrev 2015-08-22 08:15:35 följande:

Idag 15+0. Jobbat i 2 veckor och super trött på kvällarna igen. Märker inte heller av något i magen ännu och får nog vänta för moderkakan låg precis rakt framåt. Sen dessutom mullighetsfettet sen tidigare. smile1.gif Jag har de senaste dagarna börjat svullna om fötterna under dagen så nu längtar jag lite efter svalare väder.... Förutom det mår jag oförskämt bra och ska inte klaga.

Då ligger vi lika! Jag är 15+1 idag :)
    Skönt att det är fler än jag som är som tonåringar i fejset haha! Jag har ganska tunt hår sedan innan, dock lockigt, så jag hade sett fram emot att samla på mig lite hår inför allt det som man ska tappa sedan under amningen.
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-08-22 12:19:21 följande:

Dom säger ju att har man mycket finnar och fult hår, väntar man en tjej. smile5.gif Spännande att se om det stämmer på er. Jag fick lite finnar på bröstet förra graviditeten, ingen skillnad på hår eller hud annars. Denna gång har det varit exakt likadant så det kanske är en pojk igen? 11 dagar kvar till könsultraljud... smile2.gif

Har börjat bli väldigt trött, svullen och tung i benen, så igår köpte jag på mig tre par stödstrumpor! Nån annan?!

Jasså är det så? Haha! Jag som är övertygad om att jag väntar en pojk ;)

Jag har stödstrumpor varje dag året runt så jag har lådan full :P
  • Linda8110
    Unaangelita skrev 2015-08-22 15:26:10 följande:

Åh jag som längtades till att jag skulle tappa hår! Har så mycket hår, tjockt och långt så hade gärna tappat lite. Men icke! Lika mycket hår som vanligt! Jobbigt i värmen haha. Fick acne för några veckor sen i ansiktet, som att jag vore i puberteten? Men efter ansiktsbehandling och noggrann rengöring försvann den också! Nu väntar vi bara på RUL här hemma! Ingen här inne som hunnit göra RUL ännu?

Hårtappandet börjar ju sedan när du ammar :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015